Find job
VIRKSOMHED: METSO / ARBEJDSSTED: HORSENS

Head of Customer Service & Support

Strategisk nøgleposition i en globalt orienteret virksomhed


Strategisk nøgleposition i en globalt orienteret virksomhed

Kan du drive store og komplekse serviceaktiviteter i et globalt matrix-lignende miljø? Har du solid erfaring med at opbygge et globalt netværk af servicepartnere og samarbejde med lokale, regionale og globale distributører og servicepartnere? Og kan du lede, motivere og engagere dine medarbejdere, mens virksomheden gennemlever forandringer? Så er det muligvis dig, vi søger.  

Fokus på udvikling og forandring, både internt og i forhold til kunderne 

Du vil referere til den kommercielle direktør og kommer til at spille en vigtig rolle i arbejdet med at professionalisere den kommercielle del af virksomheden yderligere. Du arbejder ud fra kontoret i Horsens. Som Head of Customer Service & Support får du det overordnede ansvar for service og kundesupport for Metso Waste Recycling globalt. Du spiller en væsentlig rolle i arbejdet med at integrere salg og service på en måde, hvor kunderne oplever øget værdi samtidig med der skabes en betydelig vækst i serviceforretningens område. Du vil få en hverdag, hvor du på den ene side har fokus på langsigtet, strategisk udvikling af den globale serviceforretning gennem SLA-baserede serviceaftaler med partnere og slutkunder. På den anden side holder du samtidig fokus på at tilpasse, udvikle og motivere dine medarbejdere til at blive et yderst kompetent team, der sikrer både kundetilfredshed og profitabilitet, og du kan fungere som spillende træner, når det er påkrævet. Derudover vil øvrige opgaver være at:  

  • Udvikle og introducere nye servicekoncepter og tilbud til markedet  
  • Styre et stort internationalt netværk af relationer og interessenter  
  • Implementere Level 1 servicekapacitet lokalt i markederne og styre Level 2 med WRE ressourcer  
  • Træne og udvikle det globale partnernetværk 
  • Rapportere KPI’ere, teammål og øvrige nøgletal til interessenter i og uden for WRE  
  • Fungere som medlem af den udvidede ledergruppe i WRE 

Du vil få stor indflydelse på virksomheden og din egen stilling, og din succes vil afhænge af din evne til at skabe en kultur, der kendetegnes af både et kommercielt fokus og lysten til at løfte i flok.  

Der må forventes 70-90 rejsedage årligt. 

Stærk people manager med adskillige års ledererfaring fra en serviceorganisation  

Du har en kommerciel baggrund eller uddannelse på masterniveau og flere års erfaring med teknisk B2B service management og forandringsledelse. Du har international erfaring, der inkluderer distanceledelse, og du har udviklet og implementeret servicekoncepter og –pakker inden for f.eks. hydraulik, mekanik, elektronik eller software. Du arbejder struktureret og systematisk med KPI og nøgletalsstyring, og du bruger effektivt MS Office, CRM-værktøjer (gerne Salesforce og ServiceMax) og ERP-systemer (gerne SAP).  

Du bruger din erfaring, dit kommercielle mindset og din tekniske forståelse til at udvikle servicefunktionen og til at skabe resultater, og du har det fint med at blive målt og vejet. Du kan endvidere både skabe og vedligeholde tætte relationer, og du navigerer uproblematisk i forskellige kulturer. Du har gennemslagskraft, når du møder modstand, men dit drive og engagement er så smittende, at du oftest opnår følgeskab både internt og eksternt.  

Derudover behersker du gerne flere fremmedsprog på forhandlingsniveau, som minimum engelsk og dansk i skrift og tale. 

Ansøgning og CV  

Rekrutteringen varetages af konsulentvirksomheden People & Performance. Kontakt seniorkonsulent Doth Schmüchker fra People & Performance på tlf. 4044 3985, hvis du ønsker mere information om stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt. Søg jobbet via linket her på siden og vedhæft din ansøgning og CV. Indkomne ansøgninger behandles løbende, og vi tager annoncen af hjemmesiden, når vi har fundet den rigtige kandidat – så jo før du søger, jo bedre er dine muligheder.



Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Horsens

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.