Find job

Senior Finance Business Partner

søges til velkonsolideret nordisk handelsvirksomhed ved Aarhus

Beskrivelse

Som Senior Finance Business Partner bliver du højre hånd til virksomhedens økonomichef, og vil være en central aktør i samarbejdet mellem koncernen og økonomiafdelingen. Du vil løbende skabe bedre processer og arbejdsgange for SOX og det interne kontrolmiljø, således at blandt andet medarbejderne i afdelingen bliver mere trygge i deres daglige arbejde i forhold til koncernens standarder. Herudover vil du varetage en række tilbagevendende opgaver i forhold til rapportering, skat og årsafslutning. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Tovholder på diverse regnskabsmæssige projekter
  • Tovholder på intern kontrolmiljø, herunder SOX
  • Optimere forretningen
  • Bistå månedlig rapportering
  • Support til forretningen, controllere og back office
  • Beregning af skat og udskudt skat i alle lande
  • Transfer Pricing dokumentation
  • Sikre god relation til interne interessenter og samarbejdspartnere
  • Ad hoc-opgaver/-analyser.

Om virksomheden

Virksomheden, hvis historie går mere end 85 år tilbage, er markedsledende inden for sit felt i Norden og er i dag ejet af en større børsnoteret koncern. Gennem de senere år har koncernen både globalt og i Norden vækstet organisk og gennem opkøb af lignende virksomheder. Denne vækst forventes at forsætte de kommende år både i Norden og globalt. I Norden beskæftiger virksomheden ca. 80 medarbejdere, heraf hovedparten i Danmark på forskellige lokationer. Det nordiske hovedkontor er placeret i en forstad til Aarhus. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold herunder pensionsordning, forsikringer og frokostordning.

Personlige kompetencer

Du er en struktureret og kvalitetsbevidst person med gode analytiske evner og nysgerrighed i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Herudover har du en god forretningsforståelse og trives i en udadvendt rolle med mange kontakter.

IT-kompetencer

Du har flair for IT.

Uddannelse & Erfaring

Du har en cand.merc. eller tilsvarende og som minimum flere års erfaring fra en mellemstor eller stor international koncern eller et større revisionshus

Sprog

Engelsk i skrift og tale.

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Christina Nielsen.

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Job ID3047 
KontrakttypeFast stilling 
ArbejdstidFuldtid 
LønLøn efter kvalifikationer 
Sted Viby J 
AnsættelsesstartEfter aftale.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Aarhus

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.