Find job
Porteføljeplanlægger med procesforståelse og kommunikationstalent

Som en af Danmarks største bygherrer har Banedanmarks bygherredivision Anlæg etableret en tværgående sektion til porteføljeplanlægning, der bl.a. skal være med til at sikre en tværgående optimering af de omkring 300 projekter i porteføljen og ikke mindst at være med til at minimere risici for ressourceknaphed, flaskehalse og kollisioner i forhold til bl.a. spærringsmønstre, logistik og arbejdspladser, kompetencer og maskiner samt markedet generelt.  

Vi er i fuld gang med at definere fremtidens porteføljeplanlægning inden for fornyelses- og anlægsprojekter på jernbanen, men vi kunne godt bruge et ekstra hoved, der med sin erfaring og viden kan bidrage både til udviklingen af enheden og til det daglige arbejde med porteføljen.  

Du vil blive en del af stabsenheden Planlægning & Support, der ud over planlægningsfunktionen omfatter opgaver inden for rapportering, journalisering, facilitering og ledelsessupport.  

Vi er i alt 17 medarbejdere, der hver især, og ikke mindst i fællesskab, arbejder energisk for, at vores ”lille hjørne” bidrager positivt og konstruktivt til, at Anlægs projekter bliver gennemført og afleveret inden for aftalt tid, økonomi og kvalitet. Tonen er uhøjtidelig og ledelsesstilen med vægt på tillid og frihed under ansvar. 

Vi refererer til direktøren for Anlæg, og du vil få en bred kontaktflade og mulighed for at arbejde på tværs af både Anlæg og resten af Banedanmark.  

Du får arbejdssted i vores nybyggede hovedkontor i København, dog kan der forekomme rejsedage til Fredericia.    

Ansvarlig for tværgående planlægning i Anlægsdivisionen 

Som Porteføljeplanlægger får du, sammen med din planlægningskollega, ansvaret for den overordnede porteføljeplanlægning i Anlægsdivisionen. Det er et stort ansvar, der kun kan løftes gennem samarbejde med resten af organisationen. 

Den nyetablerede planlægningsfunktion er en følge af et tværgående, strategisk initiativ i Banedanmark, der bl.a. skal være med til at sikre vores projekters robusthed ved at planlægge og udjævne porteføljen ud fra en række kritiske styringsparametre. Disse er identificeret gennem erfaringsopsamling og analyser af tidligere projekter, og det bliver din opgave at sikre, at vi, til hver en tid, kan danne det nødvendige overblik over porteføljen, således at ledelsen – og i sidste ende Direktionen – kan prioritere og tage beslutninger om porteføljens sammensætning og projekternes gennemførelse. 

En af dine vigtigste opgaver er således at manøvrere i spændingsfeltet mellem det enkelte projekts behov og hensynet til den overordnede portefølje. Du agerer derfor bindeled mellem projekter og ledelse og sikrer dialogen på tværs af organisationen. 

Som nævnt er vi i fuld gang med at definere processer, værktøjer og beslutningsstrukturer, og du skal derfor kunne springe ind i arbejdet med at udvikle vores setup med lige dele egne erfaringer og ideer samt ydmyghed over for den enorme mængde af erfaring og faglighed, der findes i organisationen. 

Erfaring med tids- aktivitets- og ressourceplanlægning 

Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund som ingeniør, økonom eller lignende kombineret med praktisk erfaring med tids-, aktivitets- og ressourceplanlægning – gerne fra anlægs- eller transportbranchen. Du har relevant viden om planlægningsmetoder og -værktøjer og har tidligere arbejdet selvstændigt med planlægning og porteføljestyring. Erfaring fra en offentlig eller politisk styret organisation vil være en fordel, men ikke et krav. 

Alternativt har du tidligere arbejdet med infrastrukturprojekter på jernbanen og kunne godt tænke dig at prøve dine kompetencer af i en stabsfunktion. Din erfaring med planlægningen og gennemførelsen af store projekter kan bringes i spil i arbejdet med udviklingen af Anlægs porteføljestyring. 

Du har et godt overblik, er struktureret og vedholdende. Du tager initiativ, er analytisk stærk og evner at prioritere. Det er vigtigt, at du kan bidrage til opbygningen af vores nye planlægningsprocesser, og erfaring – eller som minimum talent – inden for facilitering eller procesledelse vil således være en tungtvejende faktor.  

Du indgår i et tæt samspil med mange medarbejdere i Banedanmark, og vi forventer derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at kommunikere med meget forskellige interessenter. Du har endvidere nemt ved at begå dig på alle niveauer i organisationen, og det er vigtigt, at du med din tillidsvækkende og nysgerrige tilgang kan skabe dialog og forståelse for forskellige behov og interesser på tværs.  

Løn 

Du ansættes i forhold til gældende AC-overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ansøgning og kontakt 

Vil du vide mere, så kontakt stabschef Gunvor Winther Hvidtfeldt. Send os din ansøgning og dit cv snarest muligt, idet vi løbende indkalder til samtale.  

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg jobbet her” og følger instruktionerne.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.