Find job

Sektionschef til Strategisk indkøb, Indirekte indkøb og IT

Er du en dygtig og ambitiøs leder med stærke kompetencer indenfor både strategisk indkøb og ledelse? Er du samtidig entreprenant og dygtig til at skabe og vedligeholde relationer? Kan du stå i spidsen for et nyt team og sammen med dine medarbejdere opbygge noget helt nyt? Så kan du blive en meget synlig sektionschef i en af Danmarks absolut største indkøbsorganisationer, hvor du kan være med til at sætte et markant aftryk på Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses indkøbsadfærd.

Om os

Strategisk Indkøbsafdeling har som kerneopgave at sikre fundamentet for, at Forsvarets indkøb kan ske på kommercielt fordelagtige vilkår i forhold til gældende regler. Som en del af nyt Forsvarsforlig skal varetagelsen af indirekte indkøb centraliseres hos Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse. I den forbindelse etableres en helt ny indkøbssektion, som en del af Strategisk Indkøbsafdeling. Denne sektion, der vil komme til at bestå af 8-10 medarbejdere, vil tillige komme til at varetage anskaffelser af strategisk IT.

Vi søger en stærk indkøbsfaglig leder, som med baggrund i stærke og veldokumenterede erfaringer med indirekte indkøb og indkøb af IT, kan sætte det helt rigtige hold af medarbejdere til at gennemføre et markant forandringsprojekt i relation til Forsvarets indkøbsadfærd i alle styrelser. Som sektionschef får du reference til afdelingschefen for strategisk indkøb og på sigt ansvar for 8-10 medarbejdere.

Om stillingen

MASSIVT FOKUS PÅ AT SKABE RELATIONER OG UDØVE LEDELSE
Du skal være en dygtig leder, evne at opbygge relationer til dine interne kunder i hele Forsvaret og have talent for at få det bedste frem i dine medarbejdere, således at de kan supplere dig. Du bliver ansvarlig for, at dine medarbejdere trives og udvikler sig og dermed er i stand til at gennemføre de planlagte markante ændringer af indkøbsområdet og modsvare de krav og forventninger, der er til området.

Dit primære fokus bliver ledelse og daglig faglig sparring med dine medarbejdere samt relationsopbygning til relevante interne og eksterne samarbejdsparter.

Dine primære opgaver bliver personaleledelse med fokus på at:

  • Varetage den daglige personaleledelse, herunder rekruttering, udstikke retningslinjer for opgaveløsningen og indgå i faglig sparring med medarbejderne.
  • Udforme interne ”salgsmaterialer” og gennemføre intern markedsføring, der kan skabe engagement og følgeskab hos dine mange og meget forskellige interne kunder.
  • Sikre kundetilfredshed gennem åben og god relationshåndtering kombineret med fælles såvel kort- som langtidsplanlægning.

For at få succes i funktionen skal du sikre, at sektionen leverer juridisk holdbare og forretningsmæssigt brugbare løsninger med fokus på tilfredshed blandt interessenter i kraft af ydelser, tid, mængde og kvalitet, men samtidig også effektiviseringer i form af besparelser. Du bliver ligeledes vurderet på din evne til at sikre kompetente og velfungerende medarbejdere i en afdeling, hvor trivsel og godt samarbejde vægtes højt. Et af vore værktøjer hertil er et stærkt fokus på kompetenceudvikling, trivsel og arbejdsglæde.

Om dig

LEDER SOM FORSTÅR VIGTIGHEDEN AF AT SKABE FRUGTBARE ALLIANCER
Du har praktisk og velafprøvet ledelseserfaring indenfor offentlige indkøb kombineret med en akademisk baggrund gerne som cand.merc.jur., cand.jur., cand.merc.scm. eller tilsvarende, men det er ikke afgørende. Ved besættelse af stillingen vægter vi din ledererfaring, som du har opnået gennem mere end 3 år i et fagligt kompetent miljø, en erfaring som du kan have erhvervet i en større dansk kommune, region eller anden offentlig regi. Du er velbevandret i det offentlige indkøbslandskab, herunder SKI rammeaftaler og rammeaftaler fra Statens Indkøb.

Som person ved du, at dine analytiske evner klart er i den gode ende, ligesom du er kommercielt stærk og har en solid forretningsmæssig forståelse. En særlig kompetence hos dig er at indgå i tværorganisatoriske samarbejder, hvor succesen ligger i evnen til at skabe frugtbare alliancer, som styrker organisationens evne til at samarbejde og skabe resultater. Du forstår at kommunikere på alle niveauer såvel internt som eksternt.

Andre ser dig som en udadvendt og engageret person med en smittende begejstring for det, du foretager dig. Din ledelsesstil gør, at du har let ved at sætte dig i respekt i dit team såvel som udenfor, også selv om du ikke er ekspert på alt. Funktionen fordrer, du har en vis robusthed, samtidig med at du udviser tillid og nærhed. Du har desuden et godt drive præget af fleksibilitet og engagement og sikrer derigennem handling og fremdrift.

DU ØNSKER EN KARRIERE MED MAKSIMAL FOKUS PÅ LEDELSE
Du brænder for strategisk indkøb, og har lyst til at prøve kræfter med at etablere en central indkøbsfunktion helt fra bunden. Dine ledelsesmæssige ambitioner rækker længere, end hvor du er nu, og du ønsker at bruge dig selv i en rendyrket lederrolle, hvor du får mulighed for at bringe dig selv i spil inden for alle ledelsesdimensioner. Du får tilbudt gode ansættelsesvilkår i en position, hvor der er gode ledelsesmæssige karrieremuligheder.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som chefkonsulent og aflønnet efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten. Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1%. Derudover tilbydes, kantineordning samt fleksibel arbejdstid.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Ansøgning og spørgsmål

Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Strategisk Indkøb, Nicolai G. Pedersen på tlf. 7281 4180 eller sektionschef for Strategisk Indkøb MARITIM, Mads Niels Sørensen på tlf. 7281 4211.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Toke Rasmussen, på tlf. 32 66 59 91.

Ansøgningsfristen er den 6. maj 2018. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende - med henblik på ansættelse hurtigst muligt.

Du bedes søge stillingen via "Søg jobbet her". Du bedes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, såsom bevis for kandidatuddannelse mv.

Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)

FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi er derfor en del af en større koncern. Vi har omkring 1.900 ansatte med hovedsæde i Ballerup. Organisationen består af en række divisioner, afdelinger m.m., hvor tre af de største enheder har et værn som speciale dvs. hæren, søværnet eller flyvevåbnet. Grænserne er dog blevet lidt mere flydende, da forsvaret bliver mere og mere værnsfælles. FMI har desuden en række større støttefunktioner, hvor der er ansat fx jurister, projektledere, administrative medarbejdere. Størstedelen sidder i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Ballerup

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.