Find job

Digital Insights Manager til VisitDenmark

Er du vores nye ekspert i brugeradfærd og digitale analyser, der sikrer, at vores digitale indsatser er knivskarpe? 

For at vi kan være med på forkant, søger VisitDenmark en digital insights manager med stærke analytiske og kommunikative kompetencer til vores digitale afdeling. VisitDenmark arbejder i høj grad digitalt, da turisterne i Danmark er digitale både før, under og efter rejsen.

Med afsæt i viden om turistens digitale adfærd og den kontinuerlige digitale udvikling er VisitDenmark med til at sikre, at Danmark er top of mind hos de relevante målgrupper.  

Stillingen er placeret i enheden for Digitale Medier, der er en del af afdelingen Strategisk marketing, hvor der i alt sidder 30 dedikerede medarbejdere. Du vil være primær ansvarlig for vores Google Analytics og digitale insights på tværs af platforme og vil arbejde tæt sammen med både de digitale content managers, marketingmedarbejdere og vores analyseenhed. 

Jobbet: 

Som Digital Insights Manager har du del i den vigtige opgave at gøre vores digitale indsatser skarpere, og sikre at viden om brugerne hurtigt omsættes til forbedringer af eksisterende set-ups. Dette gælder både i forhold til digitale kampagner, visitdenmark.com, sociale platforme og andre digitale platforme. Du vil derfor blive inddraget i en bred vifte af opgaver, og have en stor kontaktflade, både i den digitale afdeling og på tværs af organisationen.

Dernæst vil du som vores ekspert på brugeradfærd og analyse være bindeleddet til VisitDenmarks analyseteam, der arbejder med vores målgrupper på tværs af markeder ud fra både surveydata og statistik. Der ligger derfor en større opgave i at sikre at viden fra vores digitale insights kobles mod de øvrige datakilder, der anvendes til målgruppeanalyser og profiler. 

Stillingen er som udgangspunkt ikke teknisk, men forudsætter en forståelse for hvad der kan lade sig gøre i Google Analytics og tilsvarende værktøjer. 

Dine primære opgaver:  

  • Ansvarlig for handlingsanvisende analyse af trafikken på visitdenmark.com ift. data og brugervenlighed og hjælp i forhold til opstilling af KPI’er på alle digitale platforme 
  • Kombinere VisitDenmarks egne digitale datakilder, både på baggrund af Google Analytics og social media, med øvrige datakilder for at sikre viden og handlingsanvisende analyser i forhold til turisternes brugeradfærd 
  • Kommunikation og formidling til både organisationen og partnere ved hjælp af visuelle præsentationer og dashboards 
  • Intern uddannelse og vidensdeling med kollegaer på tværs af afdelinger 

Personprofil: 

Du er nysgerrig og har erfaring med opstilling af hypoteser og afprøvning af A/B tests, og har et par års praktisk erfaring med både Google Analytics og Google Insights i forhold til forvandle data til handling. Som person kan du arbejde selvstændigt, og trives med at have flere sideløbende arbejdsopgaver – både de langsigtede projekter, som du selv driver og løbende support til kollegaer.  

Det er vigtigt for os, at du er en analytisk og kommunikativ stærk person, gerne med erfaring indenfor customer journey og brugeradfærdsanalyser på de digitale platforme. Du har et stærkt drive til skabe fremdrift og bringe din viden i spil.

Derudover har du gode samarbejdsevner og formår at formidle din viden til en bred skare af interessenter – og præsentere handlingsanvisende analyser samt omsætte data til konkrete mål og beslutningsoplæg. 

Vi tilbyder et spændende job i et internationalt miljø, hvor du samarbejder med et hold af dynamiske og engagerede kolleger i ind- og udland, der er stolte af produktet Danmark. 

Løn efter kvalifikationer.  

Ansøgning samt cv sendes til VisitDenmark via ”søg stilling” funktionen her på sitet, senest den 23. april 2017. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Vi forventer at afholde 1. samtaler den 24. og 25. april og 2. samtaler den 27. april.   

Eventuelle spørgsmål kan rettes til marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen på e-mail: jgh@visitdenmark.com.  

VisitDenmark, Danmarks nationale turisme organisation, arbejder med markedsføring af dansk turisme. Vi er ca. 85 ansatte fordelt på hovedkontoret i København samt på 8 markedskontorer i Europa, USA og Asien.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.