Find job

Jurister til Center for Byplanlægning

Vil du være med til at udvikle København som en levende, ansvarlig og mangfoldig by?

Center for Byplanlægning har fokus på udviklingen af Københavns byområder og skaber rammerne for bl.a. nye boliger, erhverv, rekreative muligheder og den almene sektor.

Center for Byplanlægning har godt 100 engagerede, dygtige og erfarne medarbejdere. Vi arbejder med stedsspecifik byudvikling – med udvikling af lokalplaner, trafikplanlægning, byrums- og byggesager i tilknytning til lokalplanerne, almene boliger samt tværgående, strategiske projekter – alt med fokus på at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige udvikling af København. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen.

Byudviklingen i København har et rivende tempo. Center for Byplanlægning har fået mulighed for at opruste, så vi kan være en aktiv samarbejdspartner og understøtte udviklingen. Vi søger derfor en række medarbejdere med henblik på opnormering. Fælles for samtlige stillinger er, at I kommer til at indgå i et fagligt miljø med en høj grad af samarbejde internt og eksternt, med fokus på politisk betjening, variation i opgaver og arbejdsdag og et godt tempo.

Vi søger derfor nye medarbejdere på en række fagområder. Erfarne projektledere med gode generalist kompetencer og god byplanmæssig faglighed. Planlæggere med særlige viden om landskabelige forhold og grønne byrum samt særlig viden om miljømæssige forhold. Arkitekt til grafiske opgaver og jurister med solidt kendskab til planloven.

Jurister

Vi søger to erfarne jurister, der kan bidrage til udviklingen af et bedre København.

Opgaverne

Du indgår i et team på i alt otte jurister. Alle arbejder med planlovgivning og fungerer som interne rådgivere og kvalitetssikrer alle vores lokalplansager samt juridiske opgaver og politisk betjening i forhold til offentlig forvaltning indenfor plan-, byg- og miljøområdet.

Du deltager i:

  • forhandlinger om indholdet af lokalplaner med ejere og developere i udarbejdelsen af lokalplanerne sammen med vores projektledere
  • udarbejdelse af indstillinger til det politiske udvalg
  • behandling af klagesager, juridiske bidrag til byggesager og dispensationer
  • udvikling af værktøjer, der sikrer den juridiske kvalitet i opgaveløsningen
  • rådgivning og sparring omkring juridiske spørgsmål
  • betjening af udvalg, borgmester og direktion.

I øvrigt samarbejder du med arkitekter, ingeniører, grafikere og administrative medarbejdere samt alle vores eksterne samarbejdspartner. Der er derfor rig mulighed for at arbejde med projektdeltagelse og projektledelse.

Vi forventer, at du:

  • har gode kompetencer inden for plan- og miljøret og har styr på din forvaltningsret
  • kan holde mange bolde i luften, og du griber dem sikkert
  • giver svar, der holder til et eftersyn – med et passende hurtigt tempo
  • tænker i muligheder frem for begrænsninger
  • kan leve med, at dagsordenen skifter pludseligt
  • kan lide at arbejde i en offentlig politisk styret organisation
  • har en positiv tilgang til at arbejde sammen med mange andre fagligheder.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Jan Heichelmann på 2620 0157 eller enhedschef Bertha Lysgaard på 2630 1218.

Generelt til stillingerne

Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er fire byplanenheder med hver en enhedschef og ca. 20 medarbejdere.

Stillingerne er normeret til fuld tid og er til besættelse den 1. januar 2017 eller snarest muligt. 

Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst.

Vedhæft dit CV samt bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter såsom anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en evt. ansættelsessamtale.

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 6. november 2016.
Vi forventer at holde samtaler med udvalgte kandidater i ugerne 46 og 47.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.