Find job

Økonomichef - Hands-on

Er du en leder med humor og en praktisk tilgang, der får tingene fra hånden, og trives du med at være i ”maskinrummet” sammen med dine kollegaer?

Du bliver som økonomichef overordnet ansvarlig for økonomien, og du trives med vekselvirkningen mellem ’drift’ og ’udvikling’. Det er vigtigt, at du selv har både lyst og evne til hands-on på mange drifts- og udviklingsopgaver, samtidig med at du mestrer evnen til at være en synlig og coachende leder for dit team.

Strategiske beslutninger og hands-on opgaver

Vi søger en handlekraftig økonomichef som kan blive en vigtig business partner for både forretningen og den administrerende direktør. Du får ansvaret for en økonomiafdeling med fem medarbejdere (herunder også vores bid management-funktion), og den helt centrale opgave bliver at drive og videreudvikle virksomhedens økonomistyring og kontraktstyring og sikre en effektiv og overskuelig rapportering for ledelse og bestyrelse, samt forestå aflæggelsen af regnskaber for både vores danske og internationale selskaber.

Der er stor spændvidde i opgaverne, og det er vigtigt, at du besidder evner og lyst til at involvere dig både strategisk og operationelt, ligesom du skal være en dygtig faglig sparringspartner for dit team.

God erfaring og bred alsidighed 

Du har formentlig en baggrund som cand.merc., cand.oecon., HD(R) eller tilsvarende og har herefter arbejdet som chefcontroller, regnskabschef eller økonomichef i en mindre eller mellemstor virksomhed.

Du har opnået stærke økonomiske kompetencer og en solid ballast indenfor alle typiske opgaver i en økonomifunktion, herunder regnskab, controlling, forretningsanalyse, bogholderi og ledelsesrapportering samt kontraktstyring. Du besidder et stort overblik og har en god prioriteringsevne. Du kombinerer dine regnskabsmæssige og forretningsanalytiske kompetencer med din evne til at præsentere data på en brugbar og letforståelig måde, således at udbyttet bliver værdifuld beslutningsstøtte og ledelsessupport.

Du har god erfaring med rapporterings- og præsentationsværktøjer, du er perfekt i dansk og engelsk i skrift og tale.

Personlige kompetencer 

Du er initiativrig, løsningsorienteret og har gennemslagskraft, så du kan give det rette mod- og medspil. Du har stærke analytiske kompetencer og har et stort drive til at eksekvere, prioritere og skabe udvikling. Du er ikke bange for at tage nødvendige beslutninger. Du er strategisk tænkende men trives også med hands-on arbejde.

Du er en dygtig kommunikator som via klar og tydelig kommunikation skaber grobund for gensidig tillid og godt samarbejde.

Dine primære ansvarsområder:

  • Sikre gennemskuelighed og overskuelighed i økonomifunktionen med henblik på at understøtte og videreudvikle forretningen
  • Sparring og support med forretningen
  • Det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi, herunder også omkostningsstyring, likviditetsstyring og cashflow analyser
  • Kontakt til vores moderselskab i Sverige
  • Økonomistyring samt intern og ekstern rapportering, herunder det overordnede ansvar for controlling af operative enheder i Danmark og internationalt
  • Personaleledelse af økonomiafdelingen
  • Den regnskabsmæssige faglighed i afdelingen
  • Forretningssystemer indenfor eget ansvarsområde (herunder opgradering af Navision og TimeLog) samt optimering af processer og forretningsgange
  • Primær kontakt til bank, revisor og advokat.

Dine kvalifikationer:

  • Uddannelsesmæssig baggrund som HD i regnskabsvæsen og økonomistyring og/eller cand.merc.aud.
  • Relevant arbejdserfaring, heraf gerne delvist fra velanskrevet revisionsfirma
  • Erfaring med personaleansvar
  • Flydende engelsk i skrift og tale.

Vi tilbyder

...en spændende og varieret arbejdsdag med gode muligheder for at præge din egen arbejdsdag og din stilling. Her er gode muligheder for at påvirke processer og arbejdsgange i afdelingen. Du bliver en del af et team med et godt fællesskab. Vi er en god blanding af forskellige personligheder - og alle bidrager på en konstruktiv og inspirerende måde.

Endvidere tilbyder vi en god lønpakke med pension og sundhedsforsikring.

Ansøgningen

Tiltrædelse vil være snarest muligt. Ansøgninger vil blive behandlet løbende. Vi inviterer løbende relevante kandidater til samtaler. Hvis du vil vide mere om stillingen eller virksomheden kan du kontakte HR-manager Kerstin Skovgaard på kerstin.skovgaard@formpipe.com.

Send udelukkende din ansøgning via nedenstående onlinelink.

Om Formpipe

Formpipe Software A/S har 130 medarbejdere i Danmark samt har offshore-udvikling i Ukraine og Indien. Virksomheden er svenskejet, grundlagt i 1997, og har en stærk markedsposition baseret på egenudviklede produkter. Vi er en solid spiller for ESDH-systemer, tilskuds- og sagsbehandlingssystemer samt output management. Formpipe er Microsoft Guld Partner. Se mere på www.formpipe.dk.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Ballerup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.