Find job

BI-konsulent til Vejle Kommunes BI-afdeling

Har du lyst til at arbejde med BI i en velfungerende kommune?

Om jobbet

Digitalisering & Analyseafdeling søger en BI-konsulent til udvikling og fortsat drift af kommunens BI-rapporterings- og informationssystem, som drifter på Microsoft-platformen.

P.t. er vi ved at integrere kommunens fagsystemer og udbygge de enkelte systemers funktionalitet omkring BI-platformen. Dette arbejde udføres primært af interne ressourcer og i samarbejde med eksterne konsulenter. På sigt står vi bl.a. over for at skulle omlægge den underliggende system arkitektur. Her kunne en ansøger med fordel have kendskab til/indblik i produktarkitektur og trends omkring MS-platformens produktportefølje, herunder selfservice-produkterne, Sharepoint 2013 og MSSQL-server 2014. En anden vinkel/profil kunne være en projektorienteret udvikler med styrker inden for projektstyring og Analysis services.
 
Tiltrædelse 1. november 2016 eller snarest muligt.

Vi forventer af dig

Du har konkrete erfaringer inden for opsæt, vedligehold og implementering af BI-løsninger. Du vil få opgaver relateret til både udvikling af datawarehouse og rapportering, så en stærk profil er velbevandret i et eller flere af følgende produkter: MSSQL 2012/2014 (SSMS,SSIS,SSRS,SSAS), SharePoint, Visual Studio.

Som konsulent har du masser af 'gåpåmod' og lyst til at skabe sammenhæng mellem forretningens behov og de tilgængelige data. Du formår selvstændigt at afdække muligheder og se helheder i opgaveløsningen – også når kompleksiteten er stor. Du er vedholdende og kan bevare overblikket – også i pressede situationer, når vi nærmer os en deadline. Du er nysgerrig af natur og trives i en stor organisation, hvor forandringer er normalen. Endelig er du kendetegnet ved en positiv indstilling til verden omkring dig.

Vi tilbyder dig

  • En spændende arbejdsplads centralt placeret i organisationen
  • En central rolle i udviklingen af kommunens rapporterings- og informationssystem
  • Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger
  • En arbejdsplads med fokus på løbende kompetenceudvikling

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst og regler om Ny løn.

Om os

Digitalisering og Analyse består af 18 konsulenter (heraf et team på 2 der arbejder med BI), løbende suppleret med studerende, der gennemfører et praktikforløb eller lignende. Afdelingen er en del af den centrale Økonomi & Arbejdsmarkedsforvaltning, og bistår blandt andet kommunens politiske og administrative topledelse med analyser og data med henblik på en effektiv ressource- og kvalitetsstyring.

Vi vægter at afdelingen er en arbejdsplads, hvor du kan udvikle din faglighed, samtidig med at du trives som menneske. Vi scorer højt i diverse trivselsmålinger, og vi forventer også, at du vil bidrage positivt til afdelingens arbejdsmiljø.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte digitaliserings- og analysechef Harald-Åge Mortensen på 23 43 49 99 (haamo@vejle.dk)

Ansøgningsfrist

Der vil blive afholdt løbende jobsamtaler indtil den rette kandidat er fundet. Der vil blive aftalt en første samtale, fulgt op af en personlighedstest og en case. Der vil herefter være en anden samtale der starter med at kandidaten skal lave noget hands-on programmering.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Vejle

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.