Find job

Engageret ledelseskonsulent til Center for Kvalitet og HR, Afdeling for Organisation og HR

Engageret ledelseskonsulent til kvalitets- og forbedringsledelse i Københavns Kommune.
 

Er du god til at understøtte ledere på ældre- og sundhedsområdet i at arbejde med kvalitetsudvikling og forbedringer? Vil du være med til at implementere Sundheds- og Omsorgsforvaltningens nye ledelsesgrundlag? Så er du måske vores ny kollega på ledelsesområdet. 

I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen står vi overfor en stor og spændende opgave med at klæde vores ca. 400 ledere på til at arbejde med vores nye fælles ledelsesgrundlag i det daglige.

Omdrejningspunktet for grundlaget er borgeren, og centrale elementer er tillid, synlighed, løbende læring, beslutninger baseret på data og fælles faglighed. Vi har nemlig en ambitiøs dagsorden om hele tiden at forbedre kvaliteten for vores borgere, og det skal ledelsesgrundlaget hjælpe os med.

Vi har derfor brug for en ny kollega, der kan omsætte ord til ledelsesmæssige praksisser og understøtte vores ledere i at arbejde systematisk med kvalitetsudvikling og forbedringer i samarbejde med borgere og pårørende. Du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede ledelseskonsulenter i Centralforvaltningen og i forvaltningens fem lokalområder.

Dine primære opgaver bliver at

  • understøtte og udvikle rollen som forbedringsleder og etablere en forbedringskultur
  • udvikle et lederudviklingsprogram med fokus på forbedringsledelse
  • undervise i kvalitet og forbedringsledelse
  • klæde lederne på til at arbejde databaseret med ledelse
  • give konkret sparring og coaching til ledere på alle niveauer i organisationen 

Herudover vil der, afhængigt af dine kvalifikationer og interesser, være mulighed for at indgå i centrets øvrige opgaver på ledelsesområdet, fx udvikling af koncepter for lederevaluering, lederuddannelse etc.

Vi kan tilbyde

  • Spændende arbejdsopgaver med stort selvstændigt ansvar og mange samarbejdsflader
  • Mulighed for at være med til at træde nye stier og præge den nationale dagsorden indenfor ledelsesudvikling
  • Et godt arbejdsmiljø med dygtige kolleger og en høj grad af tværgående samarbejde
  • Meget varierende opgaver med stort politisk og ledelsesmæssigt fokus
  • En arbejdsplads, der giver plads til at være ambitiøs med både arbejdsliv og privatliv

Om dig

Du har flere års erfaring med ledelses- og kvalitetsudvikling, gerne fra en større organisation. Du kender ældre- og sundhedsområdet og har erfaring med kvalitetsudvikling, fx IHI’s forbedringsmodel, LEAN eller anden forbedringsmodel.

Da en stor del af dit arbejde vil være facilitering, undervisning og coaching, skal du befinde dig godt i rollen som underviser og sparringspartner, og du skal være dygtig til at kommunikere. Samtidig skal du kunne navigere i en stor, kompleks og dynamisk organisation og være god til at skabe relationer, da du vil skulle samarbejde med ledere og medarbejdere på kryds og tværs i organisationen.

Hvem er vi?

Du bliver ansat i Afdeling for Organisation og HR i Center for Kvalitet og HR, og du vil få et tæt samarbejde med centrets øvrige afdelinger og med kolleger i forvaltningens lokalområder.

I centret er vi ca. 40 medarbejdere. Centret driver og udvikler forvaltningens strategiske HR-indsatser og kvalitetsarbejde og analyserer og sikrer de rigtige data til brug for ledelse og styring.

Afdeling for Organisation og HR er en strategisk udviklingsafdeling, som arbejder tæt på den politiske beslutningsproces med organisationsudvikling, medarbejder- og ledelsesudvikling, kompetenceudvikling, rekruttering og fastholdelse.

Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune er landets absolut største forvaltning på sundheds- og ældreområdet. Vores størrelse forpligter, og det er en naturlig ambition for Sundheds- og Omsorgsforvaltningen at kunne skabe løsninger af så høj kvalitet, at vi præger den nationale dagsorden på ældre- og sundhedsområdet til gavn for borgerne både lokalt og nationalt.

Vi søger derfor en dygtig og ambitiøs medarbejder, som vil være med til at arbejde for at give københavnerne lige muligheder for sunde, selvstændige og værdige liv.  

Vores vision er at være særligt dygtige til at arbejde på tværs af opgaver og kompetencer og at være førende på faglighed, kvalitet og sammenhæng. Vi skal sikre, at forvaltningens ca. 400 ledere og ca. 8.000 medarbejdere har de bedste betingelser for at kunne levere service af en høj kvalitet til borgerne.

Yderligere oplysninger   

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-udviklingschef Clea Bach på 4090 6072 eller afdelingsleder Mette Bergholdt på 2026 6508.

Send din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer via nedenstående link.

Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 16. januar 2018

Der holdes samtaler i slutningen af uge 3

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.