Find Job

Barselsvikar til vandovervågning i Miljøstyrelsen Østjylland

Vil du være med til at overvåge vandkvaliteten og transporten af næringsstoffer i vandløbene. Har du gode tekniske evner, og kan håndtere store datamængder, tilbyder vi et vikariat frem til sommeren 2018.

Opgaver og organisering

Du vil blive en del af et landsdækkende team, der har ansvaret for at overvåge vandmiljøet.

Det nationale overvågningsprogram (NOVANA) tilvejebringer viden om miljø- og naturtilstanden. Formålet er at dokumentere effekterne af den eksisterende miljøindsats, og programmet medvirker til at skabe grundlaget for den fremtidige miljøforvaltning.

Vandområdet er omfattende, har stor politisk og mediemæssig opmærksomhed og er samtidig fagligt udfordrende. Vi har brug for en barselsvikar med kompetencer indenfor datahåndtering og planlægning af overvågningen.

Kerneopgaver

Du skal være med til at sikre planlægningen af målinger af stoftransport i vandløb med henblik på at kunne bestemme omfanget af næringsstoffer, der transporteres til kystområder og søer. Der er et betydeligt data- og beregningsarbejde i opgaverne. Du skal bl.a. foretage databearbejdning af målte vandføringer og stofkoncentrationer, og omsætte dem til bestemmelse af mængden af næringsstoffer, der løber til de enkelte vandområder.  

Andre opgaver inden for vandovervågning og vandplanlægning i vandløb kan også være aktuelle. Der kan også indgå feltarbejde i begrænset omfang.

Du skal have gode tekniske evner, være vant til at arbejde med store datamængder og det vil være en fordel, at du kan anvende GIS. En del af dine opgaver vil være at binde overvågningsresultater fra vandløb sammen til brug for vandplanlægning samt udføre faglig rådgivning inden for området.

Dit arbejde skal udføres i tæt kontakt med andre medarbejdere såvel i vores egen enhed som i Miljøstyrelsens øvrige enheder.

Desuden vil indgå en betydelig kontakt til lodsejere, landbrugskonsulenter, rådgivere og andre myndigheder.

Din profil

Vi forventer, at du

  • har en akademisk teknisk/naturfaglig uddannelse, f.eks. miljøingeniør, biolog, naturgeograf, geolog eller lign.
  •  har faglig viden om næringsstoffer og vandløb
  •  kan bevare overblikket over en kompleks opgave med mange samarbejdsrelationer og snitflader
  •  kan arbejde med store datamængder og bevare overblikket samt har et godt kendskab til databaser
  •  er omhyggelig, analytisk stærk og god til at skabe løsninger, der er enkle og fagligt korrekte
  •  er bruger af GIS og generelt er god til at arbejde med nye systemer
  •  det vil være en fordel, hvis du har administrativ erfaring inden for miljøområdet.

 Pga. den store kontaktflade og det tværgående samarbejde i stillingen vil det ligeledes være meget vigtigt for os, at du som person er udadvendt og kontaktskabende, samt at du er en udpræget holdspiller, der vægter samarbejde og vidensdeling højt.

Desuden ser vi det som en fordel, hvis du har kendskab til dialog med interessenter på miljøområdet, myndigheder og organisationer.

Vi tilbyder

Vi kan tilbyde fagligt udfordrende opgaver i tæt samarbejde med gode kolleger i såvel vores egen enhed som i andre af Miljøstyrelsen enheder. Vi har et godt arbejdsmiljø med højt tempo og en uformel omgangstone. På enheden bliver du en del af et team på 3 AC’ere og ca. 7 teknikere, hvor samarbejde og dialog vægtes højt.

Om os

På Miljøstyrelsen Østjylland er vi 41 engagerede kollegaer, en funktionsleder og en kontorchef.

Vi varetager opgaver både indenfor vandplanlægning, overvågning og administration af skovlov og -tilskud. Vi deler lokaler med Naturstyrelsen Kronjylland på Fussingø vest for Randers, men arbejder tæt sammen med Miljøstyrelsens centrale og decentrale enheder, andre myndigheder, universiteter samt eksterne interessenter.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst. Stillingen er tidsbegrænset fra 1. september 2017 og 8 måneder med mulighed for forlængelse. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Ansættelsesstedet er Miljøstyrelsen Østjylland, Vasevej 7, 8920 Randers NV.

Yderligere oplysninger?

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Kaarup på tlf. 29 16 01 73.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at trykke på ”Søg jobbet her” til højre i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt ansøgning og CV skal vi have senest den 30. maj 2017.  

Lukket for ansøgninger Gem job
Cookies on StepStone

We use cookies to measure traffic and to optimize the website's content. Cookies from StepStone and our collaborating partners will be saved. You accept our usage of cookies by further navigating the website. Read more about our cookies.