Find job

Akademisk medarbejder med stærke kommunikations- og analysekompetencer

Lolland Kommune står midt i en positiv udvikling, hvor der er vækst i erhvervslivet, vækst i beskæftigelsen og hvor befolkningstilbagegangen er bremset. Med udsigt til anlægsstart på Storstrømsbroen og Femerntunnellen forventes den positive udvikling at fortsætte i de kommende år. Det er Byrådets ambition at få mest muligt ud af de nye udviklingsmuligheder, hvilket afføder en række strategiske indsatser som skal eksekveres. Det kræver vedholdenhed, handlekraft og ressourcer. Og det er her, at du kan få muligheden for at udnytte og udvikle dine kompetencer.

Om jobbet 

Du bliver placeret i Strategi- og Direktionssekretariatet, der er en stabssektor med ca. 30 medarbejdere. Sektoren har en sammensat opgaveportefølje, der er kendetegnet ved tværgående og strategiske opgaver både internt i organisationen og i samspil med omverdenen, herunder strategiudvikling, turisme, erhvervsudvikling, interessevaretagelse etc.
 
Jobbet indebærer, at du trives med både nogle af de mere enkle opgaver i dagligdagen og de mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du er motiveret for at tilrettelægge og gennemføre processer, der understøtter gode resultater. Og du kan både arbejde selvstændigt og i samspil med kollegaer og samarbejdspartnere. Det er en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse og forståelse for det at arbejde i en politisk organisation.

Blandt de mangeartede arbejdsopgaver du forventes at løse kan nævnes

  • udarbejdelse af strategidokumenter, præsentationer, notater, beslutningsoplæg, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde
  • tilrettelæggelse og gennemførsel af både kvalitative og kvantitative analyser samt udarbejdelse af opdrag til eksterne konsulentopgaver
  • mødeforberedelse og procesfacilitering i topledelsen, herunder udarbejdelse af procesplaner og drejebøger til gennemførelse af møder og seminarer i topledelsen samt med eksterne samarbejdspartnere
  • projektledelse   

Vi forventer af dig, at du 

  • har en relevant videregående uddannelse (AC’er) og erfaring fra en lignende stilling
  • er udadvendt og udviklingsorienteret og har et positivt livssyn og god humor
  • er initiativrig, løsnings- og procesorienteret
  • er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige
  • har stærke kommunikative evner både i skrift og tale
  • kan skabe gode relationer - både internt og eksternt
  • har stor selvdisciplin og kan sikre at opgaverne færdiggøres og leveres med høj kvalitet - til tiden 

Vi tilbyder dig 

Et job, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på måden Lolland Kommune griber udviklingsmulighederne.
 
Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed og vi forventer, at du møder os med samme værdier. Du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger, og en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner og topmotiverede ledere og medarbejdere. 
 
Stillingen er en fuldtidsstilling, og vi forventer tiltrædelse hurtigst muligt. Der afholdes 2 samtaler og der vil til begge samtaler være en case som du skal forholde dig til. Første samtale afholdes den 20. februar og 2. samtale den 27. februar.
 
Ansøgningsfrist torsdag den 8. februar.

Ansættelsesvilkår 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Flere oplysninger 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Strategi- og Direktionssekretariatet Birgitte Rønnow, mobil 29 38 83 19 eller souschef Henrik Madsen, mobil 24 82 90 88. Vi ser frem til at høre fra dig!
 

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Lolland

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.