Find job

Forretningsorienteret Controller/Økonomichef

Administrerende direktørs højre hånd og sparringspartner i spændende produktionsvirksomhed
 

SPEKVA blev grundlagt i 1968 af Johannes Spek, som med kærlighed til træ og godt håndværk kombineret med et udtalt forretningstalent hurtigt fik den lille virksomhed til at vokse. Virksomhedens faglige kald er forarbejdning af massivtræ til bordplader og møbler.

I dag er SPEKVA blandt de førende europæiske producenter af bordplader, der benytter sig af en unik kombination af dygtige håndværkere og materialer af høj kvalitet. Med en passion for de klassiske kvalitets- og servicedyder og en vilje til hele tiden at tænke nyt og være i front formår SPEKVA at skabe en sund virksomhed i vækst. I hvert eneste produkt vil man kunne se og mærke en stolthed af de produkter, der hver dag skabes i virksomheden og som opleves hos hver eneste medarbejder.

SPEKVA er ordreproducerende og alle produkter er individuelle og unikke. Der bruges meget tid på at lytte til kundernes køkkendrømme. Medarbejderne er stolte og passionerede omkring produkterne og hele virksomheden er gennemsyret af dette. Der foregår en kritisk udvælgelse af hver enkelt stav og forarbejdningen er kompromisløs med fokus på både helhed og detalje. SPEKVA eksporterer størstedelen af deres produkter og har kunder i bl.a. Tyskland, Storbritannien, Norge, Sverige, Holland, Belgien og USA.

Hovedkontoret er beliggende i Vamdrup i lyse, præsentable og venlige lokaler og beskæftiger ca. 50 engagerede medarbejdere.

Læs mere på: www.spekva.dk.


Savner du variation, udfordringer og frihed under ansvar?
Med reference til SPEKVAs administrerende direktør bliver du en vigtig sparringspartner for denne. Du vil indgå i en alsidig og varieret hverdag, hvor du får mulighed for at arbejde med både taktiske og praktiske opgaver. Væsentlige opgaver vil være overordnede regnskabstekniske opgaver som omfatter bl.a. de periodiske regnskaber samt udarbejdelse af og opfølgning på budgetter, analyser og nøgletal. Du indgår som et vigtigt medlem i en mindre økonomiafdeling og du vil derfor helt naturligt deltage i daglige regnskabsopgaver. Andre vigtige opgaver vil være driftsøkonomisk controlling, cost-benefit analyser på nye og eksisterende produkter samt opfølgning på kalkulationer.

Du vil bidrage til den løbende udvikling og forbedring af virksomhedens interne regnskabsrutiner og du vil bl.a. komme til at arbejde med statistikker og optimering af rapporteringer. Du vil deltage aktivt i opbygning og udvikling af procedurer og retningslinjer inden for et bredt spekter af områder. Der vil være en bred kontaktflade til især salg og produktion.


Kvik, nysgerrig økonomisk profil med et godt humør
Din teoretiske baggrund er ikke afgørende, men du har formodentlig en HD(R) eller tilsvarende. Alternativt har du en anden økonomisk baggrund, kombineret med den  rigtige personlighed og relevante erfaringer. Du arbejder med et stort engagement og du er dygtig på såvel det praktiske som det strategiske plan. Dette gør dig i stand til at løse både de konkrete opgaver, men også bidrage aktivt til virksomhedens fortsatte forretningsmæssige udvikling. Det er en fordel at have erfaringer fra en ordreproducerende virksomhed. Engelsk behersker du på højt niveau i skrift og tale og du må gerne have kendskab til tysk på et vist niveau. Da virksomheden er ved at implementere Navision, vil det være en fordel, hvis du har et godt kendskab til og gerne erfaring med Navision.

Som person er du imødekommende, positiv, nysgerrig og engageret. Du arbejder struktureret og detaljeorienteret og har evnen til selv at komme med forslag til løsninger. Du har en udpræget sans for at få tingene til at lykkes, såvel internt som eksternt. Du er i stand til at motivere dig selv og du er ikke bange for at stille spørgsmål, når dette er nødvendigt. Din kombination af godt humør, fleksibilitet og vedholdenhed sikrer, at du når dine og virksomhedens mål.
 

Gode muligheder
Du tilbydes en spændende og udfordrende stilling i en virksomhed med flad struktur, uformel omgangstone og korte beslutningsprocesser. For den rette person vil der være tale om en særdeles spændende stilling i en vækstorienteret international virksomhed. Du vil få både faglige og personlige udfordringer og din personlige udvikling vil være sikret blandt dygtige og engagerede kollegaer. Gennem en engageret indsats får du gode muligheder for at præge både din egen udvikling og de opgaver, du løser.

Lønnen forhandles individuelt på et niveau, der modsvarer stillingens krav og dine kvalifikationer. Der er tilknyttet pensionsordning samt sundhedsforsikring.

Virksomheden får ikke kendskab til din henvendelse uden din accept.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Else-Marie Stærmose på telefon +45 42922345, mail: ems@lyderjohnsen.dk.

Samtaler vil foregå hos LyderJohnsen A/S i Fredericia.

Send venligst din ansøgning og dit CV mærket ”Controller Spekva” til: ans@lyderjohnsen.dk

Husk at anvende den e-mailadresse, som vi skal bruge til senere kontakt.

Annoncen opdateres automatisk hver fjerde uge på jobportalerne. Dette er ikke et udtryk for, at rekrutteringsprocessen er startet forfra. Det er en konsekvens af, at vores stillingsannoncer ligger online, indtil rekrutteringsprocessen er afsluttet.





Jobtitel

Controller/Økonomichef

Virksomhedsnavn

SPEKVA

Hjemmeside

www.spekva.dk

Sted

Vamdrup

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Vamdrup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.