Find job

Global regnskabschef

søges til solid international produktionsvirksomhed ved Horsens

 

Beskrivelse

Du vil som global regnskabschef være ansvarlig for virksomhedens shared servicecenter, der varetager hele bogholderiet for det danske moderselskab og datterselskaber i Kina, Tyskland og USA. Du får ansvaret for tre regnskabsmedarbejdere og to receptionister, og vil også selv i nogen grad være en del af den daglige drift. Shared servicecenteret er ansvarlige for bl.a. betalinger, cash flow, valuta, moms og afstemninger hvorefter virksomhedens controllere tager over i forhold til rapportering. Shared servicecenteret er nyetableret, hvorfor du som dets leder skal sikre at processer og systemer fungerer optimalt, således at funktionen leverer data i højeste kvalitet og til tiden. Virksomheden er i stor vækst, hvorfor det er vigtigt, at den globale regnskabschef kan skabe et shared servicecenter, der kan understøtte virksomhedens udvikling herunder at sørge for etablering af nye selskaber. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Ledelse af tre regnskabsmedarbejdere og to receptionister
  • Optimering af processer og systemer
  • Etablering af koncernkontoplan
  • Deltagelse i opgradering af Navision
  • Samarbejde med controllere i Danmark og USA
  • Deltagelse i daglige drift
  • Måneds- & årsafslutning
  • Ad hoc-opgaver

Om virksomheden

Her er tale om en veletableret og velkonsolideret produktionsvirksomhed med hovedsæde i Horsens. Virksomheden har eksisteret i mere end 25 år og har i dag en førende position på markedet både nationalt og internationalt. I virksomheden arbejder godt 150 medarbejdere heraf 85 i Danmark. De resterende medarbejdere er beskæftiget i virksomhedens salgsselskaber i Kina og Tyskland samt fabrik i USA. Virksomheden oplever stor vækst og forventer i løbet af de kommende år at fordoble både omsætning og medarbejderstab. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold, herunder forsikringspakke, frokostordning, pensionsordning og sociale arrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du struktureret, kvalitetsbevidst og besidder gode analytiske evner. Desuden er du nysgerrig i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Din arbejdsform er proaktiv, og du er vant til selvstændigt at tage hånd om dine opgaver. Herudover har du god forretningsforståelse og trives i en udadvendt rolle med mange kontakter.

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Uddannelse & erfaring

Erfaring fra en lignende stilling er vigtigst

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Job ID: 2997
Kontrakt type: Fast stilling
Arbejdstid: Fuldtid
Løn: Løn efter kvalifikationer
Sted: Horsens
Ansættelsesstart: Snarest muligt

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Horsens

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.