Find job

Digital Analytiker & Performance Specialist

Vil du være en del af en award-vindende afdeling og et ambitiøst team, som i den grad er med til at sætte den digitale agenda både lokalt og i Norden? Trives du med den fine balance mellem din tekniske indsigt, dine skarpe analytiske indsigter om webgenereret data og den kommercielle værdi, du er med til at skabe? Vil du komme med løsningsforslagene, men ikke nødvendigvis være den, som udfører dem? Og er ord som datalag, growth hacker, tag-manager og brugerrejser ej fremmedord for dig, så kan du meget vel være den helt rette til denne nyoprettede stilling hos os.  

Du bygger broer mellem webdata og brugeradfærd  

Helt overordnet bliver dit ansvarsområde at optimere brugen af de værktøjer og digitale muligheder, der ligger i brugernes engagement, så de kan bruges i andre dele af forretningen, der kigger på at optimere performance, salg og selvbetjeningsdelen. Det betyder bl.a. at du arbejder på tværs af afdelinger og enheder samt omsætter og implementerer taktiske initiativer fra test-scope til endelig analyse. Det vil være en god kombination af din egen, proaktive tilgang til at finde steder at optimere ud fra datagrundlaget samt ønsker, der kommer ind fra dine interessenter i hele organisationen, f.eks. fra Online Sales Team, CRM og Product Owners.  

Endvidere får du også ansvaret for at implementere, vedligeholde og sikre videreudvikling af data-lag, tag-manager og tredje parts script integrationer. Mere konkret betyder det, at du f.eks.:   

  • Kontinuerligt eksperimenterer med f.eks. med produkt, pris- og marketingmixet, hvor du med afsæt i dataanalyse og brugeradfærd identificerer vækstpotentiale  
  • Analyserer data og ud fra det kommer med forslag til hvordan de eks. øger trafik og/eller konverteringsrate, herunder også laver ”Deep Dive” på udvalgte fokusområder  
  • Opretter og vedligeholder en regelmæssig rapportering på de kerne-KPI'er, som aftales med de forskellige stakeholdere, herunder også eks. præsentere findings, tiltag, m.m. på diverse interne møde/fora  
  • Beskriver, dokumenterer og kontinuerligt udvikler datalag i samarbejde med relevante interessenter, herunder at se på hvordan det kan optimeres, så det skaber endnu mere indsigt i online brugeradfærd, der hjælper forretningen til at nå deres kommercielle mål  
  • Servicerer og optimerer tag manager til at supportere stakeholdere, herunder eks. tagge scripts til at kunne måle brugeradfærd, og implementere 3. parts script i tag-manager, inkl. at mødes med mediebureau og intern marketingafdeling for at aligne hvordan man måler og vejer en succes  
  • Løser diverse ad hoc-opgaver som eks. at sikre den løbende vedligeholdelse ift. RACI og briefe udviklere i både Danmark og Ukraine og sikre implementering forløber gnidningsfrit  

Du vil i høj grad være med til at forme stillingens retning. Det betyder f.eks. også, at du på sigt bidrager til at skabe et velfunderet online, digitalt dataanalysegrundlag til andre afdelinger også, eks. MarCom og CRM i tæt samarbejde med BI.  

Datadrevne beslutninger med en no-nonsense og kundeorienteret tilgang  

Hos os er der sjældent langt fra tanke til handling, hvilket giver dig mulighed for at sætte dit eget præg på både rollen og vores virksomheds digitale kundeoplevelse. Som person trives du med den dynamik, der ligger i en hurtigt og foranderlig verden, som telebranchen er, ikke mindst fordi du bliver en del af nogle af Danmarks bedste digitale kompetencer, og får mulighed for professional sparring og ny læring på højt plan.  

Du nyder at analysere information, er nysgerrig og stoler på en god blanding af data og erfaring for at komme med de bedste løsninger til forretningen. Ud over det, så kender du til værdien af at lægge klare planer og foretage skarpe prioriteringer hvilket gør, at du skaber resultater for andre via dine solide analyser. Slutteligt er du god til at forklare ting, udfordrer gerne både ideer og mennesker på en måde, der får folk med dig, og så trives du med at være i et team, hvor man vil hinanden og arbejder tæt sammen fordi man ved, at i fælles flok løfter man bedst.  

Din faglighed, og særligt din erfaring er selvfølgelig også vigtig for a blive en succes i rollen, og vi tænker, at du har: 

  • En relevant digital uddannelse på bachelor eller kandidatniveau fra eks ITU eller CBS  
  • Min. 3 års erfaring fra en virksomhed med flere kanaler, og hvor du har opnået erfaring med digital, teknisk udvikling og implementering/distribuering af analyser, herunder digital analyse på brugeradfærd,  
  • God forståelse for datalag og tag manager, og produktkendskab til eks. Tealium og Adobe Marketing Cloud er en fordel men ikke et krav  
  • Kendskab til begreber som Contextual Marketing og Data Management Platform er en fordel, men ikke et krav  

Hvem er vi?  

Du bliver en del af en Online-afdelingen på 23 personer i Danmark, og 160 medarbejdere i alt. En afdeling, der er sat i verden for at forenkle og strømline vores kunders interaktion med Telenor. Afdelingen og teamet arbejder med både salg og de online services, der skal sikre, at vi indfrier vores ambitiøse mål på et marked præget af høj konkurrence.  

Vi har allerede har opnået flere udmærkelser og anerkendelser. Læs eks. mere om vores prisvindende omnichannel-miljø her: Digital Award - OneScreen. Blandt dine kommende kolleger findes visuelle designere, UX designere, tekstforfattere, projektledere, udviklere, produktejere og mange flere. Vi har et uformelt og godt socialt klima, hvor vi gør en dyd ud af, at det skal være sjovt og givende at gå på arbejde.  

Interesseret?  

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Online Performance Manager, Anders W. Beese på tlf. +45 6050 7463.  

Du er også meget velkommen til at søge stillingen via linket her på siden. Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 28. maj 2017.  


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 2.000 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.