Find job

CIO til Royal Artic Line i Grønland

Resources søger for Royal Arctic Line (RAL) en CIO, som har en drøm om at bosætte sig i Grønland. RAL driver rederidrift og transportrelateret service til, fra og i Grønland. Rederiet opererer 11 skibe, 13 havne og pakhuse i Grønland samt et kontor, pakhus, containerterminal og containerværksted i Aalborg. RAL har 700 medarbejdere. Virksomheden ledes fra hovedkontoret i Nuuk med ca. 70 medarbejdere. 

Om stillingen  

Som CIO refererer du til CEO og er en del af ledergruppen. Du skal kunne lede og navigere i RALs komplekse organisation. Stillingens opgaver består af ledelse, udvikling, operation og support. En prioriteret opgave er at sikre optimal implementering af et nyt bookingsystem og integration mellem dette og øvrige systemer. 

Ansvar og opgaver

  • Ledelse af 14 medarbejdere, med strategisk ansvar, som sikrer, at IT også fremadrettet understøtter de kommercielle aktiviteter. 
  • Sikre integration af data og kommunikation mellem systemer og virksomhedens kunder, forretningspartnere, leverandører og interne brugere 
  • Implementering og løbende forbedringer af virksomhedens applikationer 
  • Ansvar for de dele af drift og vedligehold som er outsourcede til globale IT-leverandører 
  • Ansvar for operation, vedligehold og løsninger for teknisk infrastruktur til understøttelse af medarbejdere på skibe og land  
  • Sikre en høj grad af IT-sikkerhed 
  • Supportere virksomhedens ansatte i en formel tilgang på 1st og 2nd level-support

Erhvervserfaring 

  • Relevant IT-uddannelse på bachelorniveau, gerne i kombination med virksomhedsøkonomi 
  • Flere års erfaring med ledelse af en IT-organisation i en global kontekst og ledelse 
  • og ansvar for udvikling og drift af IT landskaber og datacentre på flere lokationer  
  • Erfaring med stakeholder management 
  • Har hands-on erfaring med IT-sikkerhed og compliance, formaliseret IT-drift (ITIL) og projektstyring, samt udformning og succesfuld opfølgning på IT master planer 
  • Forstår beskedintegrationer mellem interne og eksterne systemer via integrationsbusser, herunder EDI og webservices som er understøttet af teknologier som MQseries/Websphere, IBS Integrator, webservices, JSON, REST, Java EE og SOA orienterede løsninger generelt 
  • Erfaring med drift og rapportering efter SLAs og standarder for performance 
  • Erfaring fra shipping eller transport er en fordel 

Du tilbydes

  • En arbejdsgiver, der giver dig mulighed for at bruge dine faglige kompetencer og menneskelige erfaringer  
  • Venlige og professionelle kolleger  
  • Et dynamisk og internationalt miljø 
  • Gode lønbetingelser og en attraktiv boligpakke. 
  • Store naturoplevelser i Grønland  

Ansøg via "Søg jobbet her". Spørgsmål til stillingen og virksomheden kan rettes til Partner - Business Unit Manager, IT Henrik Storch. Vi afholder løbende samtaler, så send din ansøgning i dag.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Nuuk

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.