Find job

Financial Controller søges til spændende international koncern i Odense


Beskrivelse

Som controller kommer du til at varetage en bred vifte af afvekslende opgaver primært rettet imod finansiel controlling. Du vil referere til virksomhedens Group Controlling Manager og bliver en del af en controllerafdeling på syv medarbejdere, som arbejder tæt sammen om at servicere alle selskaber i koncernen. Herudover kommer du også til at have et nært samarbejde med virksomhedens regnskabsafdeling, samt have mange kontakter ude i organisationen i forhold til budgetter og budgetopfølgning. Du vil derfor få en spændende og alsidig arbejdsdag i en afdeling med engagerede og proaktive kollegaer, hvor der både er plads til faglige udfordringer og et godt familieliv. Dine opgaver er bl.a.:

Arbejdsopgaver

  • Udarbejdelse af årsrapporter
  • Kontakt til revisor
  • Gennemgang af månedsregnskab herunder budgetopfølgning
  • Udarbejdelse af budgetter i samarbejde med driftsorganisationen
  • Skattemæssige og momsmæssige forhold
  • Sparringspartner til relevante forretningsenheder
  • Optimering af regnskabsafslutningsprocessen 
  • Back up for kollegaer
  • Ad hoc-opgaver 

Om virksomheden

Der er tale om en solid større danskejet koncern med selskaber i Danmark, Sverige og Norge. Virksomheden beskæftiger godt 550 medarbejdere, heraf ca. 250 medarbejdere på hovedkontoret i Odense, hvorfra de øvrige selskaber administreres. I virksomheden er der et uformelt og dynamisk miljø med et højt aktivitetsniveau og stort fagligt engagement fra medarbejdernes side. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring, kantine, massageordning, fleksible arbejdstider og hjemmeopkobling.

Personlige kompetencer

Din arbejdsstil er struktureret og fokuseret, og du besidder gode analytiske evner. Samtidig er du god til at planlægge og prioritere dine opgaver ud fra forretningsmæssige hensyn. Du arbejder selvstændigt, struktureret og vedholdende med dine opgaver. Du vil få en bred kontaktflade, så det er vigtigt at du har gode kommunikationsevner, er vant til at argumentere sagligt og kan begå dig på tværs af organisationen på alle niveauer.

IT-kompetencer

Du har flair for IT.

Erfaring & uddannelse

Du har minimum 3-4 års erfaring fra en lignende stilling eller fra revisionsbranchen. Herudover har du en HD-R eller cand.merc.

Sprog

Lettere engelsk i skrift og tale.

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen & Christina Nielsen.

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Job ID: 3336 
Kontrakt type: Fast stilling
Arbejdstid: Fuldtid
Løn: Løn efter kvalifikationer
Sted: Odense 
Ansættelsesstart: Efter aftale

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Odense

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.