Find job

Area Manager

Erfaren, praktisk orienteret og nærværende leder søges til at lede Loxams afdeling for lifte

Loxam Access er Loxams division for lifte. Access består i dag af fire afdelinger i Danmark (Farum – flytter til Karlslunde i efteråret 2016, Fredericia, Århus og Nørresundby).

Hver afdeling rummer værksteds-/klargøringsfunktion og salg og ledes af en afdelingsleder. Area Manager har det overordnede ansvar for drift og salg.  Der er ca. 50 personer i Loxam Access organisationen.

Loxam Danmark består med Access af over 200 medarbejdere i 25 afdelinger, der udlejer alle former for materiel, pavilloner, skure mv. Loxam Gruppen er etableret i 1967 og Europas største materieludlejer med 628 afdelinger og 4.470 medarbejdere i 13 lande.

Med overtagelsen af Access for få år siden udvidede Loxam Danmark sit sortiment væsentligt til glæde for eksisterende kunder samtidig med at det gjorde det muligt at servicere en række nye kunder inden for industri mv.

Loxam er i kraft af det tætteste netværk den mest nærværende udlejer i Danmark, og det er essentielt, at kunder oplever Access som en integreret del af Loxams profil i Danmark.

Den kommende Area Manager er derfor en erfaren leder med gode købmandsmæssige egenskaber og et godt blik for salg og service i Access såvel som på tværs af Loxam’s samlede sortiment – gerne krydret med branchemæssig indsigt og erfaring.

Ansvar

  • Flerniveauledelse af en organisation, der yder kundepleje, ekspedition, værkstedsservice, klargøring og logistik
  • Ansvarlig for de økonomiske resultater i Access, herunder budgettering, løbende økonomisk opfølgning og styring, anvendelse af analyser, KPI’er etc.
  • Ansvarlig for den enkelte afdelings organisation og struktur, herunder sikring og støtte til ledelse, bemanding og øvrige ressourcer
  • Opnåelse af definerede mål mht. omsætning, effektivitet og service samt øvrige målsætninger
  • Sikre kvalitetsmål på materiel – i samarbejde med Teknisk afdeling
  • Gennemførelse af projekter i samarbejde med den øvrige Loxam-organisation, fx gennemførelse af ISO-audits etc.
  • Vedligeholdelse og udvikling af selvmotiverende, best-practice-søgende, kundefokuseret kultur
  • Ansvarligt, proaktivt og samarbejdsfokuseret engagement i topledergruppen

Arbejdsopgaver

Du

  • Strukturerer og varetager den daglige ledelse af forretningsområdet
  • Udfører en nærværende, gennemslagskraftig og motiverende ledelse
  • Sikrer en kunde- og resultatorienteret indstilling i afdelingerne, hvor løsningsorientering og købmandskab er vigtige komponenter
  • Sikrer et godt samarbejdsklima i forhold til de øvrige Loxam-afdelinger
  • Sikrer overholdelse af lovgivning såvel som gældende regler og normer
  • Håndhæver og effektiviserer rapporteringsstruktur, idet du løbende forventes at sikre, at rapporteringer holdes på et begrænset, men tilstrækkeligt niveau
  • Planlægger og styrer ressourcer i forhold til forventet og aktuel aktivitetsudvikling
  • Følger tæt op på den økonomiske udvikling
  • Sikrer fokus på fejl- og mangelstyring, kvalitetsstyring generelt mv.
  • Varetager relationer til samarbejdspartnere, herunder evaluering af samarbejdskvalitet, overvejelser om nye samarbejdspartnere etc.
  • Igangsætter og deltager i tværorganisatoriske aktiviteter og projekter, når relevant
  • Indgår i Loxam Danmarks ledergruppe som en engageret, ansvarlig og initiativrig samarbejdspartner

Rapport til

Adm. Dir.

Domicil      

Trekantområdet foretrækkes. Loxams hovedkontor er i Karlslunde.

Kvalifikationer

Den ideelle kandidat har – formentlig, men ikke nødvendigvis -

  • En solid kommerciel baggrund fra et tilsvarende eller beslægtet erhvervsområde. Baggrund fra liftudlejning el.lign. er en fordel
  • Solid erfaring med ledelse af en tilsvarende organisation, dvs. afdelingsopdelt, kundefokuseret, i en relativt traditionel håndværks- eller logistikfokuseret branche
  • Mellemlang eller lang uddannelse
  • Har en forståelig og konsekvent lederprofil, kan vise empati og nærvær i alle dele af organisationen
  • En motiverende og energisk arbejdsstil, sætter et godt eksempel for medarbejdere og lederkollegaer
  • Arbejder velstruktureret og disciplineret, bevarer overblikket også i hektiske situationer
  • Velkommunikerende og tydelig i sprog og adfærd
  • Samarbejdsorienteret, vant til at samarbejde med partnere, kolleger og kunder.
  • Løsningsorienteret og pragmatisk
  • Høj integritet

Hvad tilbyder virksomheden?

Et udfordrende lederjob med stort kommercielt og ledelsesmæssigt ansvar, hvor du får lejlighed til at indgå i et ambitiøs og udviklingsorienteret lederteam i en ledende international koncern.

Og naturligvis løn- og arbejdsvilkår, der er i overensstemmelse med job og ansvar.

Ansættelsesprocessen varetages af TVM Executive Skills, kontakt: Søren Qvist, SQ@TVMskills.dk / 2620 7970

 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Trekantsområdet foretrækkes

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.