Find job

AC-fuldmægtig til ledelsesbetjening i stor frivilligorganisation

Beredskabsforbundet er en frivilligorganisation med en stolt 84 år lang historie og over 6.000 medlemmer. Beredskabsforbundet organiserer de frivillige i de danske beredskaber, rekrutterer deltidsbrandfolk og uddanner befolkningen til at blive mere selvhjulpne i tilfælde af katastrofer. Vi søger en AC-fuldmægtig til vores sekretariat. Dit kontor bliver inden for nærmeste fremtid i København ved Rådhuspladsen, men vi ligger i øjeblikket i Hedehusene.  Beredskabsforbundet er i gang med en gennemgribende fornyelsesproces med fokus på høj effektivitet, troværdighed og udvikling af de administrative processer, hvilket denne stilling særligt skal understøtte.

Dine væsentligste opgaver vil være:

  • Ledelsesbetjening af vores præsidie og landsledelse, herunder sagsstyring, mødebooking og -indkaldelser, samt koordinering af bidrag fra kolleger i sekretariatet ifm. udarbejdelse af dagsordener og referater
  • Koordinering og implementering af beslutninger truffet i præsidie og landsledelse
  • Ledelsesbetjening af vores direktør og øvrige sekretariatsledelse
  • Selvstændigt udarbejdelse af sagsnotater, beslutningsoplæg, politikker og anden ledelsesinformation
  • Udarbejdelse af udkast til rapporter og ledelsesberetninger
  • Koordinering og rettidig afrapportering på mål og resultatkontrakt til vores tilsynsmyndighed.
  • Projektledelse af strategiske projekter
  • Budgetopfølgning på dine aktiviteter i samarbejde med sekretariatslederen
  • Mindre økonomiopgaver, som ikke kræver forudgående erfaring.
  • Udvikling af politikker til løbende sikring af GDPR og fungere som DPO.
  • Andre ad hoc-opgaver

Vi forestiller os, at du er nyuddannet, eller har et par års erfaring fra en politisk styret organisation. Du har en relevant kandidatuddannelse, gerne indenfor statskundskab, jura, eller en anden samfundsfaglig uddannelse. Du har dokumenterede evner til at formulere dig struktureret og præcist. Hvis du er nyuddannet, vil du blive grundig oplært i udarbejdelse af sagsnotater og ledelsesindstillinger. Du må meget gerne have erfaring fra en anden frivilligorganisation eller et andet miljø, hvor folk drives af indre motivation. Du skal finde glæde ved at omgås mange forskellige slags mennesker og skabe relationer på tværs af alder og baggrund. Vores frivillige mener, at det at hjælpe er en æressag, og det gør vi også i sekretariatet.

Vi leder efter en medarbejder med høje ambitioner på organisations vegne, som kan hjælpe os med den forandringsproces vi er i gang med. I samarbejde med sekretariatslederen skal du hjælpe med udviklingen af styringsværktøjer og administrative processer i sekretariatet. Vi arbejder i en kompleks ledelsesstruktur med mange ledelsesniveauer og det er en fordel, at du har politisk tæft og blik for andre interessenters perspektiver. Den rette kandidat vil blive en nøglemedarbejder for ledelsen, som du kommer til at samarbejde helt tæt med.

Beredskabsforbundet er en selvejende institution med en statslig bevilling på 14,7 mio. i 2019. Sekretariatet består af 11 fastansatte, og du vil referere til sekretariatslederen. Vi forventer, at du vil have lyst til at samarbejde med dine kolleger omkring udviklingen af sekretariatets samlede opgaver. Du vil indgå i et team, hvor vi lægger vægt på at hjælpe hinanden og du vil kunne få sparring omkring organisationen og løsningen af dine opgaver. Stillingen er med en høj grad af frihed, men du skal forvente en del arbejde i aftentimerne og weekenderne med rejser til alle dele af landet i forbindelse med møder i præsidiet og landsledelsen. Til gengæld får du udpræget fleksibilitet i forbindelse med tilrettelæggelsen af dit arbejde. Det er en fordel, at du har kørekort. Vi har en tjenestebil i sekretariatet.

Ansøgningsfrist: 19. januar 2019.

Beredskabsforbundet er en selvejende institution. Du vil blive ansat på en individuel kontrakt. Løn- og ansættelsesforhold ligner overenskomsterne inden for det statslige område.

Ansøgning og CV sendes via "Søg jobbet her".

I ansøgningen bedes du oplyse referencer, helst på to tidligere ledere, som kan kontaktes umiddelbart efter første samtale.

Samtaler afholdes d. 24. eller 25. januar. Anden samtale afholdes eventuelt d. 28. januar. Tiltrædelse 1. marts 2019, eller hurtigst muligt.

Du kan læse mere om os her.

Nærmere oplysninger om stillingens indhold og kravene til profilen rettes til Sekretariatsleder Louise K. Jühne Paulsen (lpa@beredskab.dk) eller på telefon 30763162.

Det giver sig selv, men vi opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge uanset deres seksuelle orientering, etniske baggrund, og religiøse overbevisning.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Hedehusene

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.