Find job

Senior Finance Business Partner

søges til en stor international virksomhed ved Juelsminde

 

Beskrivelse

Som Senior Finance Business Partner bliver din væsentligste opgave, at supportere, udfordre og optimere forretningen i en stor international produktionsvirksomhed med datterselskaber flere steder i verden. Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor der vil være særdeles gode muligheder for at præge stillingens indhold. Du vil få en central rolle i organisationen og være i tæt kontakt med ledelsen og virksomhedens tre finansielle controllere. Opgaverne udføres i samarbejde med især produktionen, men der vil også være samarbejde med hovedparten af den øvrige organisation. Med reference til virksomhedens CFO vil du indgå i en controlling-funktion, hvor du vil få kompetente kollegaer. Dine opgaver er:

Arbejdsopgaver

  • Udarbejdelse og standardisering af forretningsoptimerende analyser og processer på tværs af koncernens danske og internationale selskaber
  • Analysere, vedligeholde og sikre valide kostpriser, herunder standardisering af kostprismodel på koncernniveau
  • Opfølgning på forretningskritiske KPI'ere
  • Deltagelse i udvikling af BI-system og andre rapporteringsanalyseværktøjer
  • Deltagelse i budgetproces
  • Ad hoc-analyser og rapporter

Om virksomheden

Her er tale om en meget velkonsolideret dansk produktionsvirksomhed med ca. 325 medarbejdere i Danmark og ca. 220 medarbejdere i en række datterselskaber rundt i verden. Virksomhedens historie går mere end 100 år tilbage og er i dag ejet af en fond, hvis formål er at eje, drive og udvikle virksomheden. Virksomheden er meget innovativ og fokuserer løbende på at udvikle og producere de bedste produkter samt servicere kunderne bedst muligt. Virksomheden er meget international og eksporterer langt hovedparten af sine produkter. Der tilbydes særdeles gode ansættelsesforhold i form af 7-ugers ferie, god pensionsordning, fleksible mødetider, massageordning, sundhedssikring, mulighed for hjemmearbejdsplads samt en velfungerende personaleforening.

Personlige kompetencer

Du er en struktureret og kvalitetsbevidst person med gode analytiske evner og nysgerrighed i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Herudover har du en god forretningsforståelse og trives i en udadvendt rolle med mange kontakter. Som person er du god til at skabe tillidsfulde relationer

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Erfaring & uddannelse

Du har flere års erfaring fra en lignende stilling i en produktionsvirksomhed, samt en uddannelse der understøtter din erfaring. Du kunne fx være HD eller Cand.merc.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Job ID / 3210 
Kontrakt type / Fast stilling 
Arbejdstid / Fuldtid 
Løn / Løn efter kvalifikationer 
Sted / Juelsminde 
Ansættelsesstart / Efter aftale 

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Juelsminde

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.