Find job

Udviklingsorienteret financial controller til Vejdirektoratet - genopslag

Brænder du for controlling og regnskaber, og har du lyst til at arbejde med udviklingen af samtlige regnskabsmæssige facetter af det statsligt regnskab?

Vejdirektoratet søger en udviklingsorienteret controller, der vil bidrage til at sikre velfungerende regnskabsprocesser, gode interne kontroller og en fortsat øget regnskabskvalitet i en offentlig anlægsvirksomhed med stor politisk bevågenhed.

Dine opgaver:

Vi tilbyder en udviklende, men også krævende stilling med spændende regnskabsmæssige problemstillinger. Der er gode muligheder for faglig udvikling og tæt samarbejde med dedikerede kollegaer på tværs af økonomiområdet, men også andre faggrupper.

Du kommer til at sidde i en nøgleposition i en organisation, der er i konstant udvikling, og hvor vi i regnskabsafdelingen arbejder på at redefinere vores position i organisationen som en mere udadgående, opsøgende og digital funktion. Derfor søger vi én der med sin personlighed, udadvendte tilgang og faglige ballast vil være med til at vidensdele og samarbejde på tværs af organisationen for tilsammen at sikre Vejdirektoratets fortsatte succes.

Ud over din faglige ballast som controller, er det afgørende, at du selv behersker de regnskabsmæssige principper, som ligger til grund for vores arbejde. Du kan med andre ord selv ’regne den ud’ og hjælpe med eventuelle tilretninger af regnskabsmæssige problemstillinger igennem eksempelvis komplekse bogføringer.

Du bliver en del af finansteamet med otte engagerede og kompetente kollegaer, som er en del af Vejdirektoratets regnskabsafdeling på i alt 13 medarbejdere. Du kommer til at arbejde med stort set alle discipliner inden for den finansielle controlling og drift i en regnskabsafdeling.

Dine arbejdsopgaver bliver at bidrage til bl.a.:  

  • Udarbejdelsen af kvartals-, halvårs- og årsregnskaber
  • Regnskabsanalyser og udvikling af ledelsesinformation
  • Videreudvikling af interne kontroller centralt og decentralt
  • Udarbejdelse af regnskabsvejledninger
  • Forberedelse og kvalitetssikring af revisionsmateriale
  • Afstemning og opfølgning på balanceposter
  • Sikre driften i regnskabsafdelingen
  • Problemløse komplekse regnskabstekniske problemstillinger
  • Udvikling af skabeloner og værktøjer til at lette hverdagen i regnskabsafdelingen
  • Digitalisering af de regnskabsmæssige processer
  • Forretningspartner for den øvrige organisation i forhold til finansiel controlling

Om os:

Du bliver ansat i Vejdirektoratet, i én af de mest ambitiøse økonomifunktioner i staten. Vi vil være blandt de bedste økonomifunktioner i staten og derfor stiller vi store krav til kvaliteten i opgaveudførslen samt evnen til at sikre et godt og konstruktivt samarbejde med kollegaer og resten af Vejdirektoratet.  

Økonomiområdet består af ca. 45 medarbejdere og omfatter udover regnskabsafdelingen også en budgetafdeling, en analyseafdeling samt afdelingen for Virksomhedsstyring (business controlling).

Din profil:

Du lægger vægt på samarbejde og har et stort engagement og drive i forhold til at sikre en høj kvalitet i udførelsen af opgaven. Du er som person udadvendt og sætter en ære i altid af aflevere et godt gennemarbejdet materiale indenfor den angivne deadline.  

Du har minimum en kontoruddannelse med speciale i økonomi, gerne en HD-R eller lignende, og du har minimum 2-4 års relevant erhvervserfaring indenfor controlling fra en større regnskabsafdeling. Gerne en statslig eller anden offentlig organisation. Du er superbruger af Excel, og erfaring med SAP vil være en fordel.

Dine løn- og ansættelsesvilkår:

Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af dine kvalifikationer. Du ansættes som controller og forventet opstart er snarest muligt.

Vejdirektoratet tilsigter generelt en god balance mellem arbejdsliv og fritid og øvrigt socialt sammenhold, eksempelvis gennem en af Vejdirektoratets mange sportsforeninger.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Dit ansættelsesområde vil være Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Tjenestested er Vejdirektoratet i afdelingen for Regnskab, hvor du ansættes i Økonomiområdet på adressen Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal, 1577 København V.

Til daglig vil du referere til Regnskabschefen.

Læs mere:

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Regnskabschef Louise Feldborg på telefon 5040 6232.

Er du interesseret?

Send din ansøgning senest onsdag den 23.januar 2019. Samtalerne vil blive afholdt fredag den 25. januar 2019.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg jobbet her”. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.

I Vejdirektoratet er vi med til at skabe fremtidens infrastruktur i Danmark. Vi er et stort hold af fagligt engagerede medarbejdere, der arbejder innovativt sammen med hele vejsektoren for at skabe de bedste løsninger, der kan få mennesker og varer nemt og sikkert frem.

Vi tager hånd om dagligdagens trafikale udfordringer, planlægger og styrer nogle af landets største og mest komplekse anlægsprojekter, mens vi har et vågent blik på morgendagens udvikling med fx selvkørende biler.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.