Find job

Contract Manager i Forsvaret

Da vi har fået tilført flere opgaver til sektionen, søger vi endnu flere dygtige kollegaer. Så er du analytisk af natur, og har du kommerciel forståelse? Vil du arbejde med kontrakter for mange millioner kroner i en af landets absolut største og mest alsidige virksomheder? Så er du måske på vej til et spændende job som Contract Manager i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup.

Om os

Indkøbsdivision (ID) er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), der er Forsvarsministeriets centrale indkøbsorganisation på Materiel- og IT-området. Vi er en af Danmarks allerstørste indkøbsorganisationer, og vi stræber efter at være blandt de bedste i staten inden for vores felt.

Indkøbsdivisionen består aktuelt af ca. 110 medarbejdere fordelt på to afdelinger; Strategisk Indkøb og Operationel Indkøb, samt to stabsfunktioner, herunder Kontraktadministrationssektionen.

I sektionen for Kontraktadministration har vi ansvaret for opretholdelse af kontraktuelle forpligtigelser. I dette indgår bl.a. den daglige kontraktstyring og administration af Forsvarets største materielanskaffelseskontrakter. Vi har høje faglige ambitioner og standarder og sætter et skærpet fokus på effektiv kontraktstyring. Her er du med til at præge udviklingen i kontraktens livscyklus og samarbejde bredt med projektledere, leverandører, jurister, transportører, samt medarbejdere i økonomi- og regnskabsafdelingen. Du indgår i et team med otte engagerede medarbejdere, der alle sidder sammen i et storrumskontor i Ballerup.

Om stillingen

Du bliver en del af et velfungerende team og indgår i et tæt samarbejde med de øvrige sagsbehandlere, for at bidrage til at sikre en koordineret og velstruktureret opgaveløsning, der skaber værdi for vores forretning.

Som Contract Manager skal du bl.a.:

  • sikre at vores indgåede kontrakter kommercielt og betalingsmæssigt efterleves
  • registrere og ajourføre kontraktdata i vores indkøbsmodul i SAP
  • korrespondere med leverandører i forbindelse med den daglige sagsbehandling
  • kontrollere og beregne prisreguleringer
  • sagsbehandle leveringsforsinkelser, herunder beregning af bod og forrentning
  • forestå controlling og ad hoc-opgaver
  • deltage aktivt i tværorganisatorisk proces- og kompetenceudvikling omkring kontraktstyring

Vi er en spændende arbejdsplads med en uformel omgangstone og engagerede kolleger. Danmarks engagement i internationale operationer gør, at vi har en travl og udfordrende hverdag.

Om dig

Vi forventer, at du har en kontoruddannelse suppleret med 4 modulfag på akademiuddannelsen relevant inden for indkøb/økonomi eller tilsvarende.

Endvidere forestiller vi os, at du har erfaring med sagsbehandling af indgåede aftaler fra en anden offentlig myndighed eller større virksomhed. Du har økonomisk og kommerciel forståelse og har særdeles gode kommunikative egenskaber både på dansk og engelsk i skrift og tale.

Det er absolut afgørende, at du er proaktiv, detaljeorienteret, struktureret og har helhedsforståelse. Du er driftsikker, hvilket kommer til udtryk ved, at du er moden, ansvarlig og selvstændig i din løsning af opgaver. Vi ser gerne, at du har flair for excel og forståelse for økonomiske nøgletal samt kendskab til SAP, især MM-modulet. Som person er du energisk og besidder gode samarbejdsevner.

Du får et spændende og afvekslende job med fleksible, initiativrige og kompetente kolleger, som synes, at det er sjovt at gå på arbejde, også når det går stærkt. Vi har et godt sammenhold og et socialt miljø, hvor vi prioriterer sociale arrangementer. Herudover tilbyder vi idrætsfaciliteter, fleksible arbejdstider og arbejdsgiverfinansieret frokostpause, mv.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige område (OAO-S Fællesoverenskomsten).

Basislønnen udgør pr. måned 25.680,45 kr. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Ansøgere skal kunne sikkerhedsgodkendes samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.
Har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at ringe til sektionschef Tina Christoffersen på tlf. 72 81 40 81.
Spørgsmål vedr. løn- og ansættelsesforhold kan rettes til HR-konsulent, Julie Hasforth, på tlf. 3266 5702.

Send en ansøgning via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfristen er 18. juni 2017, og stillingen er til besættelse pr. 1. august 2017..

Samtaler afholdes løbende, og senest i uge 25. og vi opfordrer derfor til, at du søger snarest.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er Forsvarets materielfaglige myndighed. Vi indkøber, vedligeholder og udfaser materiel for alle Forsvarets myndigheder - lige fra kampvogne, skibe, helikoptere og jagerfly til støvler og lommeknive. FMI hører under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Ballerup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.