Find job

Erfaren økonom med projektledererfaring til international markedsudvikling

Vær med til at udvikle og implementere reglerne for fremtidens europæiske elmarked. Som økonom og projektleder i afdelingen Markedsudvikling og Internationalt Samarbejde får du ansvaret for at drive implementeringen af de europæiske markedsregler i Danmark. Din nye arbejdsplads bliver på vores moderne hovedkontor i Fredericia.

Udvikling i nationalt og internationalt perspektiv

Energinet.dk er i fuld gang med at implementere de såkaldte netregler (network codes), som er harmoniserede regler for elmarkedet i Europa. Dette sker i tæt samarbejde med interessenter, myndigheder, elbørser og andre systemansvarlige transmissionsvirksomheder (TSO) i vores nabolande.

I Markedsudvikling og Internationalt Samarbejde har vi det direkte ansvar for to netregler, ”Capacity Allocation and Congestion Management” og ”Forward Capacity Allocation”, men vi har også ansvaret for tværgående opgaver i den overordnede koordinering af implementeringsarbejdet for alle netregler i hele Energinet.dk. Din opgave er at sikre, at vi får implementeret de forskellige netregler til tiden. Dette sker i samarbejde med dine kolleger i afdelingen og i vores drift- og it-afdelinger.

Du har samtidig det faglige ansvar for enkelte dele af regelsættet, hvor du sammen med TSO-kolleger i andre lande skal blive enige om den konkrete udformning af reglerne og herefter sikre, at forslagene bliver godkendt af myndighederne og implementeret i praksis gennem samarbejde med vores drift- og IT-afdelinger.

Sideløbende laver du analyser af udfordringerne på elmarkedet og kommer med forslag til, hvordan vi løser udfordringerne. Du deltager ligeledes i internationale arbejdsgrupper, hvor du arbejder for at få vores synspunkter igennem, samtidig med at du evner at indgå kompromisser, når det er nødvendigt.

Glæd dig til et udadvendt specialistjob inden for et område i hastig udvikling, som har stor politisk bevågenhed og stor strategisk betydning for Energinet.dk. Du spiller en central rolle i at sætte rammerne for markedsaktører i Danmark og Europa, samtidig med at du er med til at sikre forankring internt i Energinet.dk. Jobbet stiller store krav til, at du hurtigt kan få det store overblik og tage ansvar for at styre flere større og mindre projekter samtidigt. Da opgaverne løses i tæt samarbejde med eksperter og interessenter i og uden for Energinet.dk, skal du have lyst til at indgå i forhandlinger for at finde de nødvendige kompromisser, ligesom du skal være indstillet på, at nogen rejseaktivitet vil være en del af jobbet.

Engageret og ambitiøs økonom med analytisk sans

Du har en videregående økonomisk uddannelse kombineret med en solid projektledererfaring. Måske arbejder du i dag i en konsulentvirksomhed eller i en energivirksomhed, og du har mindst 5 års erhvervserfaring. Samtidig er du en dygtig formidler, der er velformuleret i skrift og tale på dansk og engelsk.

På det personlige plan er du ambitiøs, humoristisk og glad for at samarbejde og søge resultater med andre. Du er struktureret, handlekraftig og trives med at arbejde med forandringer og finde løsninger på problemer. Samtidig er du en stærk analytiker og strateg, der evner at se helheden og hurtigt kan danne dig et overblik, ligesom du har talent for at sætte dig ind i nye problemstillinger - også uden for dit eget fagområde.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante via linket "send ansøgning", så vi har den senest 19. januar 2017. Vi forventer at holde samtaler 27. januar 2017. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Klaus Thostrup på tlf. 23 33 88 16. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Energinet.dk varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og naturgas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vi ejer energiens motorveje og har ansvaret for at skabe fair konkurrence på markedet for el og gas til gavn for forbrugerne. Vi er en selvstændig offentlig virksomhed med ca. 1000 engagerede og fagligt højt uddannede medarbejdere. Med afsæt i værdierne tillid, mod, forretningsorientering, udvikling, ansvarlighed og engagement lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Fredericia

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.