Find job
Valdbirn

Teknisk operationel indkøber

Vald. Birn A/S i Holstebro er en af Nordeuropas største støberikoncerner, og har datterselskaber i Danmark, Sverige og Tyskland.

Vi støber, bearbejder, overfladebehandler og monterer højkvalitets støbejernsprodukter til bl.a. lastbilindustrien. Koncernen beskæftiger omkring 800 medarbejdere, heraf ca. 550 i Holstebro. Hovedparten af produktionen afsættes på det europæiske marked.

Til vores indkøbsfunktion, og med ledelsesmæssig reference til Indkøbschefen og faglig reference til Teknisk Direktør, søger vi en teknisk operationel indkøber.

Du bliver ansvarlig for disponering/indkøb af tekniske materialer til produktionen.

Rejseaktiviteter kan forekomme i begrænset omfang, ca. 10-20 dage om året.

Arbejdsområde

Som teknisk operationel indkøber er du i driften ansvarlig for materialedisponering af indirekte materialer fra eksterne leverandører, lager- & materialestyring, planlægning / disponering ifm. produktfremtagning/-afvikling, system- & datavedligeholdelse. Disponering sker under hensyntagen til økonomiske og logistiske forhold.

Du bliver ansvarlig for disponering/ indkøb til produktionen med særlig fokus på indirekte tekniske materialer. De tekniske materialer skal specificeres og indkøbes i tæt samarbejde med medarbejderne i vedligehold samt produktionsteknisk afdeling.

Arbejdsopgaver og beslutningskompetence

  • Bestilling og ordrebehandling
  • Oprettelse og vedligeholdelse af varer- og indkøbsdata.
  • Styring af lagerværdi og omsætningshastighed ud fra indkøbs størrelser., sikkerhedslagre, leveringstid, m.v. på lagerførte varer.
  • Oprettelse og opfølgning på reklamationer. Opfølgning på leverandørens compliance ift. kontrakten.
  • Systemmæssig styring af interne varelagre, herunder opfølgning på og support til lager.
  • Sikring af korrekte priser, leveringsbetingelser og mængder i overensstemmelse med kontrakter.
  • Opfølgning på indkøbsordre og fakturakontrol, herunder varetage professionel relation/ løbende dialog med leverandører.
  • Deltagelse i optimeringsinitiativer, projektdeltagelse i indkøbsforløb med strategisk indkøb.
  • Baseret på input fra forretningen vil du bestemme indkøbsmængder samt tilhørende leveringsplan for lagerførte materialer.
  • Afgørelser vedrørende tekniske ad-hoc indkøb tages i samråd med vedligehold eller produktionsteknisk afdeling hvad angår tekniske specifikationer og leveringstid, mens afgørelser vedrørende kommercielle vilkår følger prokura.

Succeskriterier i stillingen

  • Effektiv fremskaffelse af indirekte varer til reparation og vedligehold, således, at disse funktioner oplever god support.
  • Sikre tilgængeligheden af lagerførte varer i balance med lagermængder.
  • Sikre korrekte indkøbsdata og brug af eksisterende kontrakter, der medfører minimalt antal faktura afvigelser.
  • Sikre korrekte beholdninger i ERP gennem opfølgning på og support til varemodtagelse og lager.
  • Rettidig oprettelse og opfølgning på indkøbsordrer hos eksterne leverandører.
  • Oprettelse af og opfølgning på reklamationssager hos eksterne leverandører.

Uddanelse og erfaring

Vi forventer, at du har indgående erfaring fra en lignende stilling i en stor og gerne international organisation. Du har god tegningsforståelse, og forståelse for logistik/ lagerstyringsprincipper og har kendskab til ERP-systemer, gerne M3 og/eller Tricom. Ligeledes er du rutineret bruger af MS-pakken.

Uddannelsesmæssigt kan du have en teknisk og/eller merkantil baggrund. Vigtigst af alt vægter vi dog dit købmandskab og din erfaring med teknisk indkøb af maskindele, el-komponenter og specialfremstillede dele.

Sprogligt behersker du engelsk på et højt niveau. Har du kendskab til tysk og de nordiske sprog, er det et yderligere plus.

Personlige kvalifikationer

Du er fleksibel og selvstændigt arbejdende, og anlægger en nysgerrig og udfordrende attitude til dine interessenter. Din tilgang til opgaverne er struktureret, og du evner opfølgning og overholdelse af deadlines. Du besidder en god portion gennemslagskraft og motiveres af en god vekselvirkning mellem rutineopgaver og ad hoc-opgaver.

Som kollega er du en holdspiller med et stort personligt og udadvendt drive og en positiv tilgang til dine omgivelser, hvorfor du trives med at indgå i et team af fagligt dygtige og velmotiverede kolleger, der værdsætter en god faglig sparring.

Vi tilbyder

En særdeles spændende og fagligt udfordrende stilling i en dialogbaseret og internationalt orienteret koncern, der løbende investerer i ny teknologi. Alene i produktionen i Holstebro har vi i perioden 2013 til 2018 investeret mere end DKK 360 mio.

Yderligere information

Hvis du har spørgsmål til stillingen eller vedr. Vald. Birn A/S, bedes du kontakte Indkøbschef Jørgen Johansen på tlf. +45 3016 0157 eller HR Manager Morten Madsen på tlf. +45 3016 0115.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning vedlagt CV og øvrige relevante bilag. Stillingen er til snarest mulig besættelse.

Bemærk, at vi afholder samtaler løbende og lukker for stillingen, når den rette kandidat er fundet.

Da vi vægter diversitet i organisationen, opfordrer vi alle uanset køn, etnicitet, alder etc. til at søge stillingen.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Holsterbro

Job hos virksomheden

Cookies på StepStone

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra StepStone og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.