Find job

To økonomikonsulenter til økonomiafdelingen

Struer Kommune ønsker at styrke økonomistyringen. Vi søger derfor to engagerede og dygtige økonomikonsulenter, der selvstændigt kan indgå i arbejdet med styring af kommunens økonomi. Som økonomikonsulent kommer du til at arbejde med udfordrende og varierede arbejdsopgaver, og du bliver en nøgleperson i at sikre en god og sikker budgetlægning samt regnskabsaflæggelse i hele kommunen.

Hvem er vi

Struer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Indkøb, Løn, IT & Digitalisering samt Sekretariat, HR og Jura.
I Økonomi er vi 12 medarbejdere, som har et meget bredt og varieret opgavefelt med ansvaret for samtlige overordnede økonomiopgaver i kommunen. I Struer Kommune anvender vi økonomisystemet SAP/KMD OPUS.

De primære arbejdsopgaver for den ene stilling er

  • konsulent og ledelsesrådgivning i forhold til fagchefer, afdelinger og institutioner
  • udarbejdelse af budget, budgetopfølgning og regnskab for politiske udvalg
  • selvstændigt arbejde med konsekvensberegninger, analyser og beslutningsoplæg vedrørende økonomiske problemstillinger
  • udvikling af kommunens økonomistyring og ledelsesinformationssystemer
  • ansvarlig for arbejdet med sundhedsøkonomi og koblingen til ældreområdet.

De primære arbejdsopgaver for den anden stilling er

  • samlet regnskabsaflæggelse for hele kommunen
  • udarbejdelse af budget og regnskab for selvejende institutioner
  • arbejde med omkostningsbaserede takster og nøgletal for hele kommunen
  • selvstændigt arbejde med kasse- og regnskabsregulativ, budgetdirektiver mv.
  • koordinator vedrørende statsrefusion, afstemninger og momsrefusion.

Vi forventer, at du

  • er god til at samarbejde og kan kommunikere på tværs af faggrupper
  • har en analytisk og kritisk tilgang til økonomiske sammenhænge.
  • er indstillet på at arbejde i en travl organisation med mange deadlines.
  • har initiativ og evnen til selvstændigt at løse opgaver.
  • er robust og tillidsskabende samt er kvalitetsbevidst i din måde at arbejde på.

Din profil

  • du har en relevant teoretisk uddannelse – det kan være som samfundsvidenskabelig kandidat, HK’er, revisionsuddannelse eller finansøkonom. Ideelt set har du erfaring indenfor offentlig økonomistyring – men din baggrund kan også være en spændende baggrund fra den private sektor. Nyuddannede kan også komme i betragtning
  • du har kendskab til budgetlægning og/eller regnskabsaflæggelse gerne i en kommune
  • du har gode kompetencer på IT-området. Det er også vigtigt, at du er opmærksom på god udnyttelse af fagsystemer, digitalisering af forretningsgange samt kan fokusere på effektiviseringspotentialer.

Vi kan tilbyde

  • et udfordrende og varieret job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • et job med høj grad af frihed i opgavetilrettelæggelsen, men også et stort ansvar for egne opgaver
  • et job med løbende forandringer indenfor økonomistyring.

Yderlig information

Hør mere om jobbet hos:

  • teamleder i Økonomi Karsten Staudt Kvistgaard på mobil 51 48 98 77 eller mail ksk@struer.dk

Ansøgningsfrist 

Den 21. juni 2018 kl. 10.

Første samtalerunde afholdes den 25. juni 2018. Evt. anden samtalerunde afholdes den 28. juni 2018.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Struer

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.