Find job
Virksomhed: Anonym / Arbejdssted: Midtsjælland, Danmark

Finance Manager

Leverer solid økonomisk styring og business cases til at understøtte strategiske vækstmål 

For vores kunde, en solid mellemstor produktionsvirksomhed i medicobranchen, søger vi en forretningsorienteret finance manager, der efter positiv vækst gennem flere år, skal udvikle og drive den økonomiske styring af forretningen. I rollen som finance manager får du det fulde ansvar for virksomhedens økonomi. Du får ledelse af en kreditor/debitor medarbejder, som varetager de daglige transaktioner, men du skal også kunne selv ved ferie/sygdom. I stillingen er der klassiske opgaver som måneds- og årsafslut, samarbejde med revisor, indkøbs- og økonomicontrolling og optimering med generel fokus på kreditorer og debitorer. Herudover vil du udarbejde business cases, ROI-analyser og rapporteringer, der leverer et solidt grundlag for ledelsens strategiske beslutninger. Du vil blive ansvarlig for at drive de regnskabsmæssige aspekter i forbindelse med den forventelige globale vækst, så strategiske mål og kommercielle aktiviteter bygger på solide databaserede grundlag. Der er tale om en solid og veldrevet virksomhed, der geografisk er indenfor rækkevidde for kandidater fra store dele af området fra Odense til den vestlige del af hovedstadsregionen. Du vil referere direkte til virksomhedens CEO, og får en plads i lederteamet.  

Bredt funderet og resultatorienteret økonomiprofil, der brænder for forretning 

For at få succes i stillingen er det først og fremmest afgørende, at du har bred erfaring med business controlling og økonomistyring, da du vil arbejde selvstændigt med opgaverne og vil få det overordnede ansvar. Da virksomheden også har aktiviteter uden for Danmarks grænser med mulige kommende datterselskaber, er international erfaring med regnskab også relevant. Du er vant til at rapportere til en direktion og bestyrelse og har solid erfaring med business cases – nogle gange initieret af dig selv og andre som brief fra ledelsen. Din erfaring har du evt. hentet fra en større produktions-, logistik- eller transportvirksomhed suppleret med en relevant videregående økonomiuddannelse. Du er vant til at arbejde med rapporter og er godt funderet i økonomisystemer og Excel. Mindst lige så vigtige er dine personlige kompetencer, hvor bland andet din lyst til at lære nyt er vigtig. Vi søger en forretningsorienteret person med positiv energi, der har pondus, er reflekterende og trives med både detaljer på tal og overblik. 

Strategisk vigtig rolle for forretningens globale vækst 

Du bliver en del af en virksomhed, hvor du er med til at påvirke fremtiden, og sidder med om bordet, når der skal tages de strategiske beslutninger. Du kan derfor se frem til at få faglige udfordringer, og arbejde med spændende projekter. Der eksisterer en særlig ”vi-ånd” i organisationen og netop derfor, er det også den menneskelige og moderne ledelse, der kendetegner virksomheden. Du tilbydes en attraktiv lønpakke inkl. pension og sundhedssikring. 

Ansøgning og cv 

Rekrutteringsprocessen varetages af People & Performance, og har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konsulent Rikke Ørkild på telefon +45 3144 4366. Vi kan desværre ikke besvare spørgsmål, der kommer nærmere ind på organisationen, geografi eller andet der kan være med til at identificere virksomheden på nuværende tidspunkt. Vi behandler ansøgningerne løbende. 



Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Midtsjælland, Danmark

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.