Find job

Personalekonsulent med flair for IT

Har du erfaring med personaleadministration og personaleadministrative IT-systemer. Trives du midt i store forandringer og evner du samtidig at levere en god service til kunderne? Så er du måske vores nye kollega i Augustenborg!

Personaleadministrationen er en central enhed i Miljø- og Fødevareministeriet, der bistår en række af ministeriets institutioner med effektiv løn- og personaleadministration fra rekruttering til fratrædelse samt ledelsesunderstøttende personalejuridisk rådgivning. Vi sætter en ære i at være en betroet samarbejdspartner, som udfører vores opgaver på et højt fagligt niveau og arbejder målrettet med at løse opgaverne korrekt og til tiden.

Enheden starter flytning fra København til Augustenborg på Als i februar 2017. Derfor står vi midt i en forandringstid samtidig med, at vi har mange spændende og krævende opgaver. Som vores nye kollega, er du med til at præge udviklingen af enheden og opgaverne, i takt med at enheden flytter. Du har derfor mulighed for, at være med til at bygge noget nyt op, og samtidig være med til at sikre, at opgaverne bliver flyttet på en effektiv og struktureret måde.

Arbejdsopgaverne

Vi søger en ny kollega, som kan indgå i vores personaleadministrative opgaver, med særligt vægt på at kunne være administrator og superbruger på de IT-systemer som vi anvender i vores sagsbehandling.

De nuværende IT-systemer omfatter et personaleadministrativt bestillingssystem OMADA, M-time til tidsregistrering, HR-manager til jobopslag, Campus til kursusadministration, Captia til journalisering mfl.

Personaleadministrationen skal i løbet af 2017 og 2018 implementere henholdsvis et nyt tidsregistreringssystem og et nyt statsligt HR-system som pt udvikles af Moderniseringsstyrelsen. Implementeringen af det nye HR-system vil kræve at der sammen med ministeriets institutioner, laves forudgående arbejdsgangsanalyser, så der sker en rationel udnyttelse af det nye HR-system og samspil med det eksisterende. Statens IT og ministeriets enhed for koncern IT vil være tætte samarbejdspartnere.

Vi lægger meget vægt på tværgående samarbejde, og der er derfor gode muligheder for at blive fagligt udfordret af både kolleger og kunder. Vi arbejder med afsæt i strukturerede arbejdsgange og processer og løser de personaleadministrative opgaver fra vugge-til-grav.

Om dig

Du har flair for IT og gerne erfaring med personaleadministrative IT-systemer. Du er serviceminded og løsningsorienteret til gavn for kunderne. Du løser dine opgaver med omhu, på et højt fagligt niveau og har øje for at optimere og udnytte IT-understøttelse, så vores kunder oplever en nem adgang til os og vi kan løse vores opgaver effektivt. Du arbejder både selvstændigt, og indgår naturligt i samarbejde på tværs af uddannelser og kompetencer. Derudover ser vi gerne, at:

  • Du er nysgerrig.
  • Du arbejder struktureret og løsningsorienteret med en forståelse for sammenhængen mellem opgaver og organisation.
  • Du er god til at formulere dig kort og præcist, både mundtligt og skriftligt.
  • Du er fleksibel, robust og servicemindet med et godt humør.

Vi tilbyder

En arbejdsplads med flot beliggenhed og dejlige omgivelser på Augustenborg Slot. Afdelingen består af en kontorchef og 18 medarbejdere med forskellige ansvarsområder og baggrunde. Vi har en række af ministeriets institutioner og departementet som kunder, så du får en meget bred berøringsflade i ministeriet.

Vi tilbyder en bred vifte af arbejdsopgaver og udviklingsmuligheder. Derudover vil der blive intern oplæring og kurser samt mulighed for relevant kompetenceudvikling.

Vi har flekstid og er indstillet på at drøfte muligheden for at have delvist arbejdssted i København i 2017, hvis du i en periode skal pendle til Augustenborg.

Der skal forventes rejseaktivitet til København som led i oplæring i stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/STAT.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. 
Tjenestested er Styrelsen for Vand- og Naturforvaltning, Palægade 1, 6440 Augustenborg.

Flere oplysninger

Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 24. januar 2017.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret kontorchef Dennis Grønnegaard Mejer, tlf. nr. 61 30 59 36.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at trykke på ”Søg stillingen” nederst i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt ansøgning og CV skal vi have senest mandag den 16. januar 2017.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Styrelsen for Vand- og Naturforvaltning hører under Miljø- og Fødevareministeriet.Styrelsen for Vand- og Naturforvaltning er statslig myndighed for vand og natur. Styrelsen bistår miljø- og fødevareministeren med udvikling af politik og lovgivning m.m., og styrelsen løser forskellige planlægnings- og myndighedsopgaver, herunder administration af tilskud til skov-, vådområde- og vandløbsprojekter. Styrelsen har ansvar for overvågning af vand og natur og for grundvandskortlægning. Styrelsen har ca. 600 medarbejdere fordelt på hovedsædet i København og 8 enheder i hele landet.

Lukket for ansøgninger Gem job
Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.