Find job

Digitaliseringskonsulenter til Teknik- og Miljøforvaltningen

Vil du være med til at sætte nye standarder for digitaliseringen i landets største kommune? Brænder du for at lede projekter i en politisk styret organisation? Drives du af at gøre en forskel og sætte dit aftryk? Så kan måske blive vores nye kollega og dermed være med til at gøre København til en udviklende og eftertragtet by at bo i.
 

Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger digitaliseringskonsulenter til at hjælpe os med at styrke den centrale digitaliseringsenhed.

Vores kerneopgave er at rådgive og sparre med forvaltningens fire store forretningsområder, som hver især varetager den direkte kontakt med borgere og erhvervsliv med hensyn til at drifte, udvikle, anvende og anlægge København. Vi skal derfor i vores projektledelse sikre en sammenhængende it-understøttelse, hvor den røde tråd kendetegnes ved fokus på helhed, planlægning og gennemførelse.

Vi arbejder med digitalisering og forandring inden for rammerne af governance, legal compliance og porteføljestyring, hvor fokus er at skabe et solidt grundlag for en digitalt understøttet forvaltning. For at komme videre ad denne vej har vi behov for at styrke vores enhed med digitaliseringskonsulenter, som motiveres af og tør sætte rammer og retning for forvaltningens digitalisering og anvendelse af it. 

Vi vil gerne lande flere projekter og især få dem scopet i dybden tidligt i projektforløbet, så vores rådgivning og sparring kan lede forretningen i den rigtige retning på bedste og tidligste vis – og her kan du få en særligt aktiv rolle.

Vores projekter og løsninger spænder vidt, og der gøres brug af portaler, sensorer, algoritmer, RPA, satellitovervågning m.m., hvorfor det er nødvendigt, at vi er nysgerrige og opsøgende og gerne på forkant med den teknologiske udvikling.

Du vil blive del af en ambitiøs og dynamisk enhed med 26 engagerede kolleger, der lægger vægt på kvalitet i opgaveløsningen, høj faglighed, en afslappet omgangstone og et godt kollegialt fællesskab.

Digitalisering af den offentlige sektor 

I Digitalisering er vi bindeleddet mellem forretningen og udviklere af projektet, hvorfor du skal besidde gode kommunikative egenskaber, hvad enten du taler med en leverandørs teknikere, Koncern IT eller forskellige kolleger og ledere i organisationen.

Du vil ofte skulle indgå i tæt samarbejde med flere dele af forretningen – enten som den behovsafdækkende og rådgivende digitaliseringskonsulent eller som den ansvarlige projektleder – om at analysere, designe og gennemføre store systemudviklinger og forretningstransformationer.

Fokus på visitering og tværfaglig scoping af nye projekter og forandringsledelse med gevinstrealisering for øje er noget, vi gerne vil have struktureret endnu mere. Det vægtes derfor positivt, hvis du har erfaring med dette som it-projektleder fra en større virksomhed eller offentlig organisation. 

Vi er en enhed i konstant udvikling, som du i dine arbejdsopgaver vil opleve mulighed for at præge. Vi forventer derfor, at du har en naturlig og vedvarende interesse for nye teknologier.

Vi forventer, at du har drive og lyst til at udvikle dig i jobbet som it-projektleder og forretningsudvikler og dermed skabe varig forandring, succes og værdi for forretningen.

Vi oplever i stigende grad, at projekterne gennemføres efter agile metoder, hvorfor kendskab til agile metoder og værktøjer vil være en fordel. 

For at komme i betragtning forventer vi, at du er resultatorienteret og klar til at påtage dig det store ansvar, det er, at få forretningsmæssige mål, strategi og teknologi til at hænge sammen.

Du har erfaring med it-processer, scoping af it-projekter og digitalisering fra en større organisation.

For at kunne begå sig i jobbet lægges der vægt på tålmodighed, nysgerrighed og fleksibilitet.

Af natur er du stærk, grundig og samarbejdende. Dit drive og engagement bevirker, at du først stopper, når opgaven er løst, eller resultatet er nået.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det forventes, at du har en relevant uddannelse – gerne kandidat med it-fokus.

Du arbejder selvstændigt og trives med de opsøgende elementer i jobbet og er proaktiv i din tilgang til dit arbejde. Det er naturligt for dig at dele viden og værktøjer, og du er stærk i at kommunikere i tal og på skrift med mange forskellige målgrupper.

Du drives af at indgå i et dynamisk team, hvor nye digitale og professionelle arbejdsgange er i højsædet, og hvor du kan se dine kompetencer og din indsats gøre gavn for kolleger og i borgernes hverdag.

Du besidder sublim forretningsforståelse og har blik for at behovsafdække, så løsninger skaber værdi for forretningen.

Du tilbydes

Stillingerne indeholder spændende og meningsfyldte opgaver og udfordringer i tæt samspil med engagerede og hjælpsomme kolleger i en udviklende enhed.

En rummelig og fleksibel arbejdsplads med et højt fagligt niveau, et energisk arbejdsmiljø med en afslappet omgangstone og godt kollegialt fællesskab.

Du får samtidig gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om 37 timer om ugen (flekstid) inkl. frokostpause.

Arbejdspladsen ligger i Njalsgade men flytter i løbet af sommeren 2018 til Islands Brygge.

For yderligere information om stillingerne er du meget velkommen til at kontakte digitaliseringschef Mette Hye-Knudsen på 2244 9789 eller teamkoordinator Bolette Højsteen på 2053 1425.   

Søg stillingen via "Søg jobbet her" senest fredag den 3. november 2017.

Samtaler til blive afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen 

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København S

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.