Find job

Empatisk afdelingsleder med erfaring i projektindkøb

Vil du være leder for elleve engagerede og motiverede category managers, strategiske indkøbere og koordinatorer, der alle arbejder for at understøtte den grønne omstilling i energibranchen? Du får ansvar for afdelingen Anlægsindkøb, som i tæt samarbejde med en veletableret projektorganisation arbejder med strategiske indkøb til Energinets store anlægsprojekter i milliardklassen. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia - tæt på motorvejsnettet og med under en times kørsel fra fx Aarhus, Esbjerg og Odense.

Store capex-investeringer og tæt samarbejde med projekterne

Du indgår i et dynamisk indkøbsområde på mere end 50 medarbejdere, der arbejder med både indirekte og direkte kategorier, procurement excellence, kontrakt- og udbudsjura samt masterdata og disponering. Her er vores fokus at skabe fælles retning, øge modenheden omkring indkøbsprocessen og udvikle indkøbs-setuppet i Energinet mod øget effektivitet, skalerbarhed, datadrevne beslutninger samt digitalisering. Som afdelingsleder bliver du del af et velfungerende og udviklingsorienteret lederteam for indkøbsområdet sammen med tre andre afdelingsledere og indkøbschefen.

De vigtigste opgaver er at sikre, at afdelingen proaktivt understøtter værdiskabelse hos samarbejdspartnerne via gode relationer og gode kompetencer samt driver rammeaftaler for standardkomponenter og -ydelser, der sikrer lavest mulige levetidsomkostninger. Derudover er du spydspids for at drive og videreudvikle category management-konceptet for vores capex-indkøb, som omfatter kategorierne kabler og ledninger, stationer, konstruktioner og entreprenørydelser. Du er ligeledes ansvarlig for, at afdelingens KPI’er nås, samtidig med at vores interne interessenter er tilfredse med vores leverancer. Du får derfor både i og udenfor virksomheden en stor kontaktflade, som skal plejes og vedligeholdes.

Du kan se frem til et udfordrende job i en virksomhed, som bl.a. har fokus på at udvikle og optimere indkøbsprocessen. Ud over den ledelsesmæssige opgave deltager du selv i flere at vores store projekter, hvor du som medlem af styregrupperne er med til at sætte retning for projekterne.

Erfaren leder med stærke relationsevner

Du har en teknisk eller kommerciel baggrund og minimum 7 års erfaring fra lignende lederjob. Samlet har du ideelt minimum 10 års erfaring fra en indkøbsfunktion i en større virksomhed, hvor du har opnået erfaring med projekt- og capex-indkøb. Har du derudover erfaring med forandringsledelse, stakeholder management, EU-udbud og category management på strategisk niveau, er det et stort plus, ligesom det er en fordel, hvis du har tidligere har arbejdet i en større koncern. Da du skal kommunikere med mange forskellige mennesker i og uden for virksomheden, er det vigtigt, at du har gode kommunikationsevner og behersker dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt.

Samtidig er du vant til at håndtere komplekse problemstillinger, og med dit kendskab til indkøbsprocessen er du i stand til at etablere et stærkt tværorganisatorisk samarbejde og fastholde gode relationer.

”Jeg lægger vægt på, at du som leder brænder for at videreudvikle medarbejderne i afdelingen, hvor samarbejde er i fokus, og hvor din faglige sparring og din proaktive og vedholdende facon inspirerer medar-bejderne til at nå ambitiøse mål”, fortæller indkøbschef Kasper Vestergaard Larsen.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag til via linket ”send ansøgning”. Indkomne ansøgninger behandles løbende, og vi tager annoncen af hjemmesiden, når vi har fundet den rette kandidat – så jo før du søger jobbet, jo bedre er dine muligheder. Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte indkøbschef Kasper Vestergaard Larsen på telefon 2333 85 60. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Energinet varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og naturgas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vi ejer energiens motorveje og bidrager til at skabe fair konkurrence på markedet for el og gas til gavn for forbrugerne. Vi er en selvstændig offentlig virksomhed med ca. 1200 engagerede og fagligt højt uddannede medarbejdere. Med afsæt i værdierne tillid, mod, forretningsorientering, udvikling, ansvarlighed og engagement lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Se film om Energinet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Fredericia

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.