Find job

Colas Danmark A/S søger regnskabschef til spændende nyoprettet stilling

Til vores kunde Colas Danmark A/S søger vi en faglig stærk regnskabschef til nyoprettet stilling. Stillingen er begrundet i et generelt løft af økonomifunktionen samt en forventet implementering af nye systemer / forretningsgange inden for de kommende år.

Colas Danmark A/S producerer og udlægger asfalt med fokus på bæredygtighed, sikkerhed og miljø. De producerer asfalten på egne fabrikker, de udvinder råstoffer i egne grusgrave og fremstiller bitumen-emulsion og specialbitumen. Colas udvikler løbende nye innovative løsninger i samarbejde med deres laboratorier og specialister i Danmark og udlandet. De er en del af en international koncern med 55.000 medarbejdere, heraf ca. 500 medarbejdere i Danmark fordelt over hele landet.

Med direkte reference til virksomhedens CFO får du det overordnede ansvar for rapportering, budget og årsregnskab, herunder dialog med virksomhedens internationale ledelse og netværk. Du skal aktivt bidrage til den forsatte udvikling af virksomheden samt fungere som dynamo og sparringspartner for økonomiafdelingens 13 dygtige og selvkørende medarbejdere, hvor du får direkte ledelsesansvar for 6 medarbejdere på flere lokationer.

For den rette vil der være tale om en udfordrende stilling med udviklingsmuligheder, stort ansvar og frihed til planlægning af opgaverne. Det er vigtigt, at du har et naturligt lederskab, som giver den nødvendige troværdighed og autoritet i organisationen, så du kan begå dig i en international virksomhed.

Virksomheden har en flad struktur og en uformel organisation, og du indgår i et velfungerende og fagligt stærkt team med dygtige medarbejdere og kolleger, som er kendetegnet ved en ligefrem og humoristisk tone. Dagligdagen er præget af højt tempo med fokus på opgaveløsning.

Ledelsestilgangen er uformel med vægt på anerkendelse af den enkelte medarbejders kompetencer. I forhold til dit team bliver dine vigtigste opgaver overordnet at koordinere, planlægge og prioritere afdelingens opgaver samt sikre vidensdeling medarbejderne imellem. Du skal desuden gå forrest i forbindelse med optimeringer samt implementering af nye systemer og processer.

Du har et tæt samarbejde med CFO og er tæt på vigtige beslutninger om den fremadrettede strategi. Arbejdsopgaverne vil spænde vidt, og du skal kunne trives med at arbejde både på et overordnet niveau og med detaljen. Da stillingen er nyoprettet, vil der være god mulighed for selv at udvikle og præge indholdet.

Arbejdsopgaver

  • Implementering af nye systemer
  • Overordnet ansvar for månedlig intern rapportering, årsregnskab samt planlægning / styring af budgetprocessen
  • Effektivisering af interne processer, forretningsgange og interne kontroller
  • Overholdelse af interne og eksterne regelsæt
  • Ansvar for skatteberegning/selvangivelse
  • Sparring med ledelse og medarbejdere  

Faglige kvalifikationer

  • Du har en relevant økonomisk uddannelse, f.eks. HD(R) / cand. merc.
  • Du har gerne erfaring med ovenstående opgaver eller er revisor med lyst til nye udfordringer
  • Du evner at formidle økonomiske analyser og kan kommunikere på alle niveauer
  • Du har gerne erfaring med implementering af nye systemer
  • Du er i besiddelse af gode engelskkundskaber, da koncernsproget er engelsk
  • Du er erfaren bruger af office-pakken, herunder rutineret bruger af Excel

Personlige kvalifikationer

  • Du formår at samle trådene samt bevare overblikket for dit ansvarsområde
  • Du går gerne forrest og er i stand til at få et samarbejde til at fungere  
  • Du er en positiv, initiativrig og engageret person, som hviler i sig selv og er robust
  • Du er selvkørende, løsningsorienteret og proaktiv
  • Du har gennemslagskraft, giver gerne modspil og er i besiddelse af et stort ”drive”
  • Du har en faglig stolthed, arbejder struktureret og leverer til tiden  
  • Du evner at prioritere en stor opgaveportefølje, og kan holde hovedet koldt i pressede situationer

Du tilbydes

  • Spændende lederstilling med udfordringer, stort ansvar og frihed til planlægning af opgaverne
  • Løn efter kvalifikationer samt pensionsordning og sundhedsforsikring
  • Gode udviklingsvilkår i form af efteruddannelse og karrieremuligheder

Ansøgningsfrist

Vi indkalder løbende kandidater til samtale, hvorfor du venligst bedes fremsende din ansøgning snarest. Alle ansøgninger behandles med fuld diskretion.

Ansøgning

Såfremt du er interesseret i ovenstående stilling bedes du indtaste dine stamdata samt uploade dit CV og eventuelle ansøgning i et Word- eller Pdf-dokument.

Kelly Financial Resources har specialiseret sig i jobformidling inden for økonomi, regnskab, revision og finans. Kelly Financial Resources er en del af Kelly Services som er en af verdens største virksomheder inden for Search & Selection og vikarløsninger. Vores konsulenter har selv en økonomisk baggrund, hvilket gør os i stand til optimalt at vurdere dine kvalifikationer samt sparre med dig omkring dit fremtidige job.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Glostrup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.