Find job

Økonomi- og Administrationschef til WorldPride og EuroGames i København

Copenhagen 2021 er WorldPride og EuroGames kombineret, og eventet bliver det største i Danmark det år og har til formål at forandre deltagerne gennem menneskerettigheder, sport, kultur og fest i vores fantastiske by.

Trives du i en travl hverdag, kan du håndtere at dit job løbende ændrer karakter, og er du en sikker og seriøs administrativ klippe, som sikrer sparring til vores eventstab, når de sammen med vores ejerorganisationer laver det bedste, største og mest inkluderende event i Danmarkshistorien? Kan du også tænke en smule kreativt og være med til at realisere ambitiøse mål for en eventorganisation? Så er du den person, som vi søger!

Send os din ansøgning samt CV, og fortæl, hvorfor netop du er den person, som kan sikre, at der i hele projektperioden er en sikker hånd på økonomien, garanti for vores afrapporteringer og transparens om projektets økonomi.

Ansøgningen sendes inden 8. december 2017 til job@happycopenhagen.org. Første runde samtaler forventes afholdt i uge 50 og tiltrædelse vil være hurtigst muligt.

Fakta om stillingen:

Stillingen som Økonomi- og Administrationschef er en fast stilling, idet vi forventer, at Happy Copenhagen som organisation vil fortsætte efter 2021 med administrativ understøttelse af nye events og begivenheder i Greater Copenhagen.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Budgetlægning, controlling og økonomistyring for organisationen og hele eventet
  • Medvirken i rekruttering og senere ledelse af det kommende administrative sekretariat
  • Servicering af direktør og bestyrelse i forhold til økonomiske forhold
  • Forberedelse og udarbejdelse af afrapporteringer til samarbejdspartnere og offentlige myndigheder
  • Medvirken i fundraising og sponsorarbejde med henblik på at sikre et sikkert økonomisk fundament under vores event
  • Opbygge og styrke interne og eksterne netværk i forhold til vores samarbejdspartnere, både offentlige og private

Du får et spændende og udfordrende lederjob i en ny organisation. Du vil få stor indflydelse på at udvikle dit eget område og et godt kollegialt miljø, hvor du også har mulighed for at udvikle dig som leder. I dagligdagen vil du fremover indgå i et chefteam med fire øvrige chefer og en direktør. Du refererer til direktøren.

Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor stemningen er præget af en uformel og løsningsorienteret omgangstone, hvor der er også er plads til det sociale i en travl hverdag.

Om dig:

Du trives med at sikre struktur og lede i en ofte kaotisk og foranderlig dagligdag, hvor ambitionerne er høje, og vi lægger vægt på at grine sammen.

Du har udpræget politisk tæft og trives i et miljø, hvor alt, vi laver, er en del af en politisk drevet og styret dagsorden, og alt, vi skal levere, giver alle mulighed for at være inkluderet uanset køn, seksuel orientering, kønsidentitet, nationalitet, etnicitet, kropskapabilitet, religion eller alder.

Fagligt er det vigtigt, at du har kendskab til bogførings- og momsregler samt kendskab til statens/regionernes/kommunernes regnskabs- og bevillingsregler. Viden omkring økonomiske forhold fra idrættens verden vil også være en fordel. Endelig vægtes det højt, at du har en bred viden om og erfaring med samtlige opgaver i en budget- og regnskabsfunktion og meget gerne erfaring med budgetansøgninger, legatansøgninger og fondsansøgninger.

Et kendskab til LGBTI+ miljøet er en fordel men ingen forudsætning. Du skal være parat til løbende at indgå i undervisning om normkritik og mangfoldighed for at udvikle organisationen og dens medarbejdere og samtidig være åben for at arbejde i en organisation, som gennemsyres af disse principper.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte direktør Lars Christian Østergreen på telefon 3150 2468 eller på e-mail lco@happycopenhagen.org

Om organisationen:

Happy Copenhagen er en projektorganisation stiftet af Copenhagen Pride og Pan Idræt for at understøtte de to ejerorganisationer i at byde på og senere afvikle WorldPride og EuroGames i 2021. Organisationen er bygget op om en administrativ stab og en eventstab.

Du bliver ansat i den administrative del af projektorganisationen og refererer til Happy Copenhagens direktør. Den kommende projektorganisation vil være forholdsvis lille, så du skal regne med, at du kommer rundt i alle dele af vores event og du sammen med os andre indimellem laver kaffe til møderne, klarer oprydningen i arkivet og i det hele taget er med til at sikre, at kontoret fungerer til alles bedste.   

Vores ambition er at skabe det mest inkluderende og mangfoldige event nogensinde. Det skal afspejles i vores organisation, og vi opfordrer til at kvalificerede ansøgere af alle køn, seksuelle orienteringer, kønsidentiteter, nationaliteter, etniciteter, religioner, kropskapabiliteter, aldre mv. søger stillingen.

Du kan læse mere om Copenhagen 2021 og vores to ejerorganisationer Copenhagen Pride og Pan Idræt hér.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.