Find job

Juridisk kontorchef til Borgerrepræsentationens Sekretariat (nyoprettet stilling)

Med reference til Økonomiforvaltningens direktion skal du rådgive Borgerrepræsentationens medlemmer, Økonomiforvaltningen og kommunens øvrige forvaltninger om juridiske forhold.  

Om stillingen  

Som juridisk kontorchef får du ansvar for sekretariatsbetjeningen af Borgerrepræsentationen, Økonomiudvalget og Gruppeformandskredsen samt for rådgivningen af Borgerrepræsentationens medlemmer, Økonomiforvaltningen og kommunens øvrige seks forvaltninger inden for sekretariatets opgavefelt:   

  • Rammerne for kommunens styrelse, herunder kommunestyrelsesloven og Københavns Kommunes styrelsesvedtægt mv.  
  • Rammerne for kommunens virksomhed, herunder kommunalfuldmagtsområdet mv.  
  • Spørgsmål om emner, der relaterer sig til hvervet som medlem af Københavns Borgerrepræsentation, herunder om habilitet, sagsindsigt, vederlag, orlov mv.   

Borgerrepræsentationens Sekretariat har ansvaret for at sikre en korrekt og tillidsfuld betjening af Borgerrepræsentationens medlemmer.  

Om Borgerrepræsentationens Sekretariat  

Som kontorchef bliver du sideordnet med den nuværende chef for sekretariatet. Sammen kommer I til at udgøre centerledelsen med ansvar og reference direkte til Økonomiforvaltningens direktion.  

Sekretariatet varetager en række opgaver ud over de ovenfor nævnte, herunder:   

  • betjening af overborgmesteren som formand for Borgerrepræsentationen, Økonomiudvalget og Gruppeformandskredsen  
  • generel juridisk rådgivning og vejledning til de øvrige medlemmer af Borgerrepræsentationen  
  • formand for kommunens tværgående sekretariatschefkreds. 

Endvidere varetagelse af sekretæropgaver for medlemmerne af Borgerrepræsentationen og for byens 12 lokaludvalg, udvikling og drift af lokaludvalgenes sekretariater, varetagelse af opgaver vedrørende Københavns Kommunes beredskab, planlægning af officielle besøg og modtagelser mv. samt administration af udlånet af lokaler på Københavns Rådhus.  

Om vores nye kontorchef  

Hvis du er vores nye juridiske kontorchef i Borgerrepræsentationens Sekretariat, kan man sige følgende om dig:   

  • Du er cand.jur. eller har en tilsvarende uddannelse.  
  • Du har et indgående og dokumenteret kendskab til det offentligretlige område og herunder særligt det kommunalretlige område. 
  • Du har erfaring med politikerbetjening.  
  • Du vil lægge vægt på at have en tillidsfuld omgangstone med politikere fra alle partier, samarbejdspartnere og interessenter.  

Har du ledelseserfaring, er det bestemt en fordel.  

Vi tilbyder  

Et job i et udfordrende, afvekslende og løsningsorienteret arbejdsmiljø i tæt kontakt med kommunens politiske ledelse og med gode muligheder for både faglig og personlig udvikling. Dit primære arbejdssted er Københavns Rådhus.  

Kontakt og ansættelsesforhold  

Stillingen forventes besat på kontraktvilkår, og lønnen fastsættes efter nærmere aftale med den forhandlingsberettigede organisation.  

Om Økonomiforvaltningen  

Københavns Kommune er Danmarks største arbejdsplads med syv forvaltninger og cirka 45.000 medarbejdere. I Økonomiforvaltningen er vi cirka 2.500 medarbejdere fordelt på en rådhusdel og fem selvstændige driftsenheder, som leverer service og rådgivning til hele kommunen.  

Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved de kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, kommunikation og den generelle udvikling af byen.  

Vil du vide mere?  

Læs mere om Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen og borgerrepræsentationen på www.kk.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Steen Vidø fra Mercuri Urval på 2441 4060 eller adm. direktør i Økonomiforvaltningen Peter Stensgaard Mørch på psm@okf.kk.dk.    

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 14. januar 2018.

Vi forventer at bruge test i rekrutteringsforløbet. Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 5.

Økonomiforvaltningen  

Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.