Find job

Risk Manager

Har du lyst til at være med til at drive udviklingen af risk management i en organisation, hvor området spiller en central rolle og har et stærkt ledelsesmæssigt fokus? Så er du måske den nye medarbejder, vi søger til vores kunde. Som Risk Manager får du muligheden for at præge risikostyringen og blive en del af en ambitiøs risk management-afdeling, som er på forkant med udviklingen inden for sit felt. Du får her en unik mulighed for at udnytte og bringe dine kompetencer i spil inden for enterprise risk management i en kompleks organisation, som lægger stor vægt på din trivsel såvel som din faglige og personlige udvikling.   

Risk management med fokus på forretningen  

Som Risk Manager bliver din overordnede opgave at understøtte forretningen på forsikringsområdet i forhold til både virksomhedens årsprogram samt forsikringer på større projekter i organisationen. Du bliver en del af et team med syv engagerede kolleger, som du vil arbejde tæt sammen med for at sikre best practice. Som Risk Manager har du til opgave at sørge for, at risk management lever op til eksisterende principper og standarder ved risikostyring på tværs af organisationen. Særligt vil du arbejde tæt sammen med og understøtte to kolleger, som har fokus på forsikringsbare risici og løfter den vigtige opgave, der ligger i at sikre et strategisk perspektiv i organisationens analyser. Ligeledes bidrager du til, at nye processer og risk management-metoder løbende bliver udviklet og implementeret inden for forsikringsområdet. Herudover vil dine arbejdsopgaver være at: 

  • Udvikle forsikringsporteføljen, herunder omfang og dækninger 
  • Kommunikere med både forsikringsselskaber, forsikringsrådgivere og kolleger på tværs af organisationen  
  • Tilse, at forsikringsområdet er administrativt opdateret og giver et præcist billede af de forsikringsrelaterede risici 
  • Optimere egne processer i afdelingen 
  • Indgå i tæt dialog med projektledere, for at vurdere forsikringer på de enkelte projekter 
  • Uddanne og lede nøglepersoner i organisationen, så de opnår den rette forståelse for forsikringer i forretningen 

Stærk kommunikator med interesse for og indsigt i forsikringsmarkedet 

Du har en uddannelse på bachelor- eller kandidatniveau inden for forsikring og/eller økonomi, gerne kombineret med erfaring fra forsikringsverdenen. Hvis du har erfaring med erhvervs- eller industriforsikring, er det kun en fordel. Du kan både være relativt nyuddannet eller mere erfaren, men vigtigst er det, at du er motiveret og brænder for enterprise risk management og forsikringer. Du er analytisk anlagt og har en veludviklet kritisk sans. Herudover er du superbruger af Excel samt erfaren bruger af Office-pakkens øvrige programmer.  Du er en engageret og stærk formidler, som både evner og trives med at kommunikere på tværs af organisationen og med eksterne parter. Sidst, men ikke mindst taler og skriver du ubesværet på dansk og engelsk. 

Ansøgning og cv   

Rekrutteringsprocessen bliver varetaget af konsulentvirksomheden People & Performance, og har du spørgsmål til jobbet eller processen, er du velkommen til at kontakte seniorkonsulent fra People & Performance Rasmus Stensbo på tlf. 3134 1121. Vær opmærksom på at virksomheden og specifik geografi først oplyses til personligt interview. Send din ansøgning via linket her på siden og vedlæg dit cv. Vi behandler ansøgninger løbende. Alle henvendelser behandles fortroligt. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Sydjylland

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.