Find job

Sektionschef til Forsvaret, Strategisk Indkøb, Luft

Er du en dygtig og ambitiøs leder med stærke kompetencer indenfor både strategisk indkøb og ledelse?

Har du lyst til og mod på at blive sektionschef i en af Danmarks absolut største indkøbsorganisationer?

Om os

Strategisk Indkøb har som kerneopgave at sikre fundamentet for, at Forsvarets indkøb kan ske på kommercielt fordelagtige vilkår i forhold til gældende regler, og Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse ønsker at styrke sektionen med en stærk indkøbsfaglig leder, som med baggrund i stærke og veldokumenterede erfaringer med strategisk indkøb, kan medvirke til at videreudvikle indkøbsområdet yderligere. Sektionen er kendt for at være løsnings- og samarbejdsorienteret og for at skabe fornuftig balance mellem risici og pragmatisme. Som sektionschef får du reference til afdelingschefen for strategisk indkøb og ansvar for 11 dedikerede medarbejdere.

Om stillingen

Du skal være en dygtig leder og have talent for at få det bedste frem i dine medarbejdere. Med fokus på de fremtidige opgaver bliver du ansvarlig for, at de dygtige medarbejdere fortsat trives og udvikler sig og dermed er i stand til at modsvare de stigende krav og forventninger, der er til funktionsområdet. Dit primære fokus bliver ledelse og daglig faglig sparring med dine medarbejdere, hvor du får gode muligheder for at bringe dine fagligt stærke medarbejdere endnu mere i spil. Gør du det godt, vil du opleve, at andre afdelinger rådgiver sig hos dig og din sektion på det kommercielle område. Sluttelig vil det være dit ansvar at kvalitetssikre hele værdikæden.

Dine primære opgaver bliver personaleledelse med fokus på:

  • Sikre sparring, videndeling og teamfokus i alle aktiviteter, som du og dine medarbejdere gennemfører
  • Optimere processer og værktøjer i samarbejde med øvrige chefer og ledere i indkøbsdivisionen
  • Sikre kundetilfredshed gennem åben og god relationshåndtering kombineret med fælles såvel kort- som langtidsplanlægning

For at få succes i funktionen skal du sikre, at sektionen leverer juridisk holdbare og forretningsmæssigt brugbare løsninger med fokus på tilfredshed blandt interessenter i kraft af ydelser, tid, mængde og kvalitet. Du bliver ligeledes vurderet på din evne til at sikre kompetente og velfungerende medarbejdere i en sektion, hvor trivsel og godt samarbejde vægtes højt. Èt af vore værktøjer hertil er MUS herunder et stærkt fokus på kompetenceudvikling, trivsel og arbejdsglæde.

Om dig

Du har praktisk og velafprøvet ledelseserfaring kombineret med en akademisk baggrund gerne som cand.merc.jur., cand.jur. eller cand.merc.scm., men det er ikke afgørende. Vi vægter derimod din solide ledererfaring opnået gennem mere end 3 år i et fagligt kompetent miljø. Som person ved du, at dine analytiske evner klart er i den gode ende, ligesom du er kommercielt stærk og har en solid forretningsmæssig forståelse. En særlig kompetence hos dig er at indgå i tværorganisatoriske samarbejder, hvor succesen ligger i evnen til at skabe frugtbare alliancer, som styrker organisationens evne til at samarbejde og skabe resultater. Du forstå at kommunikere på alle niveauer såvel internt som eksternt.

Andre ser dig som en udadvendt og engageret person med en smittende begejstring for det, du foretager dig. Din lederstil gør, at du har let ved at sætte dig i respekt hos de øvrige såvel i teamet som udenfor, også selv om du ikke er ekspert på alt. Funktionen fordrer, du har en vis robusthed, samtidig med at du udviser tillid og nærhed. Du har desuden et godt drive præget af fleksibilitet og engagement og sikrer derigennem handling og fremdrift.

Du brænder for strategisk indkøb, men ønsker at spille i en større liga, hvor man arbejder med de helt store anskaffelser. Dine ledelsesmæssige ambitioner rækker længere, end hvor du er nu, og du ønsker at bruge dig selv i en rendyrket lederrolle, hvor du får mulighed for at bringe dig selv i spil inden for alle ledelsesdimensioner. Du får tilbudt gode ansættelsesvilkår i en position, hvor der meget gode ledelsesmæssige karrieremuligheder.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som chefkonsulent og aflønnet efter den gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten. Til ansættelsen er der knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg i forbindelse med ansættelsen. Derudover tilbydes betalt frokostpause, kantineordning samt fleksibel arbejdstid.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Kontakt og ansøgning

Comentor håndterer rekrutteringsprocessen på vegne af FMI. Har du spørgsmål til positionen, er du velkommen til at kontakte Research Manager Mette Kellberg Jensen eller direktør Helle Uldbjerg fra Comentor på tlf. +45 26 42 00 00.

Ansøgningsfristen er den 15. januar 2018, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende - med henblik på ansættelse hurtigst muligt herefter. 

Du bedes søge stillingen via linket. Du bedes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, såsom bevis for kandidatuddannelse og andre relevante dokumenter.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi er derfor en del af en større koncern. Vi har omkring 1.900 ansatte med hovedsæde i Ballerup. Øvrige medarbejdere er fordelt over Aarhus, Hvidovre, Skrydstrup, Hjørring, Varde, Korsør m.m. Organisationen består af en række divisioner, afdelinger m.m., hvor tre af de største enheder har et værn som speciale dvs. hæren, søværnet eller flyvevåbnet. Grænserne er dog blevet lidt mere flydende, da forsvaret bliver mere og mere værnsfælles. FMI har desuden en række større støttefunktioner, hvor der er ansat fx jurister, projektledere og administrative medarbejdere. Størstedelen sidder i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Region Hovedstaden

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.