Find job

Treasury Analyst

Hvis du motiveres af et internationalt arbejdsmiljø med implementering af en ny koncernstruktur, hard-core finansiel risikostyring, og at gøre det i tæt samarbejde med kolleger nationalt som internationalt – så er muligheden HER.

Vores klient ønsker at ansætte en selvstændig Treasury Analyst, der med solid faglighed og engagement kan drive og sikre udviklingen af virksomhedens finansielle risikostyring.

Stillingen som Treasury Analyst er absolut udfordrende, og jobbet foregår i en afdeling som er en mosaik af forskellige opgaver fokuseret omkring finansiel styring. Det foregår i et uformelt og kreativt arbejdsmiljø, hvor tempoet og humøret er højt.

Likviditetsstyring, valuta-/renterisiko samt cash management

Som Treasury Analyst indgår du i virksomhedens Group Treasury, hvor du refererer til VP Finance, som du arbejder tæt sammen med.

Som Gruppens interne bank er afdelingen ansvarlig for den koncerninterne valutaafdækning, cash pool set-ups samt interne låneforhold. Jobbet er analysetungt og indebærer stor kontakt til gruppens mange datterselskaber.

Vi tilbyder en udfordrende og spændende treasury stilling, hvor du gennem samarbejde og udveksling af viden med dine kolleger er med til at bistå med løsningen af en række opgaver, eksempelvis:

  • Likviditetsstyring
  • Valutarisiko
  • Renterisiko
  • Cash management
  • Inter Company clearing

Du kan udover ovenstående opgaver blive involveret i en række spændende og selvstændige ad hoc opgaver/projekter.

Om dig som Treasury Analyst

Vi ser gerne, at du har en relevant uddannelse såsom Cand.merc. cand.oecon, HD (F) eller tilsvarende. Denne baggrund har du kombineret med 4-5 års relevant erfaring fra en finans- eller treasury afdeling - optimalt set fra en virksomhed med international berøringsflade.

Det vigtige er, at du er grundig, struktureret, hurtig til – og i besiddelse af lysten til – at lære, ligesom du ønsker at udvikle dig såvel personligt som professionelt. Som person er du moden, fleksibel og udadvendt samt god til at kommunikere i både skrift og tale samtidig med, at du har en god energi kombineret med en sund kritisk tilgang. Derudover har du en god forståelse for, hvordan man samarbejder med datterselskaber i en stor international koncern og eksterne samarbejdspartnere.

Din faglige stolthed er høj, du er ambitiøs og arbejder selvstændigt. Du har en analytisk tilgang og kan håndtere høj kompleksitet. Du kan både tegne de store linjer og dykke ned i detaljen, samtidig med at du er initiativrig, fleksibel og professionel. Du er en selvstarter med udpræget 'drive', samt en resultatorienteret hold-spiller med respekt for helheden i et team. Dine opgaver løser du med høj kvalitet og når dine deadlines.

Herudover er du klar og tydelig i din kommunikation, også når det skal foregå på engelsk. Du er en meget rutineret PC bruger og har erfaring med VBA.

Skriftlig ansøgning med CV sendes til

Rekrutteringen sker i samarbejde med konsulentfirmaet Compass Human Resources Group. Send venligst din ansøgning med CV via knappen nedenfor snarest muligt. Alle henvendelser behandles fortroligt. Interviews gennemføres løbende.

Du kan kontakte Director Niels Lorenzen på 7020 1275, hvis du ønsker at stille spørgsmål til stillingen.

Vores klient er en international koncern indenfor logistik og spedition med hovedsæde i København og med kontorer på 90 lokationer spredt ud over Europa, Asien-Pacific og USA. Virksomheden beskæftiger i alt over 1.300 medarbejdere og har en markant milliard omsætning.

Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt
Arbejdssted: København
Reference: 1706.256
Virksomhed: Anonym

Søg jobbet her Gem job
Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.