Find job

IT-koordinator til Finansforbundet

Finansforbundet sætter i de kommende år særligt fokus på den digitale transformation. Vi skal levere digitale medlemstilbud, ligesom vores organisation, processer og systemer skal udvikles og digitaliseres. Vi har mange gode idéer, og kræfter til at føre dem ud i livet. Vi søger en dygtig og ambitiøs koordinator til vores it-sektion - en koordinator der både kan håndtere den daglige drift, men som også formår at binde den digitale udvikling af forbundet sammen med vores it-sektion. 

Jobbet

Du får ansvaret for den daglige drift af Finansforbundets IT-sektion bestående af 5 medarbejdere, som organisatorisk er placeret under området Forretningsudvikling. Du får ansvaret for IT-sektionens pro­duktion, herunder fremdrift, økonomi, etc, og skal sikre, at Finansforbundets it-drift, udvikling og vedligeholdelse kører på skinner, og at vi kontinuerligt arbejder med at optimere vores systemportefølje.

Derudover får du ansvar for vores it-leverandørstyring og styrkelsen af denne, ligesom du skal fungere som bindeled mellem forretningen og IT – herunder særligt koblingen til vores digitale program, og sikring af, at sektionens medarbejdere involveres når relevant.

Hovedelementener er følgende:

  • Sikre koordinering af den daglige it-drift og udvikling
  • Sikre, at vi sammentænker teknik og forretning bedst muligt på tværs af digitale projekter og tænker strategisk i forhold til udviklingen af vores systemportefølje
  • Sikre styring af vores it-leverandører (hosting, medlemssystem, etc.)
  • Give input i forhold til nye tekniske muligheder, nye versioner af systemer, etc.
  • Opbygge in-house miljø til eksterne udviklere og være tovholder på kontakten til eksterne udviklere, der løbende arbejder fra vores kontorer.

Din profil

Du skal have dine it-ledelsesfaglige kompetencer og governance på plads - dvs. erfaring med anvendelse af flere styringsværktøjer såsom SCRUM, Prince2, ISO, etc., og evnen til at anvende dem i dagligdagen. Du skal du kunne tænke forretningsstrategisk, så du sammen med dine kolleger i IT, kan bidrage til at omsætte forretningens behov til konkrete tiltag.

Du arbejder resultatorienteret, effektivt, analytisk og struktureret, og du er fokuseret på at afslutte op­gaver – hvilket naturligvis også omfatter den fornødne dokumentation. Samtidig formår du at have det store overblik. Du har et naturligt servicegen, som matcher IT, som en servicefunktion i Finansforbundet.

I stillingen vil du ikke have direkte personaleansvar, da dette er placeret hos områdechefen for Forretningsudvikling, men du skal have evnen og lysten til at udøve den daglige faglige ledelse gennem faglig sparring og koordinering og hele tiden med en målsætning om at arbejde for, at sektionen fungerer optimalt. Derudover at du er klar til at ”lægge hånden på kogepladen” og selv tag del i den daglige drift.

Du er kommunikativ stærk i både skrift og tale, og trives i en rolle, hvor dine evner til at etablere relationer og netværk på tværs af organisationen er afgørende. Du kan lide at arbejde med mennesker. Det er en fordel, hvis du har kendskab til eller erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation.

IT i Finansforbundet

Finansforbundet er inden for de sidste år gået i skyen. Vi har danskhostede servere, men anvender også Azure. Vi arbejder generelt med Microsoft-produkter, herunder Office 365 og Dynamics 365 CRM - vores medlemssystem er på vej over på Dynamics 365 BC. Vores hjemmeside er en eksternt udviklet Sharepoint 2013-løsning, hvor vi selv udvikler i servicelag mellem medlemssystem og hjemmeside.

Vi tilbyder:

En spændende og udviklende stilling i et stærkt fagligt miljø, med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst Her er gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse.

Vil du vide mere, kan du kontakte forretningsudviklingschef Nicolai Fischer-Bogason på 6120 9773, efter den 8. jan 2019.

Ansøgningsfrist mandag den 14. januar 2019.

Der gennemføres samtaler den 23., 24. og 28. januar 2019. Ansættelse 1. marts 2019.

Ansøgning og CV, mærket "IT-Koordinator", sendes til hrm@finansforbundet.dk, att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.


I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.  Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 53.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.