Find job

Dynamisk og ambitiøs afdelingsleder søges til en af branchens ledende aktører indenfor materieludlejning!

Vi søger en nærværende leder med en stærk salgsprofil og som har styr på økonomi. Du kender markedet og kunderne indenfor materieludlejning på Fyn. Du er en erfaren og praktisk orienteret leder med et stærkt drive, der ønsker at drive og lede dit eget profitcenter.
 

Loxam er i fremgang og søger nu en dynamisk afdelingsleder, der med en tydelig og tillidsbaseret ledelsesstil kan opnå fælles mål for afdelingen. 

Loxam er en landsdækkende aktør inden for udlejning af ubemandet materiel til

den danske bygge- og anlægsbranche samt en række andre brugergrupper, fx offentlige myndigheder. Herudover har Loxam landsdækkende specialafdelinger inden for moduler og pavilloner samt lifte.

Udover at stille materiel til rådighed, kan LOXAM også hjælpe med etablering af byggepladsen samt servicering af byggepladsen gennem hele byggeperioden.

I dag har LOXAM 27 afdelinger i Danmark med i alt ca. 220 medarbejdere og råder via det internationale netværk over en materielportefølje på mere end 200.000 enheder. LOXAM etablerede sig i Danmark i 2007 ved at købe DNE Materieludlejning A/S og JJ Maskinudlejning A/S.

Herudover er LOXAM i dag til stede i Spanien, Frankrig, Schweiz, England, Irland, Holland, Belgien, Luxembourg, Tyskland, Brasilien, Marokko og Norge. Koncernen har ca. 4.000 medarbejdere fordelt på 628 filialer og er Europas største udlejer af materiel til entreprenører og håndværkere.

Som leder i Loxam vil du opleve stor loyalitet over for effektive processer, kvalitet i alle led og langsigtet samarbejde med kunder og medarbejdere.

Ansvar

Du bliver ansvarlig for dit eget profitcenter med og skal sikre et godt og samarbejdende team på pladsen, der evner at kombinere god kundeservice, faglig kompetence og høj effektivitet. Samtidig er du Loxams ansigt udadtil og en væsentlig udadvendt salgsressource i lokalområdet.

Det vil bl.a. sige:

  • Du leder personer inden for salg, ekspedition, produktion og logistik
  • Du arbejder med fastlagte mål m.ht omsætning, effektivitet og service og sikrer handlingsplaner og initiativer i forhold hertil
  • Du har styr på dine daglige tal og bruger dem til at justere indsatsområderne løbende
  • Du har fokus på vedligeholdelse og udvikling af selvmotiverende, Best-practice-søgende, kundefokuseret kultur
  • Du er klar til at indgå i samarbejde og opgaveløsning på tværs af afdelinger

Arbejdsopgaver

Du

  • Varetager den daglige ledelse af afdelingen inkl. arbejds- og ferieplaner, medarbejdersamtaler, oplæring og instruktion mv
  • Varetager salg og kunderelation i lokalområdet i samarbejde med områdets salgskonsulent
  • Følger tæt op på budget og økonomi i afdelingen
  • Planlægger og styrer ressourcer i forhold til forventet og aktuel aktivitetsudvikling og i forhold til dine daglige tal
  • Udfører nærværende, engageret og motiverende ledelse af alle dele af afdelingen efter defineret struktur såvel som på ad hoc basis
  • Udfører kvalitetsstyring i alle dele af afdelingen
  • Sikrer fokus på fejl- og mangelstyring
  • Sikrer, at afdelingens ressourcer og arbejdsforhold til enhver tid fungerer bedst muligt og generelt opleves som velfungerende
  • Sikrer engageret og kompetent involvering i samarbejde med kunde og kolleger, når løsninger skal udformes. Engagerer sig eventuelt direkte i kundeprocessen. Sikrer, at salgs teknisk og andet materiale overholder gældende regler og fungerer formålstjenligt
  • Sikrer høj standard for udlejningsmateriels stand såvel som for klargøringsprocesser

Rapport til

Regionschef

Domicil     

Din bopæl er tæt på Odense, maximalt 30 minutters køretid til afdelingen

Kvalifikationer

  • Den ideelle kandidat har – formentlig -
  • En solid baggrund fra entreprenørmateriel eller lift og gerne udlejning
  • Et veludviklet salgsgen, gerne erfaring med direkte B2B salg
  • Et højt energi niveau
  • Gerne uddannelse og erfaring som personaleleder inden for byggeri, anlæg, værktøjsindustri/-service eller lignende
  • Ledelsesmæssig erfaring. Har en forståelig og konsekvent lederprofil, kan vise nærvær i alle dele af afdelingen. Delegerer, hvor det er muligt
  • En motiverende og energisk arbejdsstil
  • Arbejder velstruktureret og disciplineret, bevarer overblikket også i hektiske situationer
  • Flair for IT og regnskab – på brugerniveau
  • Velkommunikerende og tydelig i sprog og adfærd
  • Samarbejdsorienteret, vant til at samarbejde med partnere, kolleger og ikke mindst kunder. Løsningsorienteret og pragmatisk
  • Viser ansvarlighed og integritet

Hvad tilbyder virksomheden?

Et udfordrende og jordnært lederjob med stor faglighed, hvor dine ledelsesmæssige og kommercielle kompetencer kan udfoldes i samarbejde med et dynamisk team.

Du vil gennemgå en grundig træning i Loxams måde at drive forretning på inden du kommer ud i din egen afdeling.

Og naturligvis løn- og arbejdsvilkår, der er i overensstemmelse med job og ansvar.

Se mere om www.Loxam.dk

Motiveret ansøgning, CV og henvendelse vedrørende stillingen rettes til TVM Executive Skills, att. Henrik Vetter på hv@tvmskills.dk  eller på telefon 4114 5722.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Odense

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.