Find job

Risk Manager til Danmarks Skibskredit

Er du ambitiøs, og vil du være med til at styrke og udvikle vores risikofunktion? Som Risk Manager i Danmarks Skibskredit vil du indgå i vores Risk Management-team, der spiller en central rolle i organisationen.

Om Danmarks Skibskredit

Danmarks Skibskredit er en velkonsolideret, international virksomhed med ca. 80 ansatte, der forvalter en udlånsportefølje på ca. DKK 38 mia. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder i rederibranchen med skibsfinansiering. Vidensniveauet er højt og ansvaret stort. Opgaverne er mange og spænder bredt inden for alle aspekter af finansiel virksomhed. Arbejdsdagen er præget af god atmosfære, en flad organisationsstruktur, korte beslutningsprocesser samt et stærkt fagligt miljø.

Danmarks Skibskredit udsteder dækkede obligationer til at finansiere udlån til shippingkunder og forvalter en egenkapital på ca. DKK 9 mia. Derudover anvender Danmarks Skibskredit derivater til styring af finansielle risici. Vi er underlagt tilsvarende regelsæt som danske pengeinstitutter og anvender standardmetoder til risikorapportering.

Om jobbet                        

Risk Management-afdelingen er under udvikling, og vi søger derfor en ambitiøs kollega, der har mod på at tage ansvar og sætte sit præg på afdelingen. Du vil indgå i et fagligt stærkt team på 3 medarbejdere, hvor der er rig mulighed for faglig udfordring og udvikling. Risk Management er en væsentlig aktør i de finansielle beslutningsprocesser og en værdifuld sparringspartner for direktionen.

Som Risk Manager vil du arbejde med markedsrisiko, likviditetsrisiko og modpartsrisiko. Herunder vil du beskæftige dig med risikostyring, risikoanalyse, udarbejdelse af stresstest og rapportering inden for markeds- og likviditetsområdet. Du kommer til at videreformidle analyser til den øverste ledelse og bestyrelse, og du vil få selvstændigt ansvar for projekter og opgaver.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

  • Beregning og overvågning af finansielle risici i finansieringsporteføljen og beholdninger under balanceprincippet
  • Udvikling og implementering af risikoværktøjer og styringsrammer
  • Udvikling af rapportering inden for markeds- og likviditetsområdet
  • Risikorapportering til ledelse, bestyrelse og Finanstilsyn
  • Deltagelse i og styring af tværorganisatoriske projekter
  • Tværfagligt engagement og kommunikation med afdelinger rundt i huset.

Om dig

Du er en performanceorienteret holdspiller med ambitioner og stræber efter at levere resultater af høj kvalitet. Du har en god forståelse af finansielle produkter og en veludviklet analytisk sans, arbejder struktureret med data og har øje for detaljen. Du forstår vigtigheden i at indgå i et samarbejde med andre interessenter og kommunikerer klart og tydeligt både skriftligt og mundtligt.

Den ideelle kandidat har:

  • Relevant erfaring inden for finansielle markeder og risikostyring i en finansiel organisation eller lignende
  • Bredt kendskab til finansielle produkter og finansiel risikostyring
  • En relevant uddannelse f.eks. cand.scient.oecon., cand.merc.mat., cand.polit. eller lignende
  • Erfaring med eller interesse for systemudvikling. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SQL eller VBA
  • Gåpåmod, er løsningsorienteret, tager ansvar og har lyst til at lære nyt.

Kontakt og ansøgning

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Head of Risk Management Andreas Hertz-Poulsen tlf. 3333 9333. Du kan sende dit CV og ansøgning ved at klikke på knappen ’Søg jobbet her’ nedenfor. Stillingen besættes, når vi har fundet den rigtige kandidat.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.