Find job

Økonomi-/Administrationschef til international handels og produktionsvirksomhed i Espergærde-

Om virksomheden:

ActionSportGames A/S er en internationalt orienteret virksomhed inden for action prægede fritids- og hobby­produkter. De er blandt de førende i branchen med eksport til 56 lande.

Virksomheden er danskejet og har domicil i Espergærde + 4 datterselskaber (US/UK/FR/SE), Selskabet beskæftiger i snit ca. 50 medarbejdere, heraf 35 i Danmark.

Miljøet er dynamisk, resultatorienteret, uformelt og præget af stort engagement. Organisationen er flad med korte beslutningsveje. Etablerede, effektive systemer og rutiner samt løbende fokus på udvikling og optimering karakteriserer huset. Her er en god team og entrepreneur ånd med ”højt til loftet” og mulighed for at gøre en indsats og være med til at sætte dagsordenen for firmaet fremtidige udvikling.

Læs mere om virksomheden på www.actionsportgames.com.

Stillingsbeskrivelse:

Vi søger en fagligt dygtig økonomi og administrationschef som kan påtage sig ansvaret for den samlede økonomi herunder budgetlægning, økonomistyring og regnskab samt strategisk analyse og rapportering.

Du skal kunne forstå den forretningslogik, der er fundamentet for at sikre en stabil daglig drift både inden for økonomi, IT-setup og administrative værktøjer. Som menneske er du en god katalysator og motivator med en inspirerende ledelsesstil, der kan bringe det bedste frem i medarbejderne og organisationen.

For den rigtige person er der mulighed for at få stor indflydelse på firmaets fornyelse/trimning af økonomiafdeling, IT værktøjer, interne processer med videre, og bidrage til den strategiske udvikling inden for disse områder.

Du får som Økonomi- & Administrationschef det overordnede ansvar for økonomistyringen og den daglige administrative drift. Dine jobfunktioner vil indebære en høj grad af selvstændige tværorganisatoriske opgaver i samarbejde med ledere og medarbejdere i henholdsvis salg, lager, sourcing, medie og kommunikation samt indkøbs/produktions-afdelingerne.

Der stilles således krav til dine faglige kvalifikationer, men også din evne til at lede, til at samarbejde bredt, til at begå dig i en omskiftelig hverdag og til kontinuerligt at interagere og støtte organisationen bredt i den daglige drift.

I økonomiafdelingen bliver du ansvarlig for 4 engagerede medarbejdere, heraf to deltidsmedarbejdere. Vi forventer, at du mester hele regnskabsområdet fra A-Z og derfor også selv både kan og vil træde til ved ferie og sygdom.

Generelt er kendetegnet for organisationen, at man arbejder som et team og derfor også hjælper hinanden og støtter op, hvor der måtte være behov for det.    

Dine arbejdsopgaver vil ligge inden for følgende arbejdsområder:

  • Sikre at de daglige/ugentlige/månedslige opgaver med bogføring, afstemninger og rapporteringer sker inden for de aftalte deadlines
  • Vedligeholde og videreudvikle ERP-system (Microsoft Dynamics) og  interne kontrolværktøjer opbygget i EXCEL eller EXCEL power pivot
  • Månedsafstemning
  • Ansvarlig for at alle afdelinger udøver korrekt og rettidigt brug at support værktøjer som Timemap, NAVIDOC, Zxpense m.fl.
  • Ansvarlig for at afdelingerne modtager og behandler tal fra moderselskab og døtre korrekt inden de konsolideres i vores rapporteringsværktøj
  • Klargøring af regnskab til revision
  • Ansvarlig for kontakt til eksterne partnere inden for IT- hosting, revision, bogføring m.fl.
  • Ansvar for lønbogholderi
  • HR-opgaver, herunder MU-samtaler og lønforhandlinger.
  • Opdatering på regler og lovgivning inden for arbejdsområdet
  • Generel support for hele organisationen

Der må påregnes mellem 10-30 rejsedage om året med besøg hos eksterne leverandører samt i 100% ejet USA datterselskab.

Uddannelse:

Den ideelle kandidat har en uddannelse som HD R , Cand. Merc. Aud.  suppleret med anden videreuddannelse. Det er dog ikke et ufravigeligt krav.  

Vi ser, at du har erhvervet din erfaring fra revisionskontor og dernæst har arbejdet nogle år i en international handels/produktionsvirksomhed.

Du har sans for godt købmandsskab i forhold til den løbende talanalyse og driften. Du motiveres i et miljø præget af en innovativ tilgang med konstant fokus på udvikling. Du ser og udvikler naturligt nye og mere effektive systemer og rutiner.

Som person er du uformel og ”nede på jorden”. Du finder ikke din motivation i titler, men i det arbejde du skal udføre og de muligheder som det giver dig. Du er en udpræget holdspiller.

Du har drive, vedholdenhed og virkelyst. Du brænder efter at blive del af en organisation i god udvikling, hvor du gennem din indsats kan få lov til at være med til at præge den fremtidige udvikling. Du engagerer dig i din virksomhed, og du har en naturlig dedikeret tilgang til dit job.

Du er samtidig den dygtige regnskabsperson som med sin strukturerede arbejdsmetodik, sans for detaljer og ordenssans giver sikkerhed på det administrative felt.

Du har den ballast og den erfaring som giver dig det store overblik. Du trives i en bred og alsidig funktion og i en omskiftelig og til tider hektisk hverdag, hvor du formår at tilpasse din kommunikation til modtager. Du bevæger dig sikkert i den brede kommunikation med de forskellige faggrupper.

Du er en vedholdende og robust person med fokus på, at økonomiafdelingen er en servicefunktion. Du kan samtidig stå fast og være vedholdende og opnår gennem din faglighed respekt og anerkendelse. Du trives i et miljø, hvor der stilles krav og hvor kommunikationen er klar – du melder også selv direkte ud.

Vægter du samtidig personligt ansvar, teamwork og integritet højt, så matcher din personlighed resten af organisationen og ledergruppen, som du bliver en naturlig del af. Du kommer til at indgå i et dynamisk team, hvor entusiasme, viden, entrepreneurship og viljen til at vinde bringer Action Sport Games i front inden for deres forretningsområde.

Område:

ActionSportGames A/S har til huse i dejligt lyst og rummeligt domicil i Espergærde.

IT:

  • Erfaren/lærenem Superbruger af IT-værktøjer, specielt inden for EXCEL (Power pivot og ODBC kald)  og brug af dataforespørgsler og pivottabeller i
  • Superbruger af Microsoft Dynamics ERP-systemer og MS Office-pakken.

Du er superbruger i Dynamics og Excel og vant til både at fejlsøge, men også at videreudvikle og optimere på systemerne.

Du er stærk i såvel mundtlig, skriftlig som visuel formidling af det faglige, såvel internt som eksternt

Sprog:

Du kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk, såvel skriftligt som mundtligt.

Har du kendskab til andre sprog vil det være et ekstra plus.

Løn:

Løn efter kvalifikationer og mulighed for bonusordning. Derudover tilbydes pensionsordning, hospitalsforsikring og frokostordning.

Reference:

anl/1254.

Start:

1. oktober 2017 eller tidligere

Send din ansøgning til :

mail@jobmaegleren.dk , att.: Anette Laursen

Vi glæder os til at høre fra dig

Læs om Jobmægleren ApS her

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Espergærde

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.