Find job

Regnskabs- & økonomichef

søges til dansk datterselskab i stor international koncern på Vestegnen

Beskrivelse

Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og en del af den lokale ledelse. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af en medarbejder, som står for virksomhedens daglige bogholderi. Din primære funktion vil være rettet mod tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men du vil også tage hånd om hands on-opgaver. Udover økonomifunktionen vil du også blive ansvarlig for ledelsen af virksomhedens indkøbs- og logistikfunktion som består af tre medarbejdere. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens direktør, samt have tæt kontakt til moderselskabet. Der vil kunne forekomme rejseaktivitet i meget begrænset omfang. 

Arbejdsopgaver

  • Ledelse af en regnskabsmedarbejder og tre indkøbs- & logistikmedarbejdere
  • Budgetter og budgetopfølgning
  • Analyser
  • Forecast
  • Cash Flow og nøgletal
  • Rapportering til moderselskab
  • Forberedelse af årsregnskab til revisor
  • Sparringspartner for direktør på forretningsudvikling
  • Optimering af processer
  • Kontakt til myndigheder, forsikringer og bank
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en meget veletableret og solid salgsvirksomhed, der er en del af en større international koncern. Virksomheden er repræsenteret i mere end 90 lande og beskæftiger over 2.000 medarbejdere på verdensplan. Det danske selskab har hovedkontor i Brøndby og beskæftiger godt 20 medarbejdere, der arbejder i et meget uformelt og dynamisk miljø med fokus på en professionel behandling af kunderne. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring, og medarbejderarrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du stabil og loyal. Du har en fleksibel tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at overskue mange problemstillinger samt øjne muligheder for at forbedre de processer, som økonomifunktionen arbejder efter. Herudover er du kvalitetsbevidst og sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet.

IT-kompetencer

Du er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer

Uddannelse & erfaring

Du har gerne en HD-R eller Cand.merc. og erfaring fra en lignende stilling

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen & Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Job ID / 3048 
Kontrakt type / Fast stilling 
Arbejdstid / Fuldtid 
Løn / Løn efter kvalifikationer 
Sted / Brøndby 
Ansættelsesstart / Efter aftale 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Brøndby

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.