Find job

Collaboration Manager til Telenor

Kan du sikre den fortsatte udbredelse, udvikling og anvendelse af Telenors digitale samarbejdsværktøjer på tværs af vores organisation? Forstår du hvorfor og hvordan Office 365, SharePoint, Viju, møderumsudstyr mv. er med til at gøre dagligdagen lettere for Telenors medarbejdere? Og vil du spille en helt central rolle i at sikre, at dine kolleger udnytter værktøjernes fulde digitale potentiale? Så er vi overbeviste om, at stillingen som Collaboration Manager er den helt rigtige for dig! 

Du kan sikre det fulde digitale potentiale i vores samarbejdsværktøjer 

I Telenor bruger vi aktivt Office 365, SharePoint, Viju m.fl. som digitale samarbejdsværktøjer for det daglige arbejde og samarbejdet på tværs af virksomheden i Danmark og resten af den globale Telenor-koncern. Da vores nuværende Collaboration Manager har fået nye udfordringer i vores globale organisation, søger vi en ny kollega, der som vores Collaboration Manager, kan sikre den fortsatte udbredelse, udvikling og anvendelse af samarbejdsværktøjerne på tværs af virksomheden. Du har mange bolde i luften og kommer til at spille en helt central rolle i at sikre, at dine kolleger udnytter værktøjernes fulde digitale potentiale, anvender dem på den mest optimale måde og dermed arbejder så effektivt som muligt.

Som Collaboration Manager får du en række kerneopgaver: 

  • Du har ansvar for governance af Telenors portefølje af digitale værktøjer 
  • Du sikrer at vi henter de mulige digitale gevinster og optimeringer 
  • Du underviser og træner kolleger på tværs af Telenor i vores collaboration værktøjer 
  • Du har ansvar for at vi har en effektiv SharePoint-udvikling, rettighedsstyring og brugersupport 
  • Du er overordnet ansvarlig for alle interne Sharepoint sites i Danmark, ligesom du opbygger og vedligeholder et korps af Collaboration Advisors (superbrugere) i Telenor 
  • For 2019 specifikt – driver du den videre (tekniske) udrulning af O365, herunder migrering af portaler og sites i tæt samarbejde med vores Technology division, portalejere, Telenor Group og vores globale IT support, GSS 

Selvsagt er det også dig, der er ansvarlig for løbende at vurdere om vi har de rigtige digitale værktøjer og drive evt. opgraderinger eller nye implementeringer, herunder også den træning, kommunikation og de tekniske issues der er forbundet med denne type projekter.

Du har både samarbejdsevner og teknisk nysgerrighed i din digitale værktøjskasse  

Om du har en teknisk uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men vi forventer at du har stor teknisk nysgerrighed og trives med at være first mover på den nyeste teknologi. Du kommer desuden med et godt kendskab til digitale samarbejdsværktøjer og forstår hvorfor og hvordan netop O365, Viju, møderumsudstyr mv. er med til at gøre dagligdagen lettere for Telenors medarbejdere. Du har en åben og udadvendt samarbejdsform som gør, at du er god til at opbygge relationer internt i organisationen og i forhold til resten af den globale Telenor-koncern. Det falder dig naturligt at samarbejde bredt og du trives med at vejlede kolleger og proaktivt finde praktiske løsninger på deres daglige udfordringer.

Derudover tænker vi at du kan sige ja til følgende:

  • Erfaring med SharePoint (udvikling, rettighedsstyring og brugersupport) 
  • Godt kendskab til O365 og ideelt set også erfaring med udrulning af O365 
  • Undervisningserfaring og erfaring med at udvikle relevant undervisningsmateriale 
  • Selvstændig og ambitiøs ift. at drive dine egne opgaver 
  • Stærke kommunikationsevner og dygtig til at komme igennem med dine budskaber 
  • Har en iboende nysgerrighed og en lyst til løbende at udvide din faglige horisont, fx i arbejdet med nye teknologiske muligheder og værktøjer, eller andre opgaver på sigt 

Hvem er vi? 

Som vores nye kollega i People & Organisation, får du 40 dedikerede og fagligt ambitiøse kolleger fordelt på hhv. København og Aalborg, der med hver deres spidskompetence inden for HRBP, talent management, change management og metode, HR-operation, HR-analyse mv. brænder for at gøre en oprigtig forskel for vores medarbejdere og vores forretning. Organisatorisk vil du referere til Head of HR Transformation Support, Peter Holm. People & Organisation er et både travlt og efterspurgt team, og vores arbejde er kendetegnet ved et ønske om at samarbejde bredt på tværs af organisationen og bidrage til at skabe sammenhæng for fremtidens Telenor.

Interesseret? 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Director, Head of HR Transformation Support, Peter Holm, på tlf. +45 6050 6974 / phm@telenor.dk.

Du er også meget velkommen til at søge stillingen via "Søg jobbet her".

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 27. januar 2019. 


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 8 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

København eller Aalborg

Job hos virksomheden

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.