Find job

Økonomicontroller med lyst til at arbejde indenfor energi- og forsyningsbranchen

Har du solid erfaring med regnskabs- og budgetarbejde? Interesserer du dig for energi, miljø og forsyningsbranchen og trives du i en ansvarsfuld stilling i en forholdsvis lille organisation, hvor ledere og medarbejdere er tæt på hinanden, og hvor ambitionen er kvalitet, effektivitet og professionalisme i alle dele af virksomheden?

Hvis ja, så er stillingen som økonomicontroller i CTR måske noget for dig. CTR er Danmarks største varmetransmissionsselskab, som indkøber og leverer fjernvarme til Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, København & Tårnby og omsætter for 2 1/4 mia. kr. årligt. Du bliver en del af CTR’s stabsfunktion med særligt ansvar for det økonomiske område.

Arbejdsopgaver:

Økonomicontrolleren varetager selvstændigt en række opgaver indenfor overordnet økonomistyring og deltager desuden i den daglige økonomiske drift. Dine primære opgaver bliver:

  • Aflægge årsregnskab efter varmeforsyningsloven og efter de kommunale regnskabsprincipper
  • Likviditetsstyring
  • Varetage kontakten med eksterne samarbejdspartnere på økonomiområdet såsom bank,  forsikringsselskab og revisor
  • Anlægsregnskaber
  • Sikre effektive og strukturerede processer for økonomistyring
  • Vedligeholde og udvikle kontoplan og økonomisystem

Hertil kommer en række løbende driftsrelaterede opgaver bl.a. indenfor bogføring, betalinger, momsregnskab, indberetninger og lønudbetaling. Du skal derfor være klar til at tage fra, når der er behov for det, og samtidig have blik for de store linjer.

Som økonomicontroller skal du have følgende personlige kompetencer:

  • Selvstændig, målrettet og struktureret i din arbejdsform
  • Driftsikker og kvalitetsbevidst
  • God til at overholde deadlines og til at opfylde interne og eksterne krav til en virksomhed som CTR
  • Serviceminded, lydhør og dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer

Vi forestiller os, at du:

  • Har relevant økonomisk baggrund på cand. merc. niveau eller tilsvarende
  • Har erfaring med regnskabs- og budgetarbejde
  • Har erfaring med IT- og økonomisystemer som fx Dynamics AX
  • Har erfaring med arbejde i en politisk styret organisation og evt. branchekendskab indenfor forsyningssektoren

Vi tilbyder en stilling, som spænder bredt, og hvor den ansvarlige og initiativrige controller får indflydelse på at tilrettelægge og udvikle egne opgaver. Du bliver en del af en virksomhed, der lægger vægt på et godt arbejdsklima, gode udviklingsmuligheder og personalegoder såsom sundhedsforsikring og efteruddannelse. Tiltrædelse 1/3-18 og løn efter gældende overenskomst med KL.

Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er meget velkommen til at kontakte Marianne Andersen på telefon 6043 2552 eller Kamma Eilschou Holm på telefon 2251 3476. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside www.ctr.dk.

Vi ser frem til at modtage ansøgning og CV på dansk via e-mail til Charlotte Kruse ck@ctr.dk senest 17. januar 2018 kl. 12.00.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Frederiksberg

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.