Find job

Indirect Tax

Specialist søges stor energivirksomhed i Fredericia

Indirect Tax Specialist søges stor energivirksomhed i Fredericia

Beskrivelse

Som Indirect Tax Specialist bliver du omdrejningspunktet for moms, told og afgifter i forhold til økonomiafdelingen og ud i organisationen. Dine arbejdsopgaver vil spænde vidt fra daglige opgaver i samarbejde med en regnskabsmedarbejder til udvikling af fagområdet internt i økonomiafdelingen. Udover driften og opbygning af fagområdet i afdelingen, vil den kommende Indirect Tax Specialist også fungere som sparringspartner til projektledere på igangværende og nye projekter i forhold til moms og afgifter.

Arbejdsopgaver

  • Momsopgørelser og momsafregning i samarbejde med regnskabsmedarbejder
  • Indgå dialog med organisationen i forhold til moms
  • Opbygge og optimere arbejdsgange indenfor moms, told og afgifter
  • Analyser og controlling på moms i forhold til omsætning/indkøb
  • Sikre at interne processer løbende opdateres, så gældende lovgivning i forhold til moms og afgifter overholdes
  • Koordinere årsafslutning i forhold til moms, told og afgifter
  • Sparring med projektledere og leverandører ang. moms, told og afgifter på igangværende og nye projekter
  • Analysere problemstillinger ang. moms på store anlægsinvesteringer inkl. afdækning potentielle risici
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider.

Personlige kompetencer

Du har en god forretningsforståelse, er servicemindet og formår at kommunikere på alle niveauer i organisationen. Du bidrager til den gode stemning og omgangstone. Ydermere er du proaktiv, systematisk og løsningsorienteret. Du formår at bevare overblikket og har samtidig sans for detaljerne. Som person er du optimerende, grundig og åben overfor nye ideer og muligheder.

IT-kompetencer

Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP.

Erfaring & uddannelse

Du har erfaring fra en lignende stilling i en større virksomhed eller revisionsbranchen. Herudover har du en relevant videregående uddannelse.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Job ID: 2984
Kontrakt type: Fast stilling
Arbejdstid: Fuldtid
Løn: Løn efter kvalifikationer
Sted: Fredericia
Ansættelsesstart: Efter aftale

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Fredericia

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.