Find job

Erfaren lønbogholder

søges til velkonsolideret handelsvirksomhed ved Aarhus

Beskrivelse

Du vil som lønbogholder varetage lønkørslen fra a-z i Danmark, samt have tæt samarbejde med eksterne lønbureauer, som i de øvrige nordiske lande kører lønnen for virksomhedens medarbejdere. Udover opgaver i forbindelse med løn vil du også give en hånd med i økonomifunktionen med bl.a. rejseafregning og afstemninger, samt hjælpe virksomhedens HR-chef med lettere administrative opgaver. Du vil få en alsidig arbejdsdag med mange forskellige typer af opgaver og kontakter rundt i organisationen. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Lønkørsel fra a-z for danske medarbejdere (38 funktionærer, 23 timelønnede på månedsløn)
  • Refusioner etc.
  • Bogføring af løn
  • Rejseafregninger
  • Kreditkort
  • Lønkørsel i samarbejde med lønbureauer i øvrige nordiske lande
  • Afstemninger af udgående moms
  • Ansvar for forsikringer
  • Administrative HR-opgaver
  • Ad hoc

Om virksomheden

Virksomheden, hvis historie går mere end 85 år tilbage, er markedsledende indenfor sit felt i Norden og er i dag ejet af en større børsnoteret amerikansk koncern. Gennem de senere år har koncernen både globalt og i Norden vækstet organisk og gennem opkøb af lignende virksomheder. Denne vækst forventes at forsætte de kommende år både i Norden og globalt. I Norden beskæftiger virksomheden ca. 80 medarbejdere, heraf hovedparten i Danmark på forskellige lokationer. Det nordiske hovedkontor er placeret i en forstad til Aarhus. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold herunder pensionsordning, forsikringer og frokostordning.

Personlige kompetencer

Du har flere års erfaring med løn, og du trives med en bred vifte af opgaver. Du er kvalitetsbevidst, detaljeorienteret og sætter en ære i at levere fejlfrie resultater, hvor lønnen stemmer og leveres til tiden hver gang. Som person er du energisk, udadvendt og serviceminded samtidig med, at du har gennemslagskraft og gode kommunikationsevner. Din tilgang til arbejdsopgaverne er proaktiv, selvkørende og engageret, hvor du ser det som en spændende udfordring at være med til at udvikle og optimere. Sidst, men ikke mindst, er du positiv og har godt humør.

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Uddannelse & erfaring

Erfaring fra en lignende stilling er vigtigere end uddannelse

Sprog

Lettere engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument

Job ID: 2994
Kontrakt type: Fast stilling
Arbejdstid: Fuldtid
Løn: Løn efter kvalifikationer
Sted: Viby
Ansættelsesstart: Snarest muligt

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Viby

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.