Find job

Porteføljeforvalter - til alternative aktiver

Har du erfaring som porteføljeforvalter og lyst til at arbejde med alternative fonde og co-investeringer? Vi søger en engageret og analytisk stærk porteføljeforvalter, som kan arbejde bredt på porteføljepleje, fonds-tilsagn samt co-investeringer. Du vil indgå i et team på 4 personer. 

Vi søger en porteføljeforvalter til teamet, som har ansvaret for private equity, infrastrukturfonde og skovfonde samt co-investeringer.

Sampensions investeringsområde beskæftiger 29 medarbejdere. Området er opdelt i fem afdelinger: investeringsanalyse, renteinstrumenter, børsnoterede aktier, ejendomme og infrastruktur samt alternativer. Alle afdelinger refererer til investeringsdirektøren. Afdelingen for alternativer har ansvaret for fonde samt co-investeringer inden for private equity, skov og infrastruktur.

Nye investeringer og porteføljepleje 

Du skal i samarbejde med det øvrige team deltage i og tage ansvar for udarbejdelse af strategi, due diligence, udvælgelse, overvågning og administration af investeringer inden for fonde samt co-investeringer i private equity, skov og infrastruktur. 

Det forventes, at du i høj grad bidrager til planlægning og udførelse af følgende opgaver:

  • screening og analyse af markedet for investeringsmuligheder inden for alternative aktiver
  • due diligence
  • udarbejdelse af investeringsindstillinger
  • kontrakt og juridiske forhandlinger
  • løbende systematisk overvågning og optimering af den eksisterende portefølje
  • videnopbygning, videndeling og ledelsesinformation indenfor alternative investeringer
  • opsamling og formidling af information fra de forskellige alternative markeder, der kan bidrage til investeringsprocessen i hele investeringsområdet
  • opbygning af netværk med primært GP’s og andre eksterne samarbejdspartnere

Erfaren porteføljeforvalter

Vi forventer, at du har en højere økonomisk uddannelse (fx cand. merc., cand. polit., cand.oecon. eller lignende) og nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling, en GP, corporate eller leverage finance. Det er vigtigt, at du har en god finansiel og regnskabsmæssig forståelse. Derudover er det nødvendigt, at du har et godt mundtligt og skriftligt engelsk samt et indgående kendskab til office-pakken herunder især Excel.

Vi forventer, at du er analytisk stærk og arbejder selvstændigt. Det er vigtigt, at du kan arbejde struktureret og er i stand til at præsentere resultater på en letforståelig måde. Som person er du udadvendt, og det er naturligt for dig at tage ansvar for opgaverne og overholde deadlines. Du skal være forberedt på og have lyst til en vis rejseaktivitet både i Europa og USA.

En velfungerende organisation i udvikling

Vi tilbyder dig at blive del af en velfungerende, kvalitetsbevidst og løsningsorienteret organisation.

Et miljø med fokus på faglig og personlig udvikling og på at skabe resultater til fordel for kunderne. En organisation præget af høj faglighed, kontinuitet og med et fokus på konstante forbedringer.  Der er mange spændende udfordringer på pensionsområdet og i Sampension, og ansvaret er i høj grad uddelegeret.

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter kvalifikationer og omfatter naturligvis en attraktiv pensionsordning betalt af Sampension.

Vi bor centralt med udsigt til vandet i et lyst og åbent hus og tilbyder personalegoder som motionsrum og en særdeles god personalerestaurant.

Ansøgning

Har du lyst til at være en del af vores team i Sampension og præge den fremtidige udvikling i investeringsområdet, så send din ansøgning via ansøgningslinket senest den 1. november 2017. Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Chief Portfolio Manager Majken Hauge Johansen på mhj@sampension.dk eller 77 33 18 04.

Sampension er Danmarks tredjestørste pensionsselskab og forvalter en formue på knap 284 mia. kr. Vi er et kundeejet selskab med omkring 300.000 kunder, der årligt indbetaler mere end 9 mia. kr. Vi er cirka 300 medarbejdere, der tilbyder både arbejdsmarkeds- og firmapensioner. Vores formål er at skabe værdi for kunderne ved at gøre pensionen mere værd. Det sker primært gennem høje afkast, lave omkostninger og en god kundeoplevelse med attraktive produkter, effektiv administration og en ambitiøs og gennemført rådgivningsindsats.
Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Hellerup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.