Find job

Head of CRM and Campaigns

Har du erfaring med at lede og motivere et team af dygtige kolleger, og planlægge og eksekvere den overordnede kampagne og CRM-strategi? Har du erfaring med BtC customer journey og arbejder du med nyeste trends inden for marketing digitalisering og automation? Har du erfaring med content marketing, interactive marketing, personalization og trigger strategier?

Du får ansvar for Scandlines’ to succesfulde brands Scandlines og BorderShop i Danmark og Sverige - og Scandlines fordelsprogram SMILE, som er efterspurgt af vore kunder. Du skal styrke vore brands og drive trafik til vore forskellige salgskanaler.

Du kommer til at arbejde sammen med top 3 bureauer, og du vil opleve at Scandlines har musklerne til at skabe unikke marketingtiltag, som tilfredsstiller vore kunder og Scandlines.

Du bliver en del af et team på 16 dygtige kollegaer, og du får direkte ledelse for 5 medarbejdere med reference til VP for Group Marketing.

Din arbejdsplads er i lyse og moderne lokaler på Havneholmen i København, men du skal forvente rejseaktivitet i Danmark, Sverige og Tyskland.

Taktisk og operationelt ansvar for kampagne- og marketing-CRM:

Som HCC bliver du målt på at skabe og eksekvere succesfulde kampagner, som flytter kunder og omsætning. Du bliver ansvarlig for at planlægge, udvikle og eksekvere Scandlines’ CRM-marketingstrategi, drive vore kundecyklusprogrammer på tværs af brands og kanaler.

Du får ansvar og skal sikre de rette vækstbetingelser og resultater for dine medarbejdere. Derfor skal du både kunne motivere, sætte mål og ikke mindst være sparringspartner for dit team.

Du får en central rolle, som del af Group Marketing, hvor du skal udvikle og sikre, at Scandlines driver en effektiv og moderne marketingfunktion inden for budget. Du skal være med til at sikre, at både salg, produkt- og konceptejere er overbeviste om, at marketing skaber værdi.

Dine væsentligste opgaver:

  • Du bliver ansvarlig for at styrke vore brands og drive trafik til vore salgskanaler
  • Du bliver ansvarlig for planlægning og eksekvering af kampagneaktiviteter på tværs af kanaler og markeder
  • Du får ansvar for optimering og systematisering af CRM-processer/løsning og deraf øgning af marketing-ROI gennem trigger-baserede kundeprogrammer (automation)
  • Du skal både selvstændigt og i samarbejde med vores Business Data Analyst kunne dokumentere gennem data de direkte og indirekte resultater af afholdte aktiviteter – ligesom potentialer ud fra kundeadfærd.
  • Du får direkte ledelse af fem kompetente og vidende marketingkolleger. Som leder er du ansvarlig for at teamet kommer i mål, vise retning og samarbejdsevner på tværs af organisationen, og du er sparringspartner for teamet.
  • Du skal i samarbejde med VP for Group Marketing tage aktivt del i udviklingen af Group Marketing herunder nyeste trends og tendenser ligesom du skal supportere og udfordre salg, koncept- og produktejere.
  • Du får budgetansvar ligesom du får ansvar for at skabe rammerne for et godt samarbejde med vore bureauer gennem aktiv projektledelse, herunder aftalte ressourcer, tid og økonomi.

Synlig leder som arbejder taktisk og operationelt, og som brænder for kundeadfærd og bundlinje:

Du har 8 til 10 års erfaring med B2C-marketing inden for FMCG, detailhandel eller anden serviceindustri på både kunde- og bureausiden. Du har minimum et par års erfaring som leder af et mindre team, hvor du har haft ansvar for at drive kampagner og CRM - ligesom du selv deltager operationelt i dagligdagens opgaver.

Du har en velfunderet teoretisk værktøjskasse, og er opdateret på den rejse, som marketing disciplinen oplever i disse år med fokus på digitalisering, data og automation.

Du er vant til at håndtere mange stakeholders og interesser både internt og eksternt. Du har erfaring med at arbejde sammen med produktejere og konceptudviklere – og du kan gennem aktiv projektledelse sikre at de rette marketingaktiviteter bliver eksekveret i samspil med eksterne bureauer.

Du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand. merc. inden for marketing og afsætning eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring både fra kunde- og bureausiden, men vigtigst at du er nysgerrig og aldrig tænker status quo.

Du har budgetansvar ligesom du er vant til at blive målt på KPI’er og ROI – og skarp til Excel. Du er flydende i dansk og engelsk ligesom du gerne har kendskab til tysk og svensk.

Du er selvkørende og har et højt drive. Du er utålmodig efter at skabe resultater, men evner samtidig at lytte. Du er udadvendt og trives med at møde både interne i en kompleks organisation og eksterne. Du leverer dine opgaver til tiden og i rette kvalitet - dog uden at du fortaber dig i detaljerne.

Du er struktureret og analytisk, og du kan håndtere mange projekter samtidigt uden at miste det store overblik. Du er en god kommunikator og du kan formidle og sælge muligheder klart.

Du motiveres af forandringer, og du har et naturligt konkurrence mindset med naturlig empati for din omgangskreds, internt såvel som eksternt.

Vi tilbyder:

Du tilbydes et spændende og alsidigt job i en dynamisk virksomhed, og du vil indgå i et team af kolleger med et uformelt arbejdsklima og gode medarbejderforhold. Du vil få stor indflydelse på din egen hverdag og gode muligheder for at udvikle dig i jobbet.

Vi tilbyder kompensation efter kvalifikationer, pensionsordning, feriefridage, kantineordning, frirejser og rabatordninger.

Vil du vide mere om stillingen eller Scandlines, skal du være velkommen til at kontakte VP for Group Marketing Christer Andersen på mail christer.andersen@scandlines.com

Du kan også læse  mere om Scandlines på www.scandlines.dk eller se film.

Er du interesseret i stillingen skal du snarest sende din ansøgning og CV via "Søg jobbet her".


Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark, Tyskland og Sverige siden 1872. Under navnene Scandlines og Scandlines Helsingør-Helsingborg markedsføres i dag tre korte færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Fordelt på over 90.000 afgange på 12 færger transporterede Scandlines i 2015 i alt 15 millioner passagerer, 3,3 millioner personbiler, 900.000 fragtenheder og 65.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden, Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.