Find job

Generalist til sekretariat for miljøovervågning

Vil du sammen med andre nå resultater af betydning for natur og vandmiljø? Skabe viden til brug i forvaltning og politik? Er du god til at koordinere og styre opgaver? Har du lyst til at lede projekter og effektivisere processer?  

Så har vi måske det rigtige job til dig. Miljøstyrelsen søger en AC-generalist til vores sekretariat for det landsdækkende overvågningsprogram for vandmiljø, natur og luft (NOVANA).  

Opgaver og organisering  

Miljøstyrelsen har ansvaret for NOVANA-programmet, der blandt andet indebærer overvågning af miljøtilstanden i hav og fjorde, vandløb og søer samt kvaliteten af grundvandet og udbredelsen af forskellige naturtyper og arter. Se mere om programmet på http://mst.dk/natur-vand/overvaagning-af-vand-og-natur/. Overvågningsopgaverne løses dels af enhederne i styrelsen, dels ved brug af eksterne konsulenter og analyselaboratorier.  

Ansvaret for den overordnede planlægning og styring af NOVANA-programmet på tværs af landet ligger i et sekretariat i Miljøstyrelsen Storstrøm i Nykøbing F. Opgaverne indebærer foruden sekretariats betjening af direktion og den chefgruppe, der har det faglige programansvar, også procesledelse på arbejdsplanlægning, aktivitetsopfølgning og budgetstyring samt diverse projektopgaver, herunder f.eks. EU-udbud af konsulentydelser og laboratorieanalyser, samt ikke mindst en aktuel modernisering af miljøovervågningen, der bla. indebærer forstærket fokus på datakvalitet og øget digitalisering af arbejdsprocesserne. Sekretariatet har derudover løbende kontakt med Aarhus Universitet (DCE) og GEUS, der er programrådgivere og fagdatacentre for Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom sekretariatet understøtter et dialogforum med kommunerne om miljøovervågning. Funktionen indebærer mange interne og eksterne kontaktflader og samarbejdsrelationer.  

Din profil  

  • Du er samfundsvidenskabelig kandidat eller har lignende generalist prægede kompetencer indenfor planlægning, styring, økonomi og projektledelse 
  • Du har erfaring med at facilitere og styre processer i både kortere og længere forløb
  • Du er fortrolig med økonomi og tal, har analytisk sans, skriver godt (kort og præcist), kan forstå teknisk-faglige problemstillinger og er en stærk bruger af IT  
  • Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra offentlig forvaltning og gerne med digitaliserings projekter  

Som personlige egenskaber vil vi lægge særlig vægt på, at du har/er  

  • Naturlig evne til hurtigt at få forretningsforståelse og etablere gode samarbejdsrelationer – internt som eksternt
  • Organisationstalent samt flair for at styre processer og projekter, herunder sætte mål, følge op og støtte undervejs 
  • Fokus på fremdrift, løsninger, er positiv og godt kommunikerende overfor chefer, kolleger og samarbejdspartnere 
  • Lyst til teamarbejde om en fælles opgaveportefølje, men også selvstændig og målrettet på dine egne opgaver

Vi tilbyder  

En stilling med alsidige og spændende opgaver, der giver netværk og bred indsigt i styrelsen. Der er stort ansvar og gode udviklingsmuligheder i jobbet. Sekretariatet består i forvejen af 3 dygtige og engagerede medarbejdere - med reference til en kontorchef. Som arbejdsplads har vi fokus på styrelsens mål og strategier, samt at vi løser vores opgaver effektivt og til tiden. Der er en flad struktur med kort vej mellem chefer og medarbejdere. Stemningen er uhøjtidelig, og omgangstonen er direkte og præget af både humør og respekt. Arbejdsmiljøet er godt.  

Om os  

Enheden i Nykøbing F. har - foruden den landsdækkende sekretariatsfunktion på overvågningsområdet - ansvar for en bred vifte af vand- og naturovervågningsopgaver i vores geografi samt en række tværgående digitaliseringsopgaver. Enheden har i øvrigt ansvar for opgaver indenfor Natura 2000-planlægning samt også myndighedsbehandling samt administration af tilskud efter skovloven.  

Løn og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Miljøstyrelsen, Fejøgade 1, 4800 Nykøbing F. Ønsket start 1. oktober 2018.  

Flere oplysninger 

Du er velkommen til at kontakte Kontorchef Søren Oldenburg på mobil 22 89 40 25.  

Sådan søger du stillingen  

Du søger stillingen online ved at trykke på "søg jobbet her". Dine oplysninger vedlagt ansøgning og CV skal vi have senest den 24. august 2018. Der vil være samtaler 29. august 2018.  


Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i København og 10 enheder over hele landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Nykøbing Falster

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.