Find job

Advokat til Areal- og Rettighedsafdelingen (AR) i Metroselskabet

- Metroselskabet søger med tiltrædelse hurtigst muligt en advokat

Har du lyst til at være en del af det team, der står for udbygningen af den kollektive transport i Hovedstadsområdet?
 

AR er med til at skabe de infrastrukturelle rammer for visionerne om fremtidens København. Vi arbejder i krydsfeltet mellem borgernære bekymringer og de store politiske aftaler om infrastrukturanlæg og varetager som følge heraf mange grænseflader internt og eksternt. Opgaverne spænder bredt fra ekspropriation over naboret til aftaler, håndtering af grænsefladeprojekter og lovfortolkning.

Du vil bl.a. skulle arbejde med opgaver indenfor emnerne ekspropriation og naboret, infrastrukturanlæg, aftaleret, vej- og planlovgivningen og forvaltningsret. Det er ikke afgørende, at du har erfaring indenfor alle retsområder, men du skal have lyst og engagement til at sætte dig ind i disse områder.

Du vil skulle føre sager i marken, stå for formidlingen af praksis både internt og eksternt. Der bliver også tale om udarbejdelse af kontrakter/aftaler og deltagelse i forhandlinger herom. Du vil ligeledes skulle bistå med opgaver for Direktionen og omkring lovforslag mm.

Din profil

Du skal være skarp til at fortolke reglerne, men også være kreativ og nytænkende. Du er diplomatisk og besidder politisk tæft. Du er god til at etablere netværk internt og eksternt.

Du er kommunikativt stærk og evner at samarbejde på tværs af specialer, specielt også i de vanskelige situationer, ligesom du evner at sætte dig ind i tekniske problemstillinger.

Du tager initiativer for at sikre fremdriften i opgaverne og skaber resultater.

Herudover er du serviceminded og kan bevare overblikket og det gode humør i en travl og til tider hektisk hverdag.

Om os

Areal- og rettighedsafdelingen (AR) består af 4 landinspektører, 1 administrativ medarbejder, 1 teknisk tegner og 3 studentermedhjælpere. Afdelingen forventes indenfor relativt kort tid udvidet med en jurist/advokatfuldmægtig, en projektleder og en projektassistent. 

Vi har en dagligdag, hvor komplicerede sager håndteres professionelt, men altid med godt humør. Du bliver en del af et miljø med høje ambitioner, tempo på, daglig faglig sparring og en uhøjtidelig omgangstone.

Vi tilbyder

Metroselskabet tilbyder et udviklende og udfordrende job i et fagligt stærkt og levende miljø. Der er fart på i hverdagen og sammen er vi med til at forandre og forbedre hovedstadens kollektive trafik. Vi tilbyder løn efter kvalifikationer, attraktive og fleksible ansættelsesvilkår, et godt arbejdsklima og gode kolleger.

Kontakt

For yderligere oplysninger om jobbet kontakt afdelingsleder Christine Hammer på tlf. 3311 1700.

Bemærk: Vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem. Send din ansøgning via "Søg jobbet her".

Om Metroselskabet og Hovedstadens Letbane 
Vi sørger for, at mere end 1 million passagerer kan køre med metroen hver uge, og vi bygger flere end 50 metro- og letbanestationer, der skaber nye forbindelser og muligheder i Hovedstaden. 

Vi er 300 engagerede medarbejdere og ca. 500 rådgivere, der arbejder i et internationalt miljø med højt kvalificerede specialister fra ind- og udland. Vi har det overordnede ansvar for driften af metroen og for at anlægge nye metrolinjer og den kommende letbane i alle faser fra udvikling, projektering, udbud samt anlæg og drift 

Metroselskabet er ejet af Staten, Københavns Kommune og Frederiksberg Kommune, mens Hovedstadens Letbane er ejet af 11 omegnskommuner samt Staten og Region Hovedstaden. 

Læs mere på m.dk og dinletbane.dk

Ansøgningsfrist:

9. oktober 2017

Arbejdssted:

Ørestad

Jobtype:

Advokat

Kontaktperson:
Christine Hammer Jespersen

tlf: +45 3311 1700

Hjemmeside:

www.m.dk

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Ørestad

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.