Find job

MARKEDSCHEF

For vores kunde, søger vi en erfaren markedschef, med operativt ansvar for alle markedsaktiviteterne samt det direkte salg i det danske marked. Den rette kandidat har indsigt og evner til at bidrage innovativt og med ”smartness” til at udvikle og øge kundetilvæksten gennem forskellige markedsføringskanaler.

Virksomheden producerer kosttilskud og har hovedkontor beliggende i Oslo, med datterselskaber i hhv. Danmark, Sverige og Finland. Markedschefen i Danmark skal som ansvarlig, være med til at etablere det danske kontor og ansættelse af den kommende markedskonsulent.

Du får base i København, men skal belave dig på hyppig tilstedeværelse på de nordiske kontorer og dermed en del rejseaktivitet.

Stillingen vil få personalansvar, og rapporterer til Markedsdirektøren ligesom man indgår i ledergruppen.

Arbejds- og ansvarsområder

  • Udformning samt gennemførelse af strategiske og operationelle handlingsplaner for alle salgs- og marketingaktiviteter, herunder nye reklamekampagner og videreudvikle kampagner inden for TV, Web og print.
  • Maksimering af lønsom omsætning samt rekruttering af nye abonnementskunder i form af direkte salg.
  • Du har ansvar for kontinuerligt at styrke kundeloyaliteten.
  • Du skal analysere og følge tæt op på resultaterne af salgskampagner.
  • Forhandling af medieaftaler, og optimere medieplaceringer på de forskellige platforme.
  • Personale- og resultatansvar.
  • I forbindelse med etableringen af det danske kontor, får du en central rolle i at udvikle og koordinere kontorets rutiner (Helse, Miljø Sikkerhed, logistik &drift), samt kontakt med myndigheder og eksterne samarbejdspartnere.
  • Jobbet skal udføres i overensstemmelse med de værdier som produktet og selskabet står for.

Erfaring

  • Du har 4 – 5 års relevant erfaring indenfor direkte salg, FMCG og/eller lægemidler.
  • Du er forhandlingsvandt og har en god forretningsforståelse.
  • Erfaring med udvikling og gennemførsel af digital kommunikation (websider, sociale medier, trends, Search engine optimization (SEO) m.m.) er en fordel.
  • Erfaring med personaleledelse samt projektledelse er en fordel.
  • Du har med fordel et indgående kendskab til mediemarkedet i Danmark.

Faglige kompetencer

  • Minimum 3 års erfaring inden for markedsføring – helst B2C/direkte salg.
  • Minimum 3 års relevant uddannelse inden for markedsføring/økonomi/salg

Sprog og IT

  • Flydende i dansk og engelsk i tale og skrift er et krav.
  • Gode IT-færdigheder; med særlig vægt på gode Excel kompetencer.

I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på de personlige egenskaber:

  • Gode analytiske evner og stærk kommerciel tæft
  • Du har en stor arbejdskapacitet og kan vise til solide resultater
  • Du har et stærkt drive og er initiativtager til fornyelse og udvikling
  • Du er markeds- og resultatorienteret
  • Du er analytisk, omhyggelig og struktureret
  • Du evner at skabe gode arbejdsrelationer, internt og med andre afdelinger/eksterne samarbejdspartnere
  • Du evner at prioritere og med stor eksekveringsevne

Vi evaluerer løbende kandidater, hvorfor du bedes sende din ansøgning hurtigst muligt til Birgitte Dyreborg; bd@nordicsearchgroup.com

 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.