Find job

Advokat - Generalist - til medicinalvirksomhed

Har du en bred profil som advokat? Arbejder du selvstændigt og bedst med frihed under ansvar? Er du klar til at fokusere på én klient i stedet for flere? Og vil du gerne dykke ned i bl.a. kontrakter, patentrettigheder, ansættelsesret og selskabsret?  

Så er denne stilling interessant for dig; Vi søger en advokat til en generaliststilling hos vores kunde – en international medicinalvirksomhed med hovedkontor i København.  

Der er tale om en stilling med konkurrencedygtige lønvilkår, pension og sundhedssikring samt frokost- og frugtordning – og fantastiske sociale arrangementer.
Ansættelsesstart er, så snart det kan lade sig gøre.  

Vækst, fællesskabsånd og et ønske om at lykkes: 

Virksomheden har et innovativt afsæt og vokser hurtigt – er godt på vej mod 650 ansatte. Det er en både sjov og ambitiøs arbejdsplads, hvor tingene går stærkt, og hvor dagene sjældent er ens.  

Du bliver en del af et ungt og internationalt team, hvor kulturen er præget af entreprenørånd, sammenhold, diversitet og korte beslutningsveje. Teamet er drevet af fællesskabsånd og et ønske om at lykkes.  

Du får ansvar og suveræne muligheder for at udvikle dig. I denne virksomhed er der et stærkt fokus på personlig og faglig udvikling.  

En finger på pulsen i organisationen:

Du træder ind i en afdeling bestående af 6 kolleger. Afdelingen består af receptionen, jura, HR og administrationen. Teamet har en uformel tone og hjælper hinanden i en travl hverdag. Her byder alle ind, så helheden fungerer.  

Rent fysisk er administrationen placeret midt i organisationen og tæt på topledelsen, hvorfor arbejdsdagen er dynamisk og løsningsorienteret – du får en finger på pulsen i forhold til alle aspekter af virksomheden.  

Du får et tæt samarbejde og direkte kommunikation med afdelingslederen, som selv er advokat. I dette samarbejde er der frihed under ansvar og en forventning om, at du følger sagerne til dørs og informerer om processen undervejs.

Dine ansvarsområder:

Dit hovedansvar bliver at yde juridisk vejledning til alle virksomhedens afdelinger, og det er således vigtigt, at du har en imødekommende og løsningsorienteret indstilling. Du får kontakt med alle dele af organisationen, herunder også datterselskaber. Virksomheden har aktiviteter i hele EU og har sat aktiviteter i gang i resten af verden, og du får derfor ansvar for følgende: 

  • Kontrakter med leverandører, kunder, transportører, wholesalers, IT-leverandører, leasingselskaber, rekrutteringsfirmaer, udlejere af virksomhedens lokaler mv.
  • Patent- og varemærkerettigheder
  • Ansættelsesret (som backup til HR)
  • Selskabsret 
  • Ad hoc-opgaver

Dine faglige kvalifikationer:  

  • Du er uddannet jurist og har minimum et par års erfaring som advokat
  • Du har en bred profil og trives med at være generalist
  • Du får energi af at kommunikere med mange interessenter dagligt
  • Du kommunikerer flydende og professionelt på både dansk og engelsk

Dine personlige egenskaber:  

  • Du behøver ikke have kendskab til medicinalbranchen, blot du er hurtig til at sætte dig ind i nye problemstillinger på en effektiv og løsningsorienteret måde
  • Du arbejder selvstændigt, men holder naturligvis afdelingslederen løbende orienteret
  • Du tager ansvar og kan lide at håndtere mange projekter på samme tid 
  • Du arbejder struktureret og kan samtidig omstille dig hurtigt
  • Du er en udadvendt person med gåpåmod og en positiv indstilling 

Hvis du vil videre: 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Tina Løwenstein Noesgaard via mail: tln@centrum-personale.dk.

Du søger stillingen ved at sende din ansøgning og dit CV via "Søg jobbet her".

Vi indkalder kandidater til samtale i en løbende proces og afslutter rekrutteringen, når den rette kandidat er fundet.  

Centrum Personale tilbyder professionel assistance, når vore kunder har brug for en fast medarbejder eller en vikar. Vi arbejder med en omfattende emnebank, som du gratis kan blive optaget i, hvis du har lyst til jobskifte. Vi løser opgaver inden for alle jobfunktioner - herunder administration, forsikring, økonomi, regnskab, indkøb, salg, marketing, it, rejsebureau, medicinal/biotek, lager, spedition og ledelse.

Centrum Personale A/S - Frederiksberg Allé 35 - 1820 Frederiksberg C

Læs om Centrum Personale A/S her

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

København

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.