Find job

Sektionschef til Forsvaret, Strategisk Indkøb, Land

Er du en dygtig og ambitiøs leder med stærke kompetencer indenfor både strategisk indkøb og ledelse?

Har du lyst til og mod på at blive sektionschef i en af Danmarks absolut største indkøbsorganisationer?

Om os

Strategisk Indkøb har som kerneopgave at sikre fundamentet for, at Forsvarets indkøb kan ske på kommercielt fordelagtige vilkår i forhold til gældende regler, og Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse ønsker at styrke sektionen med en stærk indkøbsjuridisk faglig stærk leder, som med baggrund i stærke og veldokumenterede erfaringer med udbudsretlig håndtering af strategisk indkøb, kan medvirke til at videreudvikle indkøbsområdet yderligere. Sektionen er kendt for at være løsnings- og samarbejdsorienteret og for at skabe fornuftig balance mellem risici og pragmatisme. Som sektionschef får du reference til afdelingschefen for strategisk indkøb og ansvar for 10 dedikerede medarbejdere.

Om stillingen

Med fokus på de fremtidige opgaver bliver du ansvarlig for, at de dygtige medarbejdere fortsat trives og udvikler sig og dermed er i stand til at modsvare de stadigt stigende krav og forventninger, der stilles til funktionsområdet. Du skal være en dygtig leder og evne at få dine medarbejdere til at være skarpe på udbudsreglerne og indkøbsjuraen generelt. Du får ansvaret for at indgå ca. 50 % af alle rammeaftaler, der kræver juridisk komplekse udbud. Ledelsesfokus skal derfor primært være fagligt og juridisk præget med tydelige mål og rammesætning, der også skærper de kommercielle aspekter i aftalerne. Gør du det godt, så vil du opleve, at andre afdelinger rådgiver sig hos dig og din sektion på det kommercielle område. Sluttelig vil det være dit ansvar at kvalitetssikre hele værdikæden.

Dine primære opgaver bliver faglig ledelse med fokus på:

  • Sikre sparring og videndeling i din sektion samt ad hoc med vores juridiske afdeling, så dine og sektionens kommercielle perspektiver kommer i spil sammen med de udbudsretlige forhold
  • Udvikling af juridiske processer, guidelines, værktøjer kombineret med relevante kommercielle perspektiver
  • At håndtere opgaver/tid og deadlines ud fra en belastningsmæssig synsvinkel
  • Sikre overblik og gennemsigtighed i kort- som langtidsplanlægning

For at leve op til målsætningerne skal sektionen håndtere indgåelse af ca. 5-6 rammeaftaler pr måned. Det indebærer, at du sikrer juridisk holdbare og forretningsmæssigt brugbare løsninger med fokus på tilfredshed blandt vore interne kunder og øvrige interessenter i kraft af rette ydelser, tid, mængde og kvalitet. Du bliver ligeledes vurderet på din evne til at sikre kompetente og velfungerende medarbejdere i en sektion, hvor trivsel og godt samarbejde vægtes højt.

Om dig

Du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.jur. eller cand.jur. og har opnået solid erfaring inden for offentligt udbud. Som leder bør du have mere end 3 års erfaring med teamledelse i et fagligt kompetent miljø, en erfaring som du kan have erhvervet i en større dansk kommune, region eller anden offentlig regi. 

Særlige kompetencer inden for udbudsretten, herunder kravsspecifikation, udbudsproces og interessenthåndtering, er væsentligt. Derudover har du opnået nogen erfaring i udbuds- og leverandørstyring.

Dine analytiske evner er klart i den gode ende, ligesom du er kommercielt stærk og har solid forretningsmæssig forståelse. Du forstår at kommunikere på alle niveauer såvel internt som eksternt.

Andre ser dig som en udadvendt og engageret person med en smittende begejstring for det, du foretager dig. Din lederstil gør, at du har let ved at sætte dig i naturlig respekt, og du går gerne ind i en faglig drøftelse på niveau med de øvrige i teamet, også selv om du ikke er ekspert på alt. Funktionen fordrer du har en vis robusthed, samtidig med at du udviser tillid og nærhed. Endvidere har du et godt drive præget af fleksibilitet og engagement, som sikrer handling og fremdrift.

Du brænder for juraen krydret med godt købmandskab, men ønsker at spille i en større liga, hvor man arbejder med de helt store anskaffelser. Dine ledelsesmæssige ambitioner rækker længere, end hvor du er nu, og du ønsker at bringe dine faglige kompetencer i spil i en ledelsesdimension. Du tilbydes gode ansættelsesvilkår i en position, hvor der mulighed for og fokus på seriøse karrieremuligheder.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som chefkonsulent og aflønnet efter den gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten. Til ansættelsen er der knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg i forbindelse med ansættelsen. Derudover tilbydes betalt frokostpause, kantineordning samt fleksibel arbejdstid.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Kontakt og ansøgning

Comentor håndterer rekrutteringsprocessen på vegne af FMI. Har du spørgsmål til positionen, er du velkommen til at kontakte Research Manager Mette Kellberg Jensen eller direktør Helle Uldbjerg fra Comentor på tlf. +45 26 42 00 00.

Ansøgningsfristen er den 15. januar 2018, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende - med henblik på ansættelse hurtigst muligt herefter. Du bedes søge stillingen via linket. Du bedes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, såsom bevis for kandidatuddannelse og andre relevante dokumenter.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi er derfor en del af en større koncern. Vi har omkring 1.900 ansatte med hovedsæde i Ballerup. Øvrige medarbejdere er fordelt over Aarhus, Hvidovre, Skrydstrup, Hjørring, Varde, Korsør m.m. Organisationen består af en række divisioner, afdelinger m.m., hvor tre af de største enheder har et værn som speciale dvs. hæren, søværnet eller flyvevåbnet. Grænserne er dog blevet lidt mere flydende, da forsvaret bliver mere og mere værnsfælles. FMI har desuden en række større støttefunktioner, hvor der er ansat fx jurister, projektledere og administrative medarbejdere. Størstedelen sidder i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Region Hovedstaden

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.